اخبار اقتصادی | اقتصاد دنیا

اروپا به ایران هشدار داد!!

جوزپ بورل در یادداشتی نوشت: زمان آن رسیده مقامات ایران، تصمیمات سیاسی سریعی را برای پایان مذاکرات وین بگیرند و به صورت فوری به اجرای کامل برجام برگردیم.

اروپا به ایران هشدار داد!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

جوزپ بورل در یادداشتی در سایت اینترنتی اتحادیه اروپا گفت: ایران و دیگر طرف ها باید متن توافق پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام را قبول کنند. نقشه و طرح جدی از سوی ایران برای احیای توافق برجام وجود ندارد. مساحت حل اختلافات مهم با جمهوری اسلامی ایران کمتر می شود و به پایان می رسد.

برجام

او قبل از این هم در یادداشتی در روزنامه فایننشال تایمز انگلیس نوشت: متن پیشنهادی توافق احیای برجام آماده است که نگرانی های دو طرف مذاکرات را در نظر می گیرد.

بخش های مهم این یادداشت به این شرح است:

 - بعد از ۱۵ ماه از مذاکرات فشرده و مثمر در وین و ارتباطات متعدد با اعضای برجام و امریکا به این نتیجه گیری رسیدم که مساحت حل اختلافات کمتر می شود و احتمالا پایان می یابد.

- زمان آن رسیده مقامات ایران، تصمیمات سیاسی سریعی را برای پایان مذاکرات وین بگیرند و به صورت فوری به اجرای کامل برجام برگردیم.

- متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام شامل چارچوب های محکمی برای فعالیت هسته ای ایران است. گزینه بهتر برای احیای برجام روی میز است. الان زمان تصمیم گیری است.

- هدف ما همیشه دست یابی به توافقی است که به سود همه از جمله ایران و اروپا و جامعه جهانی، خواهد بود و این چیزی است که همه ما آن را محقق کردیم.  متن پیشنهای توافق احیای برجام شامل محدودیت های شدید بر فعالیت هسته ای ایران وبزرگترین سیستم نظارت و بازرسی بود که از سوی آژانس اجرایی می شد.

- برجام باعث کاهش 98 درصدی ذخایر اورانیوم غنی شده ایران و برچیدن هزاران دستگاه سانتریفیوژ این کشور شد.

سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکست خورد زیرا اجماع حاضران در برجام آن را زنده نگه داشت و هم اکنون ادامه برجام مهمتر از هر وقت دیگری است.

دیدگاه خود را ارسال کنید