اخبار اقتصادی | قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز 3 تیر 1401

قیمت مرغ امروز 3 تیر 1401 | افزایش سرسام آور قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز 3 تیر 1401 با جزئیات زیر بخوانید.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت مرغ 3 تیر 1401 اعلام شد. قیمت مرغ و گوشت تاثیر زیادی در قدرت خرید مردم دارد. قیمت مرغ و گوشت روزانه از ایران کالا اعلام می کنند. قیمت مرغ دولتی با توجه به دو نرخی شدن ارز مشخص می شود. قیمت مرغ به نرخ روز را در این گزارش بخوانید.

قیمت مرغ

قیمت جدید مرغ اعلام شد

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری بازار بورس مراجعه نمایید. بازار بورس دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت مرغ

دولت خرید مرغ مازاد مرغداران را تضمین کرده است

محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص برنامه‌های حمایتی دولت از مرغداران به منظور تداوم تولید، گفت: حوزه تولید گوشت مرغ در مقایسه با سایر بخش‌ها بیشترین تاثیر را از حذف ارز ترجیحی دریافت کرده است زیرا در گذشته حدود ۸۰ درصد از نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها با استفاده از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می‌شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۶ برابر شدن قیمت نهاده‌های دامی شرایط را برای تداوم تولید مرغداران دشوار کرده است و دولت باید سرمایه در گردش آن‌ها را تامین کند، ادامه داد:وزیر جهاد کشاورزی دستورات لازم را ابلاغ کرده تا مرغداران بتوانند طی ۴۸ ساعت تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگرانی دیگر مرغداران قیمت محصول نهایی در بازار با توجه به افزایش هزینه تولید است، عنوان کرد: اتحادیه‌های مرغداران اعلام کرده‌اند که درصورت آزادسازی نرخ ارز قیمت گوشت مرغ باید حدود ۶۰ هزار تومان تعیین شود، دولت برای اطمینان به مرغداران خرید محصول نهایی آنها را تضمین کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از نگرانی مرغداران به حق بوده اما برخی از اقدامات از جمله معدوم سازی جوجه‌های یک روزه غیر اخلاقی است، تصریح کرد: دولت باید در زمینه حمایت از مرغداران در راستای تداوم تولید با قدرت اقدام کند، درحال حاضر اکثریت مرغداران اقدام به جوجه ریزی کرده‌اند.

ایوب فصاحت مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: امروز نزدیک به ۴۵۰ تن مرغ به میدان بهمن وارد شده که این میزان ورودی بسیار مناسب است.

البته این غیر از حدود صد و سی تنی است که در میدان پیروزی و در میادین دیگر به صورت کامل توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ گرم ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: به دلیل تامین مناسب و خریدهای مردم در چند روز گذشته، هم اکنون قیمت عمده مرغ بین ۴۱ هزار تا ۴۴ هزار تومان متغیر است. او ادامه داد: قیمت خرده فروشی نیز در میدان بهمن به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

آقای حبیب اسداله نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی هم گفت: روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران و ۷ هزار تن در سطح کشور توزیع می‌شود و حجم توزیع آن در تهران نسبت به قبل تغییری نداشته است. چنانچه مرغی به بازار عرضه نمی‌شود، دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند.

بر اساس اطلاعیه شماره دو ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزایش قیمت کالا‌ها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنانکه در اطلاعیه شماره یک این ستاد تأکید شد، سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف هستند و افراد در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهاد‌های مذکور اطلاع دهند.

قیمت مصوب مرغ حدود ۶۰ هزار تومان اعلام شده ولی به دلیل توافقی که با مرغداران انجام گردید و نهاده ارزان تحویل آنها شده، قرار شد قیمت تدریجی به عدد ۶۰ هزار تومان برسد، بنابراین امروز قیمت میدان بهمن ۳۸ و خرده فروشی ۴۳ هست.

عطاالله حسن زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:  در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، حداکثر قیمت هرکیلوگرم مرغ برای مصرف کننده ۵۹۸۰۰ تومان تعیین شد.

وی افزود: قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۴۰ هزار تومان و مرغ درب کشتارگاه ۵۶ هزار تومان است که این قیمت ها ممکن است بر اساس شرایط بازار تغییراتی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور ادامه داد: قیمت ها امروز در بازار ها پایین تر است اما امیداریم که به طور همزمان به تولید کننده و مصرف کننده توجه شود.

یوسف خانی پیرامون نرخ مرغ در بازار اظهارکرد: درسال جاری افزایش قیمتی نداشتیم. مرغ با نرخ مصوب ۲۹ هزار تومان عمده و خرده فروشی ۳۱ هزار تومان عرضه می‌شود.وی در ادامه با اشاره به اینکه گرانفروشی در بازار وجود دارد، تاکید کرد: واحد های صنفی نباید خریدی بالای نرخ مصوب داشته باشند و به همین صورت با نرخ بیشتر از ۳۱ هزار تومان است مرغ را به مردم نفروشند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی با بیان اینکه شاهد گرانفروشی از سوی مرغداران هستیم، اضافه کرد: مرغ داران به نرخ مصوب ۱۹۷۰۰ هزار تومان باید مرغ زنده را به کشتارگاه بدهند تا ۳۱ هزار تومان به‌دست مردم برسداما متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد و شاهد افزایش نرخ از سوی مرغداران هستیم. درحال‌حاضر نرخ‌های بالای ۱۹۷۰۰ به کشتارگاه می‌دهند در نتیجه افزایش نرخ را در کل زنجیره شاهد هستیم که موجب گرانی قیمت تمام شده مرغ می شود و بیش از  ۳۱ هزار تومان به‌دست مردم می‌رسد. علت همان اعتراض مرغداران است.

یوسف خانی با اشاره به اعراض مرغداران اضافه کرد: البته اینکه اعتراض مرغداران در شرایط فعلی درست است یا خیر به عهده جهاد کشاورزی است. اما در هر صورت گرانفروشی از سوی مرغدار، کشتارگاه و خورده فروش باعث افزایش نرخ مرغ می‌شود تا مصرف‌کننده با نرخ مصوب جنس را  خریداری نکند. گرانفروشی در این زنجیره از مرغداری تا رسیدن به‌دست مردم تخلف محسوب می‌شود که باید به آن رسیدگی شود.

وی در خصوص میزان تقاضا مردم در بازار مرغ گفت: بازار به علت ناتوانی مردم در خرید وضعیت مطلوبی ندارد. اما به دلیل گرانی گوشت قرمز و ماهی مردم از ناچاری  به مصرف مرغ  روی آوردند. همچنین نرخ پایین این محصول موجب افزایش تقاضا در این بازار شده است.همچنین نباید از یاد برد  ۳۱ هزار تومان نرخ بسیار پایینی برای این محصول پروتئینی در مقایسه با سایر اقلام است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی در پایان پیرامون عرضه دولتی مرغ اظهارکرد: هنوز تصمیم جدی در  در رابطه با این موضوع و زمان انجام آن صورت نگرفته است. عرضه مرغ دولتی به صورت پلکانی حذف می‌شود. اگر این اتفاق رخ دهد و شاهد نرخ ۸۰ هزار تومان برای مرغ باشیم. اقشار پر درامد این نرخ را پرداخت و اقشار کم درامد ما به التفاوت را به صورت نقدی یا کارتی مانند یارانه ارد از دولت دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید