اخبار حوادث | اخبار حوادث امروز | جدید ترین اخبار حوادث

حادثه ی تلخ خودکشی این بانو جوان | خودکشی وحشتناک زن از ترس بی آبرویی

رسیدگی به این پرونده از ساعت 4ونیم سحرگاه 22 تیرماه بدنبال اعلام مرگ مشکوک زن جوانی که از پنجره طبقه چهارم آپارتمانی محدوده مارلیک به بیرون پرت شده بود شروع شد.

حادثه ی تلخ خودکشی این بانو جوان | خودکشی وحشتناک زن از ترس بی آبرویی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

خیلی زود گشت نزدیک ترین کلانتری به محل رفت و با جسد زن جوانی روبرو شد که بدون لباس روی زمین افتاده بود، بازپرس کشیش قتل طولی نکشید که در محل حضور یافت و پس از یادداشت نخستین اطلاعات مربوط به کشف جسد دستور داد جسد زن جوان بنام المیرا 34ساله به پزشکی قانونی منتقل شود.

شوهر این زن که شاهد سقوط همسرش از پنجره اتاق خواب بود در نخستین اظهارات خود به افسر پرونده گفت: من همسرم 18سال است که ازدواج کردیم و دو پسر 17ساله و 12ساله داریم. به تازگی اسباب کشی کرده و به این آپارتمان آمدیم روز قبل از حادثه همسرم با خواهر خودش که اعتیاد به مواد مخدر داشت رفت و گویا شیشه استفاده کرده بود و بعد که من خانه آمدم متوجه شدم او دو برگ قرص توهم زا مصرف کرده است نیمه شب تشنه بود و از من آب خواست وقتی رفتم برای او از آشپزخانه آب بیاورم دیدم درحالیکه لباس به تن نداشت از پنجره اتاق به بیرون پرید ، تا من خودم را برسانم خیلی دیر شده بود ...

بدنبال تشکیل این پرونده خانواده زن جوان مدعی شدند که دامادمان دختر ما را به قتل رسانده و حالا مدعی است که او خودکشی کرده است.

مرد جوان که یکی از کارمندان نمونه سوی از شرکت های خودروسازی است به اتهام تنها مظنون این پرونده بازداشت شد و چون هیج مدرکی برای اتهام او وجود نداشت قاضی دادسرا دستور ارادی او را صادر کرد و متهم هم اکنون بعنوان مدد جو پای میز مرکز مشاوره در غرب استان تهران نشست.

این مرد 40ساله در حالیکه به شدت از وقوع این حادثه شوکه شده بود مدعی شد همسرم معتاد نبود و به خاطر خواهرش به مواد رو آورده بود ما زندگی خوبی داشتیم و از اول همدیگر را دوست داشتیم هیج مشکل خاصی نداشتیم که بخواهم انگیزه ای برای کشتن همسرم داشته باشم و از طرفی او هم مشکلی نداشت که بخواهد خودکشی کند همسرم به خاطر مصرف شیشه خودش را از پنجره اتاق خواب به بیرون پرت کرد من به خاطر بازداشت نتوانستم در مراسم ختم همسرم شرکت کنم و حالا که 40 روز از آن ماجرا گذشته, خانواده همسرم مرا عامل مرگ دخترشان می دانند درحالی که من بی تقصیر بودم .

نگاه کارشناس:

فهیمه محمدیان، کارشناس روانشناسی ومشاور کلانتری کلانتری ۱۲ مارلیک

شیشه یک قاتل بی قید و شرط است چراکه استفاده از این نوع ماده محرک سبب نابودی صد‌ها هزار سلول عصبی و مغزی می‌شود این درحالی است که سلول‌های مغزی تنها سلول‌هایی هستند که قابل ساخته شدن و بازیافت نیستند و این آسیب، جبران ناپذیر است. شیشه از داروهای محرک توان افزا است که باعث تحریک و فعالیت سلسله اعصاب مرکزی شده و موجب تخریب سلول‌های مغزی یا به اصطلاح پوکی مغز، اختلالات روانی، کاهش حس علاقه و انگیزه برای زندگی، شغل و روابط اجتماعی و خانوادگی می‌شود.اغتشاش، آشفتگی ذهنی و بی‌خوابی مداوم در مصرف کنندگان شیشه می‌تواند زمینه‌ساز اقدام به خودکشی و یا اقدام به قتل شود. مشکل اصلی مصرف‌کنندگان شیشه، عوارض روانی و مهم‌ترین آنها توهم، هذیان و افکار خودکشی است، علاوه بر این، مصرف طولانی مدت شیشه ممکن است باعث افسردگی و اضطراب شود.

در ارزیابی کیس مورد نظر نکته قابل توجه مصرف مداوم شیشه و هروئین و قرص های خواب آور موجب بروز رفتار خودکشی شده است. اما با توجه به گفته های همسرش دو ماه اخیر زندگی آنها دچار تنش هایی شده بود که مراجع دچار احساس ناامیدی مضاعف ناشی از فشارهای زندگی(مشکل با همسرش) شده و بدلیل مهارت های مقابله ای ضعیف،وجود اختلال افسردگی،ضعف در مهارت حل مسئله،مدیریت استرس و بیان احساسات و عواطف   به پیشنهاد اقوامش (خواهر و خواهر شوهر) به مصرف شیشه روی آورده.

پیشگیری از خودکشی شامل طیف وسیعی از فعالیتها از جمله فرزندپروری، مشاوره ی خانواده، درمان اختلالات  روانی، کنترل عوامل خطر محیطی و آموزش جامعه میشود. آموزش مؤثر جامعه به عنوان مداخله ی اساسی و اولیه، شامل درک علتهای خودکشی و همچنین پیشگیری و درمان است.مشاوران میتوانند به افراد در درک بهتر ارتباط بین سوءمصرف مواد و اختلالات خلقی و افکار و رفتار خودکشی به  افراد کمک کنند.لزوم آموزش مهارت های زندگی به زوجین( در کیس مورد نظر می توانیم بگوییم تسلط مراجع و همسرش بر مهارتهای کنترل خشم و استرس خانواده را در مقابل چالشها و موقعیتهای نامطلوب مقاوم تر می کرد. همسرانی که در روابط خود با یکدیگر از مهارتها و الگوهای ارتباطی سالم استفاده می کنند در مشکلات بین فردی بهتر و سازگارتر عمل میکنند.آموزش مهارت حل مسئله باعث ارائه راهکارهای موثر در هنگام وقوع مشکل می شود. همچنین آموزش صحیح ابراز هیجانات نسبت به یکدیگر عامل بسیار موثر در سازگاری زوج است.)

دیدگاه خود را ارسال کنید