رتبه بندی معلمان | اخبار رتبه بندی معلمان

این معلمان از قانون رتبه بندی حذف شدند!| تجدید نظر بابت حذف معلمان از افزایش حقوق

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: هیأت تطبیق مصوبات با قوانین، آیین‌نامه دولت درباره حذف معلمان جذب‌شده بر اساس طرح مهر‌آفرین از رتبه‌بندی را مغایر با قانون تشخیص داد.

این معلمان از قانون رتبه بندی حذف شدند!| تجدید نظر بابت حذف معلمان از افزایش حقوق
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رتبه بندی معلمان از دغدغه‌های مهم فرهنگیان است.رتبه بندی معلمان حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.رتبه بندی معلمان مدتهاست که قرار است اجرا شود.رتبه بندی معلمان برای معلمان اهمیت فوق العاده ای دارد.رتبه بندی معلمان با اما و اگرهای فراوان همراه است.

جبار کوچکی‌نژاد سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: هیات تطبیق مصوبات با قوانین آیین‌نامه دولت مربوط به حذف معلمان جذب‌شده بر اساس طرح مهرآفرین از رتبه‌بندی معلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مغایر با قانون تشخیص داد.

وی افزود: بر اساس نظر هیات تطبیق مصوبات با قوانین بند مربوط به حذف معلمان طرح مهرآفرین از رتبه‌بندی باید از آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان حذف شود.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان جذب‌شده در قالب طرح مهرآفرین که حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند و بیش از ۱۰ سال سابقه دارند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طرح رتبه‌بندی معلمان حذف کرده بود.

آموزش و پرورش درباره تفاوت ۶ تا ۱۵ میلیونی اولین واریزی معلمان طبق رتبه‌بندی توضیح دهد. رئیس کمیسیون آموزش با اشاره به اولین پرداختی‌ علی‌الحساب اجرای قانون رتبه بندی معلمان، گفت: رقم این پرداختی متفاوت بوده و از ۶ تا ۱۵ میلیون تومان است که البته آموزش و پرورش باید توضیح دهد، مبنای تفاوت در ارقام واریزی برای معلمان چیست.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه واریزی‌های امروز، نشان داد که مجلس شورای اسلامی توانست در یک قانون محکم و قوی در راستای افزایش کیفیت آموزش و ارتقای شأن و منزلت معلمان، رقم قابل توجهی را در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اجرای قانون رتبه بندی اختصاص دهد، گفت: طبق قولی که داده شده بود، اولین پرداختی علی الحساب رتبه‌بندی معلمان در مردادماه به حساب معلمان واریز شد؛ رقم این پرداختی متفاوت بوده و از ۶ تا ۱۵ میلیون تومان است که البته آموزش و پرورش باید توضیح دهد، ملاک و مبنای تفاوت در ارقام واریزی برای معلمان چیست.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: بر اساس آنچه تحقیق کرده‌ایم با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق هر معلم بین یک تا ۵ میلیون اضافه می‌شود که واریزی‌های امروز به صورت متفاوت بوده است.

منادی سفیدان تصریح کرد: برای ما که در کمیسیون آموزش مجلس تمام تلاش خود را برای تصویب این قانون به کار بستیم، خبر امروز بسیار خوشایند بود و قطعا آموزش و پرورش با اجرای این قانون خوب متحول خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان عزیز باید تا تعیین رتبه‌های خود کمی صبر به خرج دهند تا واریزی‌ها دقیق شود، گفت: این اول کار است و قطعا آغاز هر اقدام بزرگی با کاستی‌هایی همراه است که در ادامه برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت یادآور شد: ما در به سرانجام رسیدن این قانون با بسیاری از آقایان مشکل داشتیم ولی تلاش شد با تدبیر، بسیاری از مخالفان اجرای این قانون، امروز به موافقان آن تبدیل شوند تا قانونی که وحشت خیلی‌ از آقایان را برانگیخته بود، امروز اجرا شود.

منادی سفیدان تصریح کرد: امیدوارم این مبالغ پرداختی مورد قبول فرهنگیان واقع شده باشد، گرچه ما اعتقاد داریم معلم به هیچ عنوان نباید دغدغه مالی داشته باشد تا با تمرکز کامل اقدام به تدریس کند و این قانون در همین راستا است.

علی بهادری جهرمی گفت: معلمان در حال بارگزاری مدارک طبق زمان‌بندی وزارت آموزش و پرورش هستند. رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۰ سال در یک‌سالگی دولت سیزدهم در حال اجراست. وی افزود: رتبه‌بندی معلمان در حال اجراست و سازمان برنامه و بودجه مبلغی را در اختیار قرار داده تا پیش از اجرای نهایی آن، مبالغی برای معلمان علی‌الحساب در پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی پرداخت شود تا مبالغ قطعی نیز اجرایی شود.

اصلاحات آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد و گفته می‌شود ۸۰۶ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی خواهند شد. این روزها موضوع رتبه‌بندی معلمان به موضوع روز جامعه فرهنگیان تبدیل شده است؛ برخی پیگیر اخبار هستند و برخی هم به طنز از آن یاد می‌کنند؛ برخی موافق و برخی مخالف هستند. 

این روزها رتبه‌بندی به مقصد نزدیک شده است اما در همین مسیر باقی‌مانده نیز دست‌اندازهایی وجود دارد که مسؤولان وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کنند به خوبی از پس آن برآیند و کشتی رتبه‌بندی را در میان امواج پرتلاطم به مقصد برسانند. 

رتبه‌بندی معلمان مطابق قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها و بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و ترببتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هو+یت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

به موضوع روز جامعه فرهنگیان تبدیل شده است؛ برخی پیگیر اخبار هستند و برخی هم به طنز از آن یاد می‌کنند؛ برخی موافق و برخی مخالف هستند.

دیدگاه خود را ارسال کنید