سود سهام| سود سهام شرکت ها|اخبار بورس: قاسم شفاف سازی کرد

اخبار بورس: قاسم شفاف سازی کرد

شرکت قاسم در خصوص افت ۵۱ درصدی سود خود شفاف‌سازی کرد. قاسم در شش ماه نخست امسال به ازای هر سهم ۱۶۵ ریال سود محقق کرد.

اخبار بورس: قاسم شفاف سازی کرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

شرکت قاسم ایران، چند روز پیش گزارش صورت مالی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰ خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش درآمدهای عملیاتی قاسم بیش از ۲۸۵۰ میلیارد تومان به ثبت رسید که رشدی ۷۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. با وجود این افزایش درآمد و رشد ۵۳ درصدی سود ناخالص، قاسم در تحقق سود خالص با افتی ۵۲ درصدی مواجه شده است.

قاسم در شش ماه نخست امسال در مجموع ۸۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان سود خالص داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی ۵۲ درصدی داشته است. بدین ترتیب سود هر سهم این شرکت تنها ۱۶۵ ریال به ثبت رسیده است. این افت سود حواشی زیادی به همراه داشت و به همین دلیل قاسم اقدام به انتشار گزارش شفاف‌سازی کرد.

 

بر اساس شفاف‌سازی منتشر شده در کدال، علت این افت ۵۱ درصدی، متاثر از کاهش ۹۷ درصدی درآمد غیرعملیاتی این شرکت بوده است. عمده سود شناسایی شده ۶ ماهه سال ۹۹ قاسم از سود فروش سرمایه‌‎گذاری‌ها بوده که و با توجه به وضعیت نامساعد بازار سهام در ۶ ماهه نخست امسال، سودی از این بابت شناسایی نشده است.

قاسم که در حوزه پخش محصولات و مواد غذایی فعال است در مهر ماه ۵۱۰ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد. بدین ترتیب درآمد ۷ ماه نخست امسال این شرکت در پایان مهر به سه هزار ۳۶۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد بیشتر شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید