تحلیل بورس|تحلیل بورس: سبز پوشی شاخص های بورسی

تحلیل بورس: سبز پوشی شاخص های بورسی

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، پالایش نفت تبریز، فولاد خوزستان، مبین انرژی خلیج فارس، بانک ملت و سایپا بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بازار را داشتند.

تحلیل بورس: سبز پوشی شاخص های بورسی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به افزایش با رشد ۹۱۵۲ واحد همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند کاملا رو به رشد را در پی گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۹۱۵۲ واحد به رقم یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۹۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد ۲۶۹۲ واحد به رقم ۴۲۹ هزار و ۱۱ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۱۷۷ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۱.۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۷۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۰۴۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۵۹ صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۶۳ صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۵۲ صدم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس ۶۷ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۴۹ صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، پالایش نفت تبریز، فولاد خوزستان، مبین انرژی خلیج فارس، بانک ملت و سایپا بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بازار را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۱۳۱ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۲۰۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۶۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۶۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از ۳.۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۴۶۰ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش امروز معاملات در بورس و فرابورس به بیش از ۸.۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آریاساسول، فولاد هرمزگان، پالایش نفت لاوان، صبا تامین، صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس و پویازرکان آق‌دره، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

با توجه به الزام قانون بودجه مبنی بر واریز سود سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام، شرکت‌های بزرگ مانند سرمایه‌گذاری امید اعلام کردند سود سهامداران خود را از طریق سجام و به صورت متمرکز واریز می‌کنند.

یکی از روش‌های تشویق سرمایه‌گذاران خرد به ماندگاری در بازار سرمایه پرداخت سودهای آنها از طریق سجام است، زیرا از روش‌های دیگر بسیاری از سهامداران خرد به سود سهام خود نمی‌رسند.

دیدگاه خود را ارسال کنید