اخبار سیاسی| آخرین اخبار سیاسی|فوری: عذر خواهی وزیر دفاع از قربانیان آزار جنسی

فوری: عذر خواهی وزیر دفاع از قربانیان آزار جنسی

زیر دفاع کانادا در ۱۳ دسامبر به همراه مقام نظامی ارشد این کشور از بازماندگان و افرادی که در نیروهای مسلح آزار جنسی دیده‌اند، عذرخواهی رسمی خواهند کرد.

فوری: عذر خواهی وزیر دفاع از قربانیان آزار جنسی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 وزیر دفاع کانادا در ۱۳ دسامبر به همراه مقام نظامی ارشد این کشور از بازماندگان و افرادی که در نیروهای مسلح آزار جنسی دیده‌اند، عذرخواهی رسمی خواهند کرد.

در بیانیه مشترک دولت فدرال کانادا آمده است: «با همه اعضای تیم وزارت دفاع باید در محیط کاری امن و عاری از هر نوع آزار و تبعیض رفتار شود. ما می‌دانیم که کارهای بیشتری باید انجام شود و به شنیدن و آموختن از کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که اقدامات لازم برای ایجاد این تغییر را انجام می‌دهیم.»

آنیتا آناند، وزیر دفاع از طرف دولت کانادا عذرخواهی خواهد کرد. معاون او، جودی توماس، از طرف وزارت دفاع ملی عذرخواهی خواهد کرد. ژنرال وین ایر، رئیس ستاد دفاع نیز از طرف نیروهای مسلح عذرخواهی خواهد کرد.

از اوایل فوریه، ارتش در محاصره اتهامات سوء رفتار جنسی برخی از فرماندهان عالی‌رتبه آن قرار گرفته است. تعدادی از فرماندهان یا مورد شکایت قرار گرفته‌اند و یا در مورد نحوه رسیدگی به پرونده‌های تخلفات در حاشیه قرار گرفته‌اند.

در بهار گذشته، دولت فدرال کانادا، لوئیز آربور، قاضی بازنشسته دیوان عالی را منصوب کرد تا پیشنهاداتی را برای پایان دادن به سوء استفاده، ارعاب و تجاوز جنسی که از نسل‌های قبل در ارتش رایج بوده است ارائه دهد. انتظار می‌رود بررسی او که در آوریل آغاز شد، حدود یک سال به طول انجامد.

آناند، وزیر دفاع کانادا در پاسخ به یکی از توصیه‌های موقت آربور در اوایل این ماه اعلام کرد که تحقیقات و تعقیب پرونده‌های سوء رفتار جنسی در نیروهای کانادایی را به سیستم قضایی غیرنظامی منتقل می‌کند.

شش سال پیش، دولت محافظه‌کار سابق کانادا بررسی سوء رفتار جنسی در ارتش را به رهبری یکی دیگر از قضات سابق دیوان عالی کشور، ماری دشان آغاز کرد. او به دولت توصیه کرد یک آژانس مستقل برای گزارش تخلفات ایجاد کند. این توصیه تا حد زیادی نادیده گرفته شد. در عوض، وزارت دفاع ملی کانادا یک مرکز واکنش به سوء رفتار جنسی مستقل از زنجیره فرماندهی نظامی ایجاد کرد که فقط به قربانیان مشاوره می‌دهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید