حقوق فرهنگیان | حقوق معلمان و اساتید

سقف حقوق اساتید تغییر کرد | افزایش حقوق اساتید حق التدریسی از اول مهر!!

رییس دانشگاه تهران از تصویب افزایش سقف حق‌التدریس و حق‌التحقیق اساتید از هفت واحد به ۳۰ واحد در هیأت امنای دانشگاه خبر داد.

سقف حقوق اساتید تغییر کرد | افزایش حقوق اساتید حق التدریسی از اول مهر!!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سید محمد مقیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای دانشگاه تهران با تشریح مصوبات اخیر هیأت امنای دانشگاه تهران افزود: با افزایش سقف حق‌التدریس و حق‌التحقیق اساتید به این ترتیب مشکل سقف حق‌التدریس واحدهای خودگردان و حق‌الزحمه استادان در پذیرش پایان‌نامه‌ها نیز حل می شود.

وی ادامه داد: همچنین پیگیر هستیم که در دو ماه آینده پرداخت حق‌التحقیق و حق‌التدریس کل دانشگاه تهران را به‌روز شود.

رییس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه، همه بخش‌ها در این دانشگاه به گروه تبدیل شدند. شکل‌گیری ۲۱۲ گروه روزآمد و جدید در دانشگاه تهران به تصویب هیأت امنای دانشگاه رسید که به زودی ابلاغ می شود

مقیمی همچنین از رسمیت یافتن تغییر نام پردیس به دانشکدگان در دانشگاه تهران با مصوبه هیأت امنای دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این تغییر نام در عمل اتفاق افتاده بود، اما فاقد مصوبه بود که در هیأت امنا به تصویب رسید و رسمیت قانونی پیدا کرد.

سیاست قطعی دانشگاه تهران برای آموزش ترکیبی

مقیمی درباره آموزش در سال تحصیلی جدید یادآور شد: به طور مستمر درباره روش‌های مختلف آموزش، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌کنیم که یکی از آنها بحث آموزش ترکیبی است. مصمم هستیم که در سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی داشته باشیم.

مقیمی ادامه داد: این سیاست قطعی ما است که از تجربه‌های به دست آمده دوران کرونا استفاده کنیم و بر این امر تاکید داریم که دیگر به آموزش حضوری مطلق بازنگردیم، بلکه با استفاده از تجربیات به دست آمده و زیرساخت‌های فناوری، دانشجویان کارآمدتری تربیت کنیم.

دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران مستقل شد

وی در تشریح دیگر مصوبات جدید هیأت امنای دانشگاه تهران اعلام کرد: دانشکده محیط زیست که در برهه‌ای زیرمجموعه دانشکدگان فنی قرار گرفته بود، با مصوبه جدید هیأت امنا به عنوان یک دانشکده مستقل تعریف شد.

رییس دانشگاه تهران تاکید کرد: برای مدیریت متوازن در دانشگاه نیاز داریم، ساختار را نیز متوازن و یکپارچه کنیم. در این راستا لازم است چند دانشکده مستقل را ذیل یک دانشکدگان جدید تعریف کنیم. در این تغییر ساختار باید هوشمندانه عمل کرد و تغییرات داوطلبانه و با مشارکت اعضای هیأت علمی و تدریجی باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید