گران‌ترین کشورهای جهان برای زندگی

هزینه زندگی در کشورها به فاکتورهای مختلفی مانند نرخ ارز، میزان درآمد، هزینه زندگی، محل قرارگیری و غیره وابسته است. لذا برخی از کشورها از جمله گرانترین‌ها محسوب می‌شوند، زیرا هزینه زندگی بالایی دارند. در نتیجه برای مهاجرت به هر کشوری در ابتدا باید ببینید هزینه زندگی، وضعیت اشتغال و درآمد ها در آنجا در چه حد است. در ادامه چند مورد از کشورها با هزینه زندگی بالا را معرفی خواهیم کرد.

گران‌ترین کشورهای جهان برای زندگی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

کشور هنگ کنگ

 

هنگ کنگ کشوری با فرهنگ چندگانه و با تاریخچه‌ای عظیم است که تراکم جمعیتی بالایی دارد. لذا یکی از کشورها با هزینه زندگی بالا است، علت هزینه بالای زندگی در این کشور نیز گران بودن املاک و هزینه بالای بهداشت و امکانات درمانی است. به علاوه قیمت خودرو و برخی محصولات خاص نیز در این کشور هزینه‌های بالایی دارند. با این وجود هنگ کنگ از جمله مراکز تجاری و مالی دنیا به شمار می‌رود که بنادر بزرگ، صنایع مهم وسیع، امکانات حمل و نقل بروز در آنجا وجود داشته، به همین دلیل برای کارآفرینان و سرمایه گذاران جذابیت خاصی دارد. 

 

کشور ایرلند

ایرلند کشوری تاریخی و جذاب در اروپاست که وسعت کمی دارد. ولی فرهنگ و تاریخ باعظمت و طبیعتی منحصر به فرد داشته و بعد از هنگ کنگ در رده دوم و در لیست نهمین کشور گران جهان قرار گرفته است. دلیل بالا بودن هزینه زندگی در این کشور، بالا بودن قیمت مسکن و خوراکی است. این چالش‌ها در اکثر شهرهای ایرلند و دوبلین که پایتختش است دیده می‌شوند. در این کشور خرید و اجاره مسکن قیمت بسیار بالایی دارند.

 

 

کشور استرالیا

استرالیا نیز از کشورهای گران به شمار می رود که در رده هشتمین کشور جهان قرار گرفته است، زیرا اقتصاد قوی و سطح زندگی بالا از مشخصه آن است. در این کشور قیمت خرید و اجاره خانه بالا است و غذا و نوشیدنی نیز هزینه بالایی دارند. به این دلیل که مواد غذایی از کشورهای دیگر وارد این کشور می‌شوند، قیمت بالایی دارند.

 به علاوه هزینه گاز، برق و سوخت نیز زیاد است. دولت استرالیا مقررات سخت گیرانه‌ای را جهت مرزبانی وضع کرده تا از ورود مهاجران غیر قانونی جلوگیری کند. در نتیجه این باعث افزایش هزینه تولید و بالا رفتن نرخ کالاها شده است. با این وجود سطح زندگی در این کشور بسیار بالا بوده و از لحاظ امنیت، خدمات و رفاه از جمله برترین کشورها به شمار می‌رود. 

 

کشور لوکزامبورگ

15

این کشور در غرب اروپا و در کنار آلمان، فرانسه و بلژیک قرار گرفته که با وجود وسعت کم، ارزش بالایی دارد. جمعیت کمی داشته و میزان درآمد شهروندان آن بالا است. همچنین شهرهای تاریخی و جذابی داشته و شهروندان آن از درآمد بالایی برخوردار هستند. علت گران بودن لوکزامبورگ بالا بودن قیمت اجاره بها و خرید خانه است. با این وجود این کشور از نظر فناوری، صنعت و مالی در سطح بالایی از پیشرفت قرار گرفته و شرکت‌های بین المللی زیادی در آن وجود دارند. همچنین در رده هفتم از نظر گران بودن قرار دارد. 

 

کشور سنگاپور 

از کشورهایی با وسعت کم و در جنوب شرقی آسیا است که هزینه زندگی بالایی دارد، زیرا روش و هزینه زندگی در این کشور در سطح بالایی قرار دارند. از نظر گران بودن نیز در رده ششم قرار دارد. چرا سنگاپور کشور گرانی است؟ به این دلیل که بدون منابع طبیعی مهم بوده، به همین دلیل محصولات و مواد خام را از دیگر کشورها خریداری می‌کند.

همچنین نرخ ملک در این کشور بالا است. با این وجود سنگاپور از لحاظ نوآوری و فناوری در سطح بالایی از پیشرفت قرار دارد و از صادرات خدمات فنی مهندسی و نرم‌افزار درآمد زیادی بدست می‌آورد. این کشور یکی از مراکز مالی و تجاری وسیع دنیا به شمار می‌رود و زیرساخت‌های بروز و پیشرفته‌ای دارد. محیط زیست پایدار و تمیزی داشته و در جهت حفظ منابع طبیعی و کاهش محیط زیست دستاوردهای زیادی را بدست آورده است.

 

کشور سوئد 

در رده پنجمین کشور گران جهان قرار دارد که در شمال اروپا واقع شده است. جمعیت این کشور حدود ۱۰ میلیون نفر بوده و به دلیل حقوق بالای کارگران، روش زندگی پرمصرف، سیستم رفاهی قوی و سطح زندگی بالا جزو کشورهای گران محسوب می‌شود. همچنین مالیات زیاد و امکانات پزشکی رایگان باعث بالا رفتن هزینه‌های زندگی شده است. شهروندان نیز به دلیل سطح زندگی بالا، برای خرید خانه، مواد غذایی و سفر هزینه زیادی را پرداخت می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: برای خرید دلار کانادا اینجا کلیک کنید

 

کشور دانمارک

16

دانمارک از جمله کشورهای ثروتمند دنیا به شمار می‌رود که در رده چهارم از نظر هزینه بالای زندگی قرار دارد. این کشور در شمال اروپا مستقر بوده که هم مرز نروژ، سوئد و آلمان است. در حوزه آموزش و رفاه در سطح بالایی از پیشرفت قرار گرفته و در سازمان ملل، رتبه بالایی از رده‌بندی شاخص توسعه انسانی را به خود اختصاص داده است.

علت بالا بودن هزینه زندگی در دانمارک گران بودن قیمت و اجاره مسکن، هزینه بالای گاز، برق و سوخت است. با این حال درآمد دانمارکی‌ها بالا بوده و اکثر آن‌ها از خدمات اجتماعی رایگان برخوردار هستند

 

کشور ایسلند

ایسلند در اقیانوس آرام مستقر است و از جزایر کوچک به شمار می‌رود که در رده سوم از نظر گران بودن قرار دارد. چرا ایسلند کشوری گران است؟ زیرا این کشور کم جمعیت بوده، بنابراین تولیدات کمی دارد و بیشتر کالاها را وارد می‌کند. همچنین کالاهای ایسلندی با هزینه زیادی تولید می‌شوند.

 آب و هوای سرد و خشکی داشته، به همین دلیل به سختی کشاورزی و دامداری در آنجا انجام می‌شود. انرژی نیز با واردات برق و سوخت فسیلی تامین می‌شود. به علاوه سطح زندگی در این کشور بالا است و شهروندان از خدمات رایگان مانند آموزش، درمان و غیره بهره‌مند هستند. با این حال ایسلند کشوری پیشرفته است که شهروندان آن درآمد بالایی دارند. 

 

کشور نروژ

نروژ از کشورهای ثروتمند و پیشرفته بوده که با این وجود هزینه زندگی در آن بالا است. شهروندان این کشور درآمد بالایی دارند، ولی تورم، قیمت مسکن و هزینه زندگی در این کشور پیشرفته، بالاست. در رده دومین کشور گران قرار دارد و قیمت مسکن در این کشور بالا است. نرخ بنزین و مواد غذایی در نروژ بالاست، ولی کارگران از حقوق بالایی برخوردار هستند. 

 

برای سفر به هریک از کشورها نیازمند دلار هستید، میتوانید با صرافی ایزدی این همکاری را داشته باشید.

 

کشور سوئیس

17

از جمله کشورهایی با وسعت کم و نفوذ بالا در قاره اروپاست که جمعیت کمی دارد. این کشور پیشرفت خوبی در حوزه تجارت، صنعت، کشاورزی، فناوری و گردشگری داشته، ولی در رده اولین کشور گران قرار دارد. قیمت مسکن، حمل و نقل، مواد غذایی، سلامت، بیمه خودرو و مسئولیت، برق، بنزین، مالیات و دیگر خدمات در سوئیس بالاست.

با این وجود شهروندان سطح زندگی بالایی دارند و نصف شهروندان آن ثروتمند هستند. سیستم آموزشی، فرصت شغلی، خدمات بهداشتی و غیره این کشور در سطح عالی برخوردار بوده و برای زندگی و کار یکی از بهترین کشور دنیا محسوب می‌شود. 

 

خلاصه

در کشورهایی که هزینه زندگی بالا بوده، قیمت خرید و اجاره مسکن، قیمت خوراک و پوشاک، برق، گاز و دیگر خدمات بالا است. در این کشورهایی که ذکر کردیم با وجود بالا بودن هزینه‌های زندگی، درآمد شهروندان زیاد بوده و سطح زندگی نیز بالا است. همچنین از امکانات آموزشی، درمانی، بهداشتی، رفاهی و امنیتی در سطح بالایی برخوردار هستند و از جمله کشورهای پیشرفته به شمار می‌روند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید