اخبار اقتصادی | قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز 10 تیر

افزایش قیمت مرغ امروز 10 تیر ا قیمت مرغ تازه سر به فلک کشید!!

قیمت مرغ امروز 10 تیر 1401 اعلام شد.

افزایش قیمت مرغ امروز 10 تیر ا قیمت مرغ تازه سر به فلک کشید!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت مرغ امروز توسط سایت ایران کالا اعلام شد. قیمت مرغ و گوشت با توجه به افزایش قیمت ناگهانی بالا رفت. قیمت مرغ تحت تاثیر افزایش ارز داخلی بالا خواهد رفت. با توجه به افزایش قیمت مرغ، سرانه مصرف گوشت و مرغ در ایران بالا رفته است. جزئیات قیمت مرغ را در این گزارش خواهید خواند.

در حالی که تولیدکنندگان عنوان می کنند قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد قیمت مرغ زنده را ۴۹ هزار تومان اعلام کرده و براین اساس قیمت مرغ گرم باید اصلاح شود، نرخ مرغ در بازار رو به افزایش است. بررسی های میدانی خبرنگار مهر نشان می دهد قیمت مرغ که تا سه هفته قبل حدود ۴۲ هزار تومان بود همچنان روند افزایشی خود را طی می کند و در حال حاضر در برخی نقاط شهر قیمت این کالا به بیش از ۶۰ هزار تومان رسیده است.

براین اساس در برخی از مناطق تهران قیمت مرغ حتی تا ۶۵ هزار تومان نیز افزایش یافته است. قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۶۰ هزار تومان است که تولیدکنندگان معتقدند با قیمت تمام شده تولید فاصله دارد.

در همین زمینه حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با بیان اینکه تولیدکنندگان در نامه ای به وزیر جهاد کشاورز خواستار اصلاح قیمت مرغ شدند،گفت: قرارگاه امنیت غذایی قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را ۴۹ هزار تومان اعلام کرده اما قیمت مرغ زنده در بازار هم اکنون بین ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: در خواست ما از وزیر جهاد این بوده که قیمت تعیین شده در قرارگاه امنیت غذایی برای مرغ زنده، ابلاغ و قیمت مرغ گرم نیز بر این اساس اصلاح و اعلام شود.

وی افزود: موضوع انحراف چیزی نیست که دولت بخواهد به آن علت ارز ترجیحی را حذف کند. اینکه عده‌ای بخواهند از واردات حمایت کنند باید به فکر مرغداری های داخل نیز باشید. فرض کنید کسی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن نهاده تامین می‌کند اگر ناگهان قیمت نهاده به این میزان افزایش پیدا کند، قیمت مرغ به بیش از ۷۰ هزار تومان خواهد رسید مگر ممکن است با این کار قیمت تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کند؟

نظر به سیاست دولت مبنی بر کنترل قیمت کالاهای اساسی، قیمت مصوب مرغ قطعه بندی و بسته‌بندی شده (۴ تکه) برای مصرف کنندگان اعلام شد.

بر این اساس، ران بدون پوست کمرگیری شده کیلویی ۴۱۷۰۰ تومان، سینه با استخوان بدون پوست ۵۰۴۶۵ تومان، کتف (بازو) ۳۱۸۰۰ تومان، بال ۴۰۲۵۰ تومان، گردن ۱۵۲۵۰ تومان، مخلوط ران و سینه بدون پوست ۴۷,۳۰۰ تومان و مخلوط بال و کتف ۳۵,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شده است.

کلیه واحدهای صنفی و شرکت‌های قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ از تاریخ ابلاغ، موظف به رعایت قیمت‌ها هستند.

همچنین رعایت کلیه الزامات بهداشتی سازمان دامپزشکی در قطعه بندی و بسته بندی همچون گذشته الزامی است.

در این راستا، مقتضی است انجمن صنعت بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی رعایت این قیمت‌ها را به کلیه واحدهای تحت پوشش انجمن ابلاغ کند.

به دنبال مطرح شدن مباحث مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، کارشناسان زیادی در این زمینه اظهار نظر کرده‌اند که برخی از آنان موافق اجرای طرح و بسیاری نیز مخالف اجرای آن در شرایط کنونی هستند. موافقان اجرای طرح عنوان می‌کنند که ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد آور و رانت زا بوده و باید هر چه زودتر این سیاست اصلاح شود در مقابل مخالفان می‌گویند در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصاد و معیشت مردم این سیاست باید حفظ شود و دولت ابزارهای نظارتی خود را گسترش دهد.

در همین ارتباط در میزگردی با حضور ارسلان ظاهری بیرگانی، کارشناس اقتصاد راهبردی و سید احمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران به بررسی حذف سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی، چالش‌ها و راهکارهای آن پرداختیم.

دولت توان مدیریت آسیب‌های حذف ارز ترجیحی را ندارد

محمودزاده اظهار کرد: دولت نباید ارز ترجیحی را بردارد مگر این که زیرساخت‌ها را فراهم کند و امسال هم باید از بخش کشاورزی و دامی کشور حمایت کند تا کالاهای اساسی با ارز دولتی در اختیار مردم قرار دهد بگیرد چراکه تبعات حذف ارز ترجیحی با یارانه ۲۰۰ هزارتومانی جبران نمی‌شود حتی با ۱ میلیون تومان هم جبران نخواهد شد؛ بنابراین دولت به توصیه کارشناسی گوش دهد؛ اما با شناختی که از وزرای کم تجربه دارم و نیروهایی که خارج از بدنه و از اقوام و خویشان آورده‌اند، فکر نمی‌کنم که آن قدری مدیریت داشته باشند که بتوانند وضعیت را کنترل کنند.

تعداد زیادی از دامداران صنعتی دام خود را برای کشتار آماده می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: با حذف ارز ترجیحی، شاهد اعتراضات گسترده کشاورزان و دامداران خواهیم بود و همین الان ۵ میلیون دامدار کشور معترضند و تعداد زیادی از دامداران صنعتی دام خود را برای کشتار آماده می‌کنند. یعنی دامی که قیمت هر رأس آن بالای ۹۰ میلیون تومان است به قیمت ۳۰ میلیون تومان برای ذبح می‌فروشند در نتیجه دام اصلاح شده ای که سال ها بر روی آن کار ژنتیکی شده که شیر مورد نیاز جامعه را تامین کند، حذف خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ضمن اعلام دلایل گرانی گوشت مرغ در تهران گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا از جمله مهم ترین دلایل این امر است.

دیدگاه خود را ارسال کنید