فوری : بیماری خطرناک | شیوع بیماری

شیوع دوباره بیماری خطرناک جان دو نفر را گرفت + جزئیات بیماری

بیماری جدید جان 2 نفر از هموطنان مان را گرفت.

شیوع دوباره بیماری خطرناک جان دو نفر را گرفت + جزئیات بیماری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد: با توجه به اهمیت پیشگیری برای کاهش موارد ابتلا به تب کریمه کنگو تصمیم بر این است که ستاد ملی تب کریمه کنگو به ریاست رئیس سازمان دامپزشکی تشکیل شود. مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو، افراد توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

امین اسدی افزود: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت ۳۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته اسدی با توجه به اهمیت پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به شیوع تب کریمه کنگو و همکاری تمام دست اندرکاران، ستاد ملی تب کریمه کنگو به ریاست رئیس سازمان دامپزشکی تشکیل می‌شود.

وی توصیه کرد: دامداران نسبت به حذف کنه ناقل بیماری از طریق سم‌پاشی و ضدعفونی کردن واحدها اقدام کنند. همچنین از له کردن کنه با دست و از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز اجتناب کنند.

بیماری

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به آن که ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین به افراد توصیه می‌شود که از مصرف جگر خام و نیم‌پخته خودداری کنند.

همه ساله در فصل گرما با آغاز فعالیت کنه‌ها، تب کریمه کنگو شیوع پیدا می‌کند، اما طبق گفته رئیس سازمان دامپزشکی با رعایت نکات بهداشتی این بیماری به سهولت قابل پیشگیری است.

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور ایران: با وجود گسترش مجدد این بیماری در شماری از کشور‌های جهان؛ اما کارشناسان بهداشتی هنوز می‌گویند ما در آستانه یک اپیدمی بزرگ نیستیم.

این بیماری معمولا با نشانه‌هایی مشابه سرماخوردگی آغاز می‌شود. دوره تهاجم اولیه ویروس می‌تواند تا ۵ روز طول بکشد که با تب، سردرد شدید، تورم غدد لنفاوی، کمر درد، درد عضلانی و کمبود انرژی شدید ظاهر می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید