جاماندگان سهام عدالت | سهام عدالت 1401

واریز 2 میلیون تومانی برای کسانی که سهام عدالت ندارند | سوپرایز واریز برای جاماندگان سهام عدالت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: منافع بانک سرمایه باید به فرهنگیان برسد.

واریز 2 میلیون تومانی برای کسانی که سهام عدالت ندارند | سوپرایز واریز برای جاماندگان سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شدند. جاماندگان سهام عدالت آمار به نسبت بالایی دارند. جاماندگان سهام عدالت سود خود را دریافت کردند. جاماندگان سهام عدالت می توانند به سامانه معرفی شده مراجعه کنند. جاماندگان سهام عدالت در سرپاشدن بورس نقش بسزایی دارند.

سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم نواختن زنگ مدرسه شهید فخری رازی در آغاز سال جدید تحصیلی، افزود: یکی از نقاط آسیب در طول سال‌های قبل ضربه‌ای بود که به بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان است وارد شد.

وی ادامه داد: البته این موضوع هم به دلیل سوءمدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان بوده که مسئولیت بانک را برعهده داشت، در این مدت با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه اصلاحی برای بانک سرمایه در نظر گرفتیم، چرا که این بانک، تنها بانکی است که به شبکه فرهنگیان کشور تعلق دارد.

خاندوزی گفت: ترازنامه بانک سرمایه در حال حل و فصل است و منافع این بانک باید به فرهنگیان این کشور برسد.

وی از تشکیل کارگروه تعاملات سواد مالی بین وزارتخانه‌های اقتصاد و آموزش و پرورش خبر داد و گفت که این کارگروه در قالب المپیاد است تا بتوانیم سواد مالی دانش آموزان را بالا ببریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مدت زمان دادن صدور مجوز در بازار سرمایه کاهش یافت، گفت: امسال ۶۰ مجوز برای نهادهای مختلف در بازار سهام صادر شده است.

وی درباره بازار سرمایه اظهار کرد: برنامه‌های بازار سرمایه از سال گذشته توسط شورای‌عالی پول و اعتبار و سازمان بورس در حال بررسی و اجراست.

خاندوزی افزود: در این بازار بخش‌هایی که در گذشته مورد اعتراض بود همچون حوزه‌های نظارتی سازمان بورس که گمان می‌رفت نظارت منصفانه‌ای نیست و برخی با تولید اطلاعات غلط افراد را گمراه می‌کردند، سازمان نظارتی برخط ایجاد شد که لحظه به لحظه خرید و فروش در این بازار را رصد می‌کند.

وزیر اقتصاد گفت: انحصارهایی در بازار سرمایه وجود داشت که فعالان بازار سرمایه از ندادن مجوز ناراضی بودند که سازمان بورس مدت زمان دادن مجوزها را کاهش داد و نزدیک به ۶۰ مجوز برای نهادهای مختلف حوزه بازار سرمایه صادر شد.

وی اظهار کرد: در زمینه بنیان‌های بازار سرمایه نیز اقدامات خوبی انجام شد و برای نخستین بار از ریت‌ها (شرکت های سرمایه گذاری زمین و مستغلات) که در حوزه املاک و مستغلات حضور داشته باشند و واحدهای سرمایه‌گذاری منتشر می‌کنند، در کشور نداشتیم که برای نخستین بار شکل گرفت.

جاماندگان سهام عدالت

خاندوزی تصریح کرد: اقدامات بازار سرمایه در شروع عملیاتی شدن است و مقیاس آن خیلی بزرگ نیست که نیازمند زمان است تا به نتیجه برسد؛ علاوه بر این مجموع عوامل اقتصادی و نااطمینانی‌هایی که در داخل و خارج کشور وجود دارد بر روی بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین نتیجه مطلوب و ایده‌آل محقق نشده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر جاماندگان سهام عدالت گفت: معاونت حقوقی مجلس در جهت رفع اختلاف بین دولت و مجلس در زمینه سهام عدالت جاماندگان است که امیدواریم زودتر این اختلاف رفع شده و تکلیف جاماندگان روشن شود.

خاندوزی در مراسم نواختن زنگ مدرسه خطاب به دانش آموزان نیز گفت: ایران اسلامی را باید خودمان بسازیم و این با تلاش و همت تک‌تک ما مهیا می‌شود.

وی تاکید کرد: دانش، همت ملی، اخلاق و عدالت خواهی و تحصیلات و کسب دانش عمیق چهار مولفه لازم برای پیشرفت کشور است و در کشور کلی تحصیل‌کرده داریم که از لحاظ تحصیل و فکر کردن عوام هستند و فکر و قوه تحلیل ندارند.

وزیر اقتصاد با اشاره به وقایع روزهای اخیر از بیان کرد: فریب تحلیل‌های عوامانه را نخورید و راست و درست را از هم تشخیص دهید.

