تحلیل بورس| بازار بورس| شاخص کل بورس

نگاهی به معاملات بازار بورس امروز

روز یکشنبه قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و ساخت قطعات و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی افزایش یافت و این گروه‌ها که از بزرگ‌ترین گروه‌های بازار سهام هستند سبزپوش شدند.

نگاهی به معاملات بازار بورس امروز
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در آخرین روز معاملاتی ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز شنبه 3 هزار و 480 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 386 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش 199 واحدی در سطح 383 هزار و 327 واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) 29 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 17 واحد قرار گرفت.

گروه‌های سبز بازار

روز یکشنبه قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و ساخت قطعات و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی افزایش یافت و این گروه‌ها که از بزرگ‌ترین گروه‌های بازار سهام هستند سبزپوش شدند.

در سوی دیگر بازار گروه فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی قرمزترین گروه بود و نمادهای این گروه مانند بورس، انرژی، کالا و فرابورس افت قیمت داشتند.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فولاد»، «تاپیکو» و «شستا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «کچاد»، «پارسان» و «بورس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «غصینو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «اتکای» و «شاوان» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فولاد و انرژی3 در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای مدیریت، فجهان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 24 درصدی به رقم 5 هزار و 456 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 257 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز اندکی افت کرد و با کاهش 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 425 میلیارد تومان رسید که 78 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

دیدگاه خود را ارسال کنید