اخبار سیاسی| آخرین اخبار سیاسی| پنتاگون| توقیف نفتکش

واکنش جالب پنتاگون به توقیف نفتکش

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنشی قابل پیش‌بینی، تلاش کشورش برای سرقت نفت صادراتی ایران از طریق یک فروند نفتکش که در نهایت منجر به توقیف نفتکش از سوی سپاه پاسداران شد را تکذیب کرد.

واکنش جالب پنتاگون به توقیف نفتکش
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران در یک نشست خبری مدعی شد که کشورش هیچ تلاشی برای سرقت نفت ایران نکرده و نیروهای آمریکایی در ماجرای توقیف نفتکش در دریای عمان صرفاً نظاره‌گر بوده‌اند.

جان کربی در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ادعاهای ایرانی‌ها کاملاً نادرست است. هرگز چنین تلاشی [برای سرقت نفت ایران] انجام نشده است. نیروهای ایالات متحده هرگز تلاش نکرده‌اند که آن نفتکش را بازپس بگیرند یا توقیف کنند.»

وی ادامه داد: «آنها یک کشتی تجاری را توقیف کردند و ما نیروهای ما فقط نظاره‌گر بودند. ما برخلاف ایرانی‌ها قانونی رفتار کردیم.»

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نفتکش توقیف شده متعلق به کدام کشور بوده است، اظهار داشت: «ما می‌دانیم که آن نفتکش متعلق به کدام کشور است، اما به ما ارتباطی ندارد. این موضوع به آن کشور مربوط می‌شود. آن کشور می‌تواند واکنش نشان دهد.»

 

جان کربی در پایان از ارائه جزئیات بیشتر طفره رفت و اعلام کرد: «من اطلاعات بیشتری در این مورد ندارم. سنتکام [فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا] با جزئیات بیشتری در مورد آن نفتکش صحبت خواهد کرد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با اقدام به موقع و و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست امریکا برای سرقت نفت جمهوری‌اسلامی ایران در دریای عمان ناکام ماند.

دیدگاه خود را ارسال کنید