قیمت خودرو | جدیدترین قیمت خودرو سایپا و ایران خودرو امروز 10 مهر | خودرو بشدت بالا کشید

جدیدترین قیمت خودرو سایپا و ایران خودرو امروز 10 مهر | خودرو بشدت بالا کشید

رچند که سیاستگذاران معتقدند که قیمت خودرو با افزایش عرضه کاهشی خواهد یافت اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این قیمت دلار و انتظارات تورمی است که روند قیمت ها در بازار خودرو را شکل می دهد. حالا چند روزی است که قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته است و این احتمال وجود دارد که دوباره شاهد افزایش قیمت ها در بازار خودرو باشیم.

جدیدترین قیمت خودرو سایپا و ایران خودرو امروز 10 مهر | خودرو بشدت بالا کشید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو امروز 10 مهر

در روزی که اخبار رسیده از برجام نشان از بن بست در مذاکرات می داد علی رغم ثبات نسبی بازار در هفته های گذشته، امروز شاهد تغییر قیمت تعدادی از محصولات گروه ایران خودرو بودیم. محصولات گروه ایران خودرو که در چند ماه گذشته همواره جزو اولین گروه خودروهای داخلی بودند که به اخبار تاثیر گذار بر روی قیمت خودرو واکنش نشان می دادند، امروز هم با رسیدن اخبار منفی برجامی خلف عادت نکردند و تغییر قیمت به ثبت رساندند.

قیمت خودرو

قیمت ایران خودرو

قیمت سمند EF7 که مدت هاست بدون تغییر مانده امروز با جهش ۴ میلیون تومانی همراه بود. قیمت سمند EF7 در بازار ۳۵۴ میلیون تومان به ثبت رسید.

قیمت دنا اتوماتیک توربو هم که برای مدت زمان زیادی بین بازه ۵۰۳ تا ۵۰۵ میلیون تومانی نوسان می کرد با جهش ۳ میلیون تومانی به قیمت ۵۰۸ ملیون تومانی رسید. با احتساب این افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت دنا اتوماتیک توربو از ابتدای سال ۲۵ میلیون تومان افزایش داشته است.

رانا پانوراما هم تغییر قیمت داشت. قیمت رانا پانوراما با ۵ میلیون تومان افزایش به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت سایپا

محصولات گروه سایپا برخلاف روند مورد انتظار بازار عمل کردند و در روزی که محصولات وارداتی و مونتاژی در کنار تعدادی از محصولات ایران خودرو افزایش قیمت به ثبت رسانده اند محصولات این گروه خودروسازی کاهش قیمت داشتند.

قیمت تیبا هاچبک که هفته گذشته یک میلیون تومان افزایش داشت، با ۲ میلیون تومان کاهش قیمت همراه شد. قیمت تیبا هاچبک با این کاهش دو میلیون تومانی به ۲۰۳ میلیون تومان رسید.

قیمت تیبا صندوقدار که مدت ها بدون تغییر باقی مانده بود و از ابتدای سال هم تنها ۵ میلیون تومان افزایش داشت در ابتدای هفته با کاهشی ۲ میلیون تومانی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

با توجه به اخبار منفی رسیده از مذاکرات برجام و چشم انداز افزایش قیمت ها طی ماه های آینده در سطح جهانی به نظر نمی رسد بتوان انتظار کاهش قیمت ها را در هفته های آتی داشت و بنا به سابقه بازار خودرو، می توان گفت بخش اعظمی از تغییر قیمت ها به تعیین تکلیف مذاکرات برجامی گره خورده است که اکنون در هاله ای از ابهام قرار دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید