قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز | مرغ کیلویی چند؟

کاهش بی سابقه قیمت مرغ در بازار امروز | قیمت مرغ کیلویی چند؟

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: عرضه گوشت گرم مرغ و گوشت قرمز در تمام میادین سطح شهر تهران و سایر استان‌ها به صورت حداکثری و مطابق بر نیاز در حال انجام است.

کاهش بی سابقه قیمت مرغ در بازار امروز | قیمت مرغ کیلویی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

نوع مرغ

قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۴,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۰,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۵,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۱۰,۲۰۰

جوجه چینی

-

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۱۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

-

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

-

مرغ کنتاکی

-

دل مرغ پاک کرده

۱۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

-

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۷,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

-

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۴۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۴۲,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۲۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۱۹,۹۰۰

سید جواد ساداتی‌نژاد در جلسه قرارگاه امنیت غذایی ضمن تاکید بر اهمیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی از برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه در تامین محصولات دامی و پروتئینی خبر داد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ‌گونه مشکلی در تامین گوشت گرم و منجمد مرغ و گوشت قرمز وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: عرضه گوشت گرم مرغ و گوشت قرمز در تمام میادین سطح شهر تهران و سایر استان‌ها به صورت حداکثری و مطابق بر نیاز در حال انجام است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مرغ‌های موجود در سالن‌ها با سن ۴۲ روزگی باید از سالن‌ها خارج شود، گفت: مقرر شد با هماهنگی معاونین امور دام و توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به صدور حواله ۸۰درصد مرغ زنده به کشتارگاه‌های داخل استان و حداکثر ۲۰درصد به کشتارگاه‌های استان تهران اقدام و از ارسال مرغ زنده به سایر استان‌ها امتناع شود.

جبرئیل برادری گفت: با توجه به روند افزایشی قیمت مرغ گرم در بازار و در راستای رفاه حال مصرف کنندگان، عرضه گوشت مرغ منجمد در تمامی مراکز عرضه اعم از فروشگاه‌های زنجیره ای، صنوف منتخب و سازمان میادین آغاز شد.

وی افزود: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام با هدف تسریع در تنظیم بازار این کالای اساسی، هر کیلوگرم مرغ منجمد با کاهش ۵ هزار تومانی نسبت به قیمت مصوب، هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی استان تهران گفت: واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها می‌توانند برای دریافت عمده مرغ منجمد و توزیع به شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران مراجعه کنند.

قیمت مرغ

حسب دستور صادره برای جلوگیری از افزایش قیمت و تأمین گوشت مرغ موردنیاز در بازار استان‌ها مقتضی است دستور فرمایید مدیران بازرسی طی یک اقدام ضرب‌الاجل با همکاری معاونت امور دام، معاونت بازرگانی و حراست استان‌ها لیست کلیه مرغداری‌هایی که بیش از ۴۳ روز از زمان جوجه روزی آن‌ها می‌گذرد استخراج نمایید. چنانچه این مرغداری‌ها از کشتار مرغ ممانعت به عمل می‌آورند با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی و با هماهنگی دادستانی استان‌ها با مراجعه به این مرغداری‌ها در صورت عدم ارسال مرغ به کشتارگاه‌ها و احراز تخلف، برخورد جدی اعمال شود و پرونده متخلفین به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال گردد.

بنابراین گزارش قیمت مرغ در روزهای اخیر افزایش یافته است. نرخ این محصول در برخی از فروشگاه‌ها بالاتر از نرخ مصوب هرکیلوگرم ۶۰هزار تومانی خود به فروش می‌رسد.

بررسی‌های دو روز گذشته از وضعیت قیمت کالا‌های اساسی در هفته جاری حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالا‌ها و رکود در بازار آن‌ها را نشان می‌داد. اما قیمت مرغ و تخم‌مرغ که در روز‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته همچنان بر این مدار پیش می‌رود و امروز نیز تغییری در این قیمت‌ها مشاهده نشده است.به‌نظر می‌رسد بازار مرغ و تخم‌مرغ انتظار می‌کشد تا پایان شهریور قیمت‌های این بازار را تعیین کند.

براین اساس قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته بین ۳ تا ۷هزار تومان و قیمت تخم‌مرغ نیز حدود ۲۰هزار تومان افزایش داشته است. تولیدکنندگان دلیل این مساله را افزایش تقاضا عنوان می‌کنند. ضمن اینکه جوجه‌ریزی در حوزه مرغ گوشتی نیز به شدت کاهش یافته است.

براین اساس مرغداران معتقدند که هنوز مرغ و تخم‌مرغ به قیمت واقعی نرسیده و قرار است که دولت ۳۱ شهریور ماه قیمت جدید این دو کالا را تعیین و اعلام کند.

بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته جاری حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاها و رکود در بازار آنهاست اما قیمت مرغ و تخم مرغ که در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته بر این مدارپیش می رود.

براین اساس قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته بین ۳ تا ۷ هزار تومان و قیمت تخم مرغ نیز حدود ۲۰ هزار تومان افزایش داشته است.

قیمت مرغ

تولیدکنندگان دلیل این مساله را افزایش تقاضا عنوان می‌کنند ضمن اینکه جوجه ریزی در حوزه مرغ گوشتی نیز به شدت کاهش یافته است.

براین اساس مرغداران معتقدند که هنوز مرغ و تخم مرغ به قیمت واقعی نرسیده و قرار است که دولت ۳۱ شهریور ماه قیمت جدید این دو کالا را تعیین و اعلام کند.

نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ ۶۰ هزار تومان تعیین شده است، اما امروز نرخ مرغ در بازار از نرخ مصوب عبور کرده و تا ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها حداکثر نرخ مصوب هرکیلوگرم مرغ ۶۰ هزار تومان تعیین شد اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که در روزهای اخیر قیمت‌ها از نرخ مصوب عبور کرده است ۶۲ هزار و ۷۵۰ تا ۶۵ هزار تومان در تهران به فروش می‌رسد.

دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته درباره گران شدن نرخ مرغ در بازار، گفت: گزارش‌هایی درباره گران فروشی مرغ به هر کیلو گرم ۶۵ هزار تومان داریم اما با توجه به اینکه نرخ مرغ زنده ۴۲ هزار تومان است، حداکثر نرخ این محصول نباید بیشتر از ۶۰ هزار تومان باشد.

وی افزود: ذخایر کافی از مرغ داریم که به استان‌های مختلف ابلاغ شده که ذخایر خود را در بازار توزیع کنند.

بنابر این گزارش براساس اعلام مرکز پژوهشهای مجلس، مصرف مرغ در کشور ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است و وزارت جهاد کشاورزی برآورد می‌کندکه این کاهش مصرف بیش از ۳۰ درصد باشد و به دنبال توزیع کالا برگ مرغ و تخم‌مرغ برای بازگشت مصرف به روال قبل خود است.

مرغداران خواهان افزایش نرخ این محصول هستند به همین منظور در جلسه تنظیم بازار هفته پایانی شهریور با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری این موضوع بررسی می‌شود.

گفتنی است که نرخ تمام شده مرغداران در کشور بالا و شرایط رقابت با کشور‌های مانند ترکیه برای صادرات ندارد هرچند این وضعیت در مرغداران دارای زنجیره ارزش مناسب تر است.

صنعت طیور کشور سال‌ها به دریافت نهاده‌های دامی با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان عادت کرده و به خوبی بر روی افزایش بهره‌وری و ارتقاء ضریب تبدیل در صنایع کار نکرده است.

صنعت مرغداری کشور علاوه بر اینکه نیازمند آن است که تا حد امکان نهاده‌های دامی مورد نیاز خوراک طیور را داخلی‌سازی کند بلکه با زنجیره کردن چند هزار واحد مرغداری کوچک در قالب یک برند می‌تواند هزینه تمام شده راکاهش دهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید