تحلیل بورس| بازار بورس| شاخص کل بورس

تحلیل بورس: فعالیت پررنگ حقوقی ها در بازار بورس امروز

افراد حقیقی امروز ۱۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو بود.

تحلیل بورس: فعالیت پررنگ حقوقی ها در بازار بورس امروز
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و ۹۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۲درصد یعنی ۸۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «تپکو»، «وغدیر» و «برکت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «توسن»، «شپدیس» و «های وب» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو معادل ۱۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی توسعه سامانه ی نرم افزاری نگین با برتری ۲۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۵۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۰۰میلیارد تومان بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید