خرید خودرو | خرید خودرو بدون قرعه کشی | خرید خودرو مهر ماه

روش جدید خرید خودرو به قیمت کارخانه | از ثبت نام خرید خودرو جا نمانید

بر اساس آخرین اخبار، مرحله جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو از امروز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

روش جدید خرید خودرو به قیمت کارخانه | از ثبت نام خرید خودرو جا نمانید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

فروش فوری ایران خودرو در چند روز آینده انجام می شود. فروش فوری ایران خودرو در بورس کالا و با کمترین مقدار قیمت صورت می گیرد. در فروش فوری ایران خودرو تعدادمحدودی از محصولات به فروش گذاشته می شود. فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی است. در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری ایران خودرو می پردازیم.

مدیرعامل ایران خودرو گفت:خودروی تارا تا یکی دو ماه آینده با افزایش روند تولید در ایران خودرو از قرعه کشی خارج می شود.

خطیبی گفت: با افزایش عرضه  خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم به طوری که  امسال  حدود ۳۴ درصد افزایش عرضه به بازار خودرو داشته ایم.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو  آمار تولید خودرو  به ۲۹۰ هزار دستگاه کامل توسط  ایران خودرو  در حوزه سواری و سنگین‌ رسیده است و با این روند افزایشی تولید شاهد خروج خودروها از قرعه کشی خواهیم بود.

طرح پیش فروش عادی (با موعد تحویل حداکثر ۱۲ ماهه) پنج محصول شرکت ایران خودرو ( به روش قرعه کشی) از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت. فروش فوق العاده ۴ محصول ایران خودرو از روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه آغاز می‌شود.

فروش فوری ایران خودرو

گروه صنعتی ایران‌ خودرو ‌فروش فوق العاده چهار محصول خود را با موعد تحویل ۹۰ روزه از روز سه‌شنبه ۱۲ مهر‌ماه آغاز می‌کند و این ثبت‌نام از طریق سامانه ایران خودرو انجام خواهد شد.

متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرآیند خرید خودرو در طرح مذکور شرکت کنند.

 

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه‌ کرد: با توجه به آن‌ که برنامه افزایش تولید در ۶ ماهه دوم سال نیز در برنامه خودروسازان قرار دارد، در عمل به‌طور منظم  ماهیانه یکصد هزار دستگاه خودرو برای فروش عرضه می‌شود.

منطقی ادامه‌داد: در نیمه دوم امسال، عرضه همه خودروهای شرکت سایپا و دیگر شرکت‌های خودروساز با توجه به معادل بودن عرضه و تقاضا، توسط خود شرکت‌ها یا از طریق بورس کالا انجام می‌شود.

وی بیان‌ کرد: شرکت ایران خودرو نیز در نیمه دوم امسال، فروش خودروهای تولیدی را در سامانه فروش خود شرکت اجرا خواهد کرد.‌

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین بر رعایت الزامات قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی مانند تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰ درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط این شرکت‌های خودروساز تأکید کرد.

وی در ادامه با اعلام این‌ که در نیمه دوم امسال قرعه کشی بر مبنای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو نخواهد بود، گفت: از این پس، این سامانه به منظور نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به‌موقع خودرو توسط خودروسازان و همچنین اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی بهره برداری خواهد شد.

این مسئول اصلاح و شفاف‌سازی فرآیند قبلی عرضه خودرو و افزایش تولید و عرضه خودرو را از جمله دستاوردهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم در راستای ابلاغیه رئیس جمهور عنوان و ابراز امیدواری کرد: با تداوم روند تکمیل خودروهای ناقص، کسب آمادگی لازم در زنجیره تأمین برای افزایش تولید و بهره گیری از سازوکار واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری به کشور، صنعت خودرو با هم‌افزایی و یکپارچگی بیشتر، مسیر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را طی کند.

شایان ذکر است پیرو ابلاغیه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ رئیس جمهور درباره بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تحت نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به منظور شفاف‌سازی فرآیند عرضه و تخصیص خودرو به مردم آغاز به کار کرد و تا شهریور سال جاری نسبت به برگزاری سه دوره عرضه خودرو در این سامانه اقدام شد.

تخصیص عادلانه خودرو، افزایش امکان دسترسی مصرف کنندگان به خودرو، ایجاد شفافیت و رویه واحد در عرضه برای همه خودروسازان، همچنین افزایش تنوع و حق انتخاب برای مصرف کنندگان در هر دوره عرضه، از جمله مزایای سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در راستای تنظیم بازار و ارتقای رضایت مصرف کنندگان بوده است.

تالار خودروی بورس کالا دوم مهرماه میزبان عرضه ١٧۵ دستگاه کارای تک کابین گروه بهمن با قیمت پایه ٢٩١میلیون و ٣٠٠هزار تومان و ۱۲۱ دستگاه کارای دو کابین با قیمت پایه ۳۰۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان خواهد بود.

برای خرید وانت کارا مهلت ثبت سفارش ساعت ۸:۳۰ روز شنبه ۲ مهر بوده و میزان پیش دریافت خرید محصول ۱۰درصد است.

فروش فوری خودرو

همچنین محدودیت تعدادی خرید و ثبت سفارش برای هر کد بورسی وجود ندارد و اشخاصی که قبلا در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شده‌اند نیز امکان ثبت سفارش دارند. علاوه بر این خرید برای مشتریان حقوقی بلامانع است.

 شرکت سایپا در مراسم اعلام نتایج طرح فروش فوق العاده محصولات تیبا2، ساینا ای ایکس، تیبا اس ایکس، کوییک.اس