پیش بینی بورس| اخبار بورس| پیش بینی بورس هفته آینده

پیش بینی بورس هفته آینده| بورس صعودی کار خود را آغاز می کند

شاخص در هفته جاری اگر چه با بازدهی منفی روبه رو شد اما به نظر میرسد شاخص در نقطه مقاومت شکل گرفته در کانال 1.4 میلیون واحد راحت تر میتواند مسیر روبه جلو را دنبال کند.

پیش بینی بورس هفته آینده| بورس صعودی کار خود  را آغاز می کند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 در هفته جاری بازدهی شاخص بورس 3.1 منفی بود. بازدهی شاخص کل هم وزن نیز با بازدهی منفی 1.1 درصد روبه رو شد. بازدهی منفی ها اگرچه شرایط نزولی را نشان میدهد اما در روزهای پایانی این وضعیت با جهت مخالف روبه رو و همین باعث شد فروشندگان همچنان توانمند جلوه کنند.

البته بازیابی توان خریداران در دو روز پایانی هفته، نکته مثبت معاملات هفته جاری است که میتواند معاملات روز شنبه را برای بورس بازان خوش بینانه ترسیم کند. در روز پایانی خلاصه عملکرد شاخص های بازار سهام گویای این نکته است که ارزش صف های خرید به نفع خریداران بود. تراز پول حقیقی ها برای بازار سهام بالاخره پس از طول هفت روز مثبت شد تا جریان ورودی نقدینگی هم به نفع خریداران به ثبت برسد.

در روز پایانی درحالی همه اهرم های حاضر در بازار به نفع خریداران بود که جریان حرکت شاخص هم خوش بینانه پیش بینی میشود؛ در دو سناریوی شاخص در روز چهارشنبه، شاخص توانست سناریوی دوم مربوط به مسیر صعودی را دنبال کند و خریداران در نقطه مقاومت اجازه ندادند شاخص از کانال 1.4 میلیون واحد پایین تر بیاید.

سناریوی احتمالی هفته بعد

حالا با شکل گیری نقطه مقاومت در کانال 1.4 میلیون واحد، بورس بازان امیدوارند شاخص دوباره در همان کانال در هفته بعد دنبال شود. در هفته آینده شاخص از همین نقطه مقاومت شروع به حرکت میکند و البته این مسیر میتواند صعودی باشد. با توجه به رفتار بورس بازان در هفته گذشته و اهرم های رشد، احتمالا بازار در نقطه مقاومت با آرامش بیشتری در سمت تقاضا شروع به حرکت رو به جلو خواهد کرد.

البته نقطه ضعف بازار در نبود اهرم های رشدی همانند دلار و کامودیتی هاست، چرا که هر یک از این مولفه ها فعلا در شرایط غیرفعالی به سر میبرند و به نظر میرسد از همین ناحیه ممکن است در هفته آینده دوباره فشار سمت عرضه را تجربه کند. رفتارهای همسو در بازارهای رقیب همچون نرخ سود بانکی و یا اوراق بدهی هم میتواند اهرم های سیگنال دهنده به وضعیت موجود باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید