خبر روز | اخبار امروز | جدید ترین اخبار روز

تعطیلی مدارس امروز 2 مهر تکذیب شد | زنگ مداری امروز به صدا درآمد

در آستانه سال تحصیلی جدید، برخی مسائل موجب شده که موعد آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها برای بسیاری سوال برانگیز شود؛ سوالی که به دلیل شرایط خاص این روزها و تعطیلات واقع شده در هفته اول مهرماه در تقویم رسمی کشور، پررنگ تر شده و مسئولان را وادار به تصمیماتی ویژه و ابلاغ آنها در اطلاعیه‌هایی کرده است.

تعطیلی مدارس امروز 2 مهر تکذیب شد | زنگ مداری امروز به صدا درآمد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در آستانه سال تحصیلی جدید، برخی مسائل موجب شده که موعد آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها برای بسیاری سوال برانگیز شود. در این گزارش آخرین اخبار در این خصوص پیش رویتان قرار دارد.

به گزارش «تابناک»؛ سال تحصیلی ۱۴۰۱/۱۴۰۲ در حالی از راه رسیده که در تقویم، در نخستین هفته مهرماه دو روز تعطیل دیده می‌شود. شهادت دو تن از ائمه معصوم (مصادف با آخرین روزهای ماه صفر) که ممکن است فرصت مغتنمی برای برخی خانواده‌ها برای سفر به شهر و دیار خانوادگی‌شان باشد و افزون بر آن، التهابات این روزهای کشور هم، مزید بر علت شده است تا این پرسش پدید آید که آیا شروع سال تحصیلی بر اساس برنامه قبلی خواهد بود؟

آغاز فعالیت حضوری همه مدارس با یک ملاحظه مهم

مصطفی بابایی، مسئول مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش با رد هر گونه آموزش غیرحضوری در مدارس کشور می‌گوید: همه مدارس حضوری فعالیت خود را از دوم مهر ماه آغاز خواهند کرد و در همه مقاطع تحصیلی و در همه استان‌های کشور، از ابتدای سال تحصیلی جدید، مدارس حضوری بازگشایی خواهند شد.

نکته قابل تامل اما در اظهارات کاظمی، رئیس ستاد پروژه مهر این وزارت خانه خودنمایی می‌کند که تاکید کرده: با توجه به تعطیلات هفته نخست مهر و همزمانی با ایام پایانی ماه صفر، ممکن است برخی خانواده‌ها به مسافرت رفته باشند و به همین دلیل مدیران مدارس مختارند اگر دانش آموزی به سفر رفته بود، با او همکاری کرده و غیبت محسوب نکنند.

ساعت شروع به کار متفاوت مدارس در تهران

آموزش و پرورش شهر تهران در پیامی که در شبکه شاد منتشر شده، تاکید کرده که ساعت آغاز به کار همه مدارس شهر مطابق با مصوبه اعلام شده از سوی استانداری تهران خواهد بود و همه مدارس موظف به رعایت این مصوبه هستند.

درباره مصوبه‌ای سخن می‌گوییم که به منظور توزیع بار ترافیکی در شهر اتخاذ شده و بر اساس آن، ساعت کار مدارس ابتدایی از ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و ساعت آموزش مدارس متوسطه ۷:۳۰ صبح خواهد بود. همچنین بر اساس این مصوبه، ساعت کار مدارس دو شیفته تهران، بدون کسر ساعت آموزشی راس ساعت ۱۳:۱۵ خواهد بود.

پس از اظهارات ضد و نقیض در رابطه با تعطیلی مدارس مشهد، سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به ایسنا گفت: تمام مدارس مشهد روز‌های شنبه و دوشنبه، دوم و چهارم مهر ماه، به دلیل خدمت‌رسانی به زائران علی ابن موسی‌الرضا (ع) و مراسم دهه پایانی صفر تعطیل هستند؛ بنابراین شروع مدارس در مشهد از ششم مهر ماه خواهد بود.

وی در ادامه بر بازگشایی مدارس در سایر شهر‌های خراسان رضوی از دوم مهر ماه، همزمان با سراسر کشور تاکید کرد؛ بی آنکه درباره عجیب بودن بازگشایی مدارس مشهد در آخرین روز هفته یعنی چهارشنبه سخنی بیان کند.

برگزاری کلاس‌های دانشگاه تهران به صورت آنلاین در هفته اول

در حالی که پیشتر خبری در خصوص غیرحضوری شدن کلاس‌های درسی دانشگاه تهران منتشر و تکذیب شده بود، معاونت آموزشی این دانشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلاس‌های دانشگاه تهران از دوم تا هفتم مهر ماه ۱۴۰۱ مجازی برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه بی آنکه به ابهامات پیرامون وضعیت این روزهای اینترنت در کشور اشاره‌ای شود، آمده: «نظر به تعطیلات پیش رو و در اجرای دستورالعمل آموزش ترکیبی مصوب مورخ ۲۹/‌۰۵/‌۱۴۰۱‬ کلیه کلاس‌های دانشگاه تهران در مقاطع مختلف تحصیلی از روز شنبه دوم مهر ماه الی پنج‌شنبه هفتم مهر ماه سال ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی (آنلاین) برگزار خواهد شد.»

معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی هم در اطلاعیه‌ای از غیرحضوری شدن کلاس‌های درس در این دانشگاه خبر داد. متن اطلاعیه این دانشگاه به شرح زیر است؛

«با سلام و آرزوی سلامتی، به دلیل دو روز تعطیل رسمی در هفته آینده و مشکلات رفت و آمد دانشجویان، کلاس‌های درس در هفته دوم نیمسال جاری از طریق سامانه مدیریت یادگیری برگزار خواهد شد. جلسات دفاع کماکان به صورت حضوری برگزار می‌شود.»

برگزاری کلاس‌های دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به صورت مجازی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی کلاس‌های این دانشگاه، به دلیل تعطیلات مکرر در هفته اول مهر ماه مجازی برگزار خواهند شد.

در این اطلاعیه آمده: «به اطلاع اساتید محترم و دانشجویان عزیز می‌رساند که با عنایت به تعطیلات مکرر دهه آخر ماه صفر در هفته آتی و در جهت اتخاذ وحدت رویه در برگزاری کلاس ها، صرفا در روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه (۶-۴-۲ مهرماه) هفته آتی کلیه کلاس‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی بصورت الکترونیکی تشکیل خواهند شد.»

دیدگاه خود را ارسال کنید