قرعه کشی خودرو | پیش خرید خودرو سایپا | فروش بدون قرعه کشی

این خودرو ها بدون قرعه کشی به فروش می رسند!

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد ، در اولین گام حذف قرعه کشی خودرو؛پانزده طرح فروش بدون انجام قرعه کشی عرضه میشود.

این خودرو ها بدون قرعه کشی به فروش می رسند!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قرعه کشی خودرو در خرداد ماه 1401 برگزار شد. نتایج قرعه کشی خودرو با تقلب هایی صورت گرفت. تا بدین خاطر قرعه کشی خودرو کلا منتفی شد. قرعه کشی خودروها سایپا در ابتدا به صورت ثبت نام در سایت بود. جزئیات فروش بدون قرعه کشی خودروها سایپا را بخوانید.

قرعه کشی خودرو

جزئیات فروش بدون قرعه کشی خودرو سایپا

امید قالیباف گفت این پانزده طرح فروش در اولین دوره عرضه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دارای متقاضیانی کمتر از ظرفیت اعلام شده بودند و در نتیجه برای فروش انها قرعه کشی برگزار نخواهد شد.

سخنگوی صمت افزود ؛ متقاضیان برای خرید این خودروها میتوانند به سایت های فروش خودروسازان مراجعه و نسبت به خرید محصول مورد نظر اقدام کنند.

وی گفت شرکت سایپا از دوم تیر و ایرانخودرو و دیگر خودروسازان از هفته اینده در سایتهای خود اقدام به فروش خودرو خواهند کرد.

قالیباف تاکید کرد ، به تدریج و با افزایش تولید خودرو که شاهد آن هستیم سایر طرحهای فروش خودرویی نیز از شمول قرعه کشی خارج خواهند شد.

سخنگوی صمت تاکید کرد، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نقش مهمی در کاستن از التهابات بازار خودرو و حذف واسطه ها داشت بطوریکه پیش از این در ازای عرضه بیست هزار خودرو توسط یکی از خودروسازان حدود ۱۱ میلیون نفر برای قرعه کشی ثبت نام کردند اما در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به ازای ۱۷۶ هزار خودرو ۴ میلیون نفر ثبت نام کردند که نشان میدهد این سامانه توانسته است در تنظیم بازار موفق عمل کند.

 پیش از این هم خودروی شاهین سایپا با افزایش تولید سه برابری نسبت به سال قبل از قرعه کشی خارج شده بود.

مدیر کل صنایع خودرو اعلام کرد که حذف قرعه‌کشی خودرو به تعویق نیفتاده است و خودروی شاهین برنامه‌ تولیدش به ۶۰ هزارتا رسیده است و عملا فرآیند قرعه‌کشی در آن حذف شده است.

مدیر کل صنایع خودرو اعلام کرد که هدف از متمرکز شدن فروش افزایش میزان شفافیت فرآیند عرضه است. همچنین خودرو به دست نیازمند واقعی برسد. در سامانه یکپارچه تمام عرضه خودروسازها باید به صورت متمرکز انجام شود و قابلیت پایش مناسب از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم در آن وجود داشته باشد.

توکلی می‌گوید: برای حل مسائلی که در حوزه صنعت خودرو وجود دارد راهکار اصلی که دیده شده افزایش تولید با تکیه بر توان زنجیره ارزشی که در صنعت خودرو شکل گرفته و شرکت های دان بنیان و در حقیقت پایدار کردن میزان تولید و عرضه است. امسال در برنامه خودروسازان مانند سایپا و ایران‌خودرو به ترتیب افزایش ۶۵۰ هزار و ۷۵۰ هزارتایی افزایش تولید پیش بینی شده است.

به گفته او سامانه یکپارچه عرضه خودرو اجازه خواهد داد تا روند حذف قرعه‌کشی تسریع شود.

امروز بخشنامه وزیر صمت مبنی بر تداوم قرعه کشی خودرو تا توازن در عرضه و تقاضای خودرو در بازار منتشر شد که با واکنش مجدد وزارت صمت مبنی بر اولویت حذف قرعه کشی در برنامه های وزارت صمت مواجه شد.

جزییات حذف قرعه کشی خودرو

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف قرعه کشی خودروسازان به مرور و با افزایش تیراژ تولید اتفاق خواهد افتاد. منوچهر منطقی درباره حذف قرعه کشی خودرو در سال ۱۴۰۱، با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی در فرودین امسال نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای حذف قرعه کشی‌ها نیفتاده گفت: مطلبی که وزیر صمت درباره حذف قرعه کشی گفته بود کاملاً درست است، اما در ماه‌های آینده و با بالا رفتن تیراژ تولید اتفاق خواهد افتاد.

مدیر کل صنایع خودرو اعلام کرد که هدف از متمرکز شدن فروش افزایش میزان شفافیت فرآیند عرضه است. همچنین خودرو به دست نیازمند واقعی برسد. در سامانه یکپارچه تمام عرضه خودروسازها باید به صورت متمرکز انجام شود و قابلیت پایش مناسب از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم در آن وجود داشته باشد. توکلی می‌گوید: برای حل مسائلی که در حوزه صنعت خودرو وجود دارد راهکار اصلی که دیده شده افزایش تولید با تکیه بر توان زنجیره ارزشی که در صنعت خودرو شکل گرفته و شرکت های دان بنیان و در حقیقت پایدار کردن میزان تولید و عرضه است. امسال در برنامه خودروسازان مانند سایپا و ایران‌خودرو به ترتیب افزایش ۶۵۰ هزار و ۷۵۰ هزارتایی افزایش تولید پیش بینی شده است. به گفته او سامانه یکپارچه عرضه خودرو اجازه خواهد داد تا روند حذف قرعه‌کشی تسریع شود. امروز بخشنامه وزیر صمت مبنی بر تداوم قرعه کشی خودرو تا توازن در عرضه و تقاضای خودرو در بازار منتشر شد که با واکنش مجدد وزارت صمت مبنی بر اولویت حذف قرعه کشی در برنامه های وزارت صمت مواجه شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید