اخبار بورس| بازار بورس| شاخص بورس

روز شانس شستا| نگاهی به معاملات نهادها

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 92 درصدی به رقم 5 هزار و 714 میلیارد تومان رسید.

روز شانس شستا| نگاهی به معاملات نهادها
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در دومین روز معاملاتی آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز دوشنبه 2 هزار و 521 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 404 هزار واحد رسید. امروز دامنه نوسانات شاخص کم بود اما 4 بار تغییر مسیر داد و حرکتی رفت و برگشتی داد.  

شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش هزار و 889 واحدی در سطح 385 هزار و 44 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 37 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 149 واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فولاد»، «تاپیکو» و «شبندر» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شستا»، «پارس» و «شفن» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «فرابورس»، «صبا» و «آریا» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شگویا»، «سمگا» و «شجم» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فسبزوار و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، توسن و مدیریت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 92 درصدی به رقم 5 هزار و 714 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 901 میلیارد تومان بود که 15 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز اندکی رشد کرد و با کاهش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 264 میلیارد تومان رسید که 73 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

دیدگاه خود را ارسال کنید