معاون توسعه مدیریت بهزیستی از معلولانی که به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم، یارانه‌شان قطع شده است، اما خواهان دریافت آن هستند، خواست از طریق سامانه اعلامی وزارت کار و رفاه نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

به نقل از بازار، مرتضی حسینی، اظهار کرد: اگر یارانه جدید دولت برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزو دهک دهم محسوب می‌شوند حذف شده باشد، از طریق سامانه‌ای که وزارت رفاه اعلام کرده است، اعتراض خود را ثبت کنند و سازمان بهزیستی نیز از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیری کرده است که همه افراد دارای معلولیت مشمول دریافت یارانه دولت باشند.

وی بیان کرد: در ستاد گزارشی دال بر این موضوع که یارانه جدید افراد دارای معلولیت تحت پوشش حذف شده باشد، شنیده نشده است و اگر در استان‌ها چنین موضوعی وجود دارد افراد در صورت اعتراض، باید اعتراض خود را از طریق سامانه وزارت رفا اعلام کنند.

 

اطلاعات مهم درباره جاماندگان سهام عدالت

حسین قربانزاده در مورد آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به بازماندگان دو دهک کم‌درآمدی و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی به کجا رسید، گفت: سهام عدالت تکمیلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در دولت به تصویب رسید. بعد از آن یک ایراد حقوقی به آن مصوبه گرفته شد و برای رفع این ایراد به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ارجاع شد.

وی گفت: در حال حاضر این مصوبه در مرحله رفع ایراد حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری است، بعد از آن باید دوباره دولت مصوب کند و برای اجرا به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی آمادگی دارد و افراد مشمول به تعداد ۳.۵ میلیون نفر بازمانده سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمد شناسایی شده و اطلاعات آن‌ها موجود است.

وی همچنین گفت: سهام دولت برای اختصاص به دو دهک کم‌درآمد هم شناسایی شده است و فقط منتظر مصوبه اصلاحی دولت هستیم و اگر ایراد حقوقی به مصوبه رفع شود، مراحل اختصاص سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد آغاز می‌شود.

جزئیات جدید واگذاری سهام عدالت

حسین امینی‌خواه گفت: بانک اطلاعاتی حدود ۳ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با همکاری نهادهای مربوط، معاونت رفاه وزارت تعاون و کار و همچنین سازمان خصوصی شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است.

 بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه شرایط ثبت‌نام برای سایر اقشار و گروه‌های جامانده از سهام عدالت اعلام می‌شود، عنوان کرد: سایت مربوط به انتقال سهام فوتی‌ها به وراث با توجه به اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان شهریور راه‌اندازی می‌شود.

جاماندگان سهام عدالت

وی افزود: تعاونی‌های سهام عدالت با بیش از ۴۹ میلیون نفر عضو بزرگ‌ترین تعاونی‌های اقتصادی کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شوند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور عنوان کرد: تعاونی‌های سهام عدالت با توجه به دوراندیشی مقام معظم رهبری در موافقت با اجرای ۴۴ قانون اساسی در واگذاری سهام برخی شرکت‌های صدر اصل ۴۴ به شش دهک پایین جامعه تشکیل شد. وی بیان کرد: اگر دولت بتواند از پتانسیل تعاونی‌های سهام عدالت در حوزه اقتصاد کشور استفاده کند به‌گونه یقین نقش مؤثری در اقتصاد بومی استان‌ها، شهرستان‌ها و همچنین اشتغال‌زایی دارد.

امینی‌خواه گفت: مقوله تعاون در چهار دولت گذشته بسیار مورد بی‌مهری قرارگرفته است، در حالی که اقتصاد اسلامی مبنی بر محور تعاون می‌تواند به کاهش فاصله‌های طبقاتی و مشارکت عموم مردم در اقتصاد کشور سهم بهسزایی داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات بیش از ۱۵ ساله مدیران و کارکنان ۳۵۲ شرکت سهام عدالت شهرستانی کشور تصریح کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا داریم با توجه به عدم پرداخت ۲۵ درصد از مانده مطالبات شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی تا پایان سال ۱۳۹۸، همچنین کل مطالبات و حق بیمه کارکنان تعاونی‌ها حمایت و کارهای لازم را درزمینهٔ تسریع در پرداخت مطالبات کارکنان انجام بدهند.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور ضمن تأکید بر تثبیت امنیت شغلی پرسنل شرکت‌های سهام عدالت خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی پرسنل شرکت‌های تعاونی که بیش از ۱۵ سال عمر خود را در تعاونی‌ها صرف نمودند تأمین کند.

امینی‌خواه با بیان اینکه وجود تعاونی‌های سهام عدالت با توجه به تعدد آن‌ها در بیش از ۳۵۲ شهرستان کشور سبب نظارت بسیار گسترده بر دارایی مردم در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و شرکت‌های سرمایه‌پذیر شده‌است، اظهار داشت: امیدواریم جایگاه و نقش این تعاونی‌ها با تدوین مقررات و اجرای قانون اصل ۴۴ هر روز پررنگ‌تر از قبل شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید