اخبار اقتصادی | وام بازنشستگان | وام ضروری بازنشستگان

افزایش وام بازنشستگان کشور از ماه تیر

در نشست مشترک مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران موافقت شد تا وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق از ۱۲ میلیون تومان به ۱۵میلیون تومان افزایش یابد.

افزایش وام بازنشستگان کشور از ماه تیر
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وام بازنشستگان به همه بازنشستگان تعلق خواهد گرفرت. وام بازنشستگان با بهره کم به بازنشستگان با حداقل درآمد 6 میلیون تومنی تعلق خواهد گرفت. برای دریافت وام بازنشستگان، باید شرایط لازم را داشت. شرایط لازم برای دریافت وام بازنشستگان باید به سایت صندوق رفاه کشوری مراجعه کرد. جزئیات وام بازنشستگان در تیر ماه را در ادامه می خوانید.

وام بازنشستگان

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشستی که با حضور سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران و تعداد دیگری از معاونان و مدیران این بانک برگزار شد، بر افزایش سطح همکاری و توسعه خدمات بانک صادرات به بازنشستگان و شرکت های زیرمجموعه صندوق به عنوان بانک عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات و سقف پرداختی تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش اعتبارات پرداختی از سوی بانک صادرات به صندوق و بهبود سقف تسهیلات به بازنشستگان عزیز تحت پوشش این صندوق، حداقل مطالبه ای است که وجود دارد و امیدواریم با همکاری و مساعدت بانک صادرات این مهم عملیاتی شود.

سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز اظهار داشت: افزایش اعتبارات و بهبود سطح ارائه تسهیلات برای بازنشستگان کشوری و فرزندان آن ها، همکاری در زمینه اجرای طرح های یاری و سایر خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین ارائه تسهیلات به شرکت های تابعه صندوق، مورد توجه ویژه بانک صادرات قرار دارد.

 در این نشست، دوطرف موافقت کردند وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق که تا پیش از این ۱۲ میلیون تومان تعیین شده بود، به ۱۵میلیون تومان افزایش یافته و پس از انجام مقدمات لازم، افزایش آن در تیرماه جاری اعمال و اجرایی شود.

جزئیات جدید وام بازنشستگان

ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری ۱۲میلیون تومانی سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران که مهلت ثبت‌نام در آن تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین شده بود، پایان وقت امروز به اتمام می‌رسد.

ثبت نام برای دریافت این وام تنها از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

مبلغ این تسهیلات همانند مرحله گذشته، ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و کارمزد چهار درصدی است. متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به درگاه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه و با وارد کردن اطلاعات سه‌گانه خود شامل دفترکل، کد ملی و شماره حساب نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند. ثبت درخواست متقاضیان به معنی پرداخت تسهیلات به همه متقاضیان نخواهد بود.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل، این تسهیلات در نوبت‌های مشخص پرداخت خواهد شد.

اعلام نتایج و اسامی افراد واجد شرایط و مشمول از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شود و اسامی واجدین شرایط براساس نوبت‌بندی در همین سایت اعلام می‌شود و مبلغ تسهیلات به حساب واجدین شرایط واریز خواهد شد.

حسین عامریان در نشست با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی فولاد در مجتمع گاجره گفت: اعتقاد داریم کانون‌ها نباید خنثی و منفعل باشند و ما از همان ابتدای کارمان بر تعامل سازنده و همفکری با کانونها تاکید داشته و داریم.

وی با تشکر از رویکرد و اقدامات مثبت معاونت فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق اظهار کرد: از معاونت فنی خواسته‌ام با جامعه هدف صندوق به صورت دایم در ارتباط باشد.

عامریان، خطاب به کانون‌های بازنشستگی گفت: اگر فکر می کنید اشکالی در کار ما وجود دارد حتما مطرح کنید و ما با حسن نیت کامل آماده گفتگو هستیم چنانچه در خصوص اصلاحیه همسان سازی نیز همین کار را انجام دادیم و اگر باز انتقادی به روند اجرا باشد بررسی خواهیم کرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به ظرفیت های فراوان دارایی های صندوق گفت: تمام تلاش خود را برای مولدسازی دارایی ها انجام می دهیم. هدف ما این است که پروژه‌ها و طرح های اقتصادی زودبازده را انجام دهیم تا عایدی آن هر چه سریع‌تر نصیب جامعه هدف صندوق شود.

وی با اشاره به برخی گلایه ها درباره خدمات بیمه تکمیلی درمان گفت: حتما این گلایه‌ها را بررسی و پیگیری می کنیم تا در قرارداد سال جدید شرایط بیمه درمان بهتر از سالهای قبل شود تا ما در این راستا حرکت کنیم تا باکیفیت ترین خدمات درمانی را به بازنشستگان ارائه دهیم. ضمن اینکه نظارت نمایندگان کانون ها و بازنشستگان می تواند در این خصوص مثمر ثمر باشد.

عامریان توضیح داد: درصدد هستیم مبلغ وام ضروری و تعداد وام گیرندگان را افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، وی با اشاره به خواسته برخی بازنشستگان برای لحاظ شدن امتیاز مناطق جنگی گفت: در این خصوص طبق صحبتی که با رییس کانون بازنشستگی خوزستان هم داشتیم پیگیری های زیادی از مدیران فولاد خوزستان داشته‌ایم و اخیرا در دیدار با نمایندگان مجلس نیز موضوع را پیگیری کردیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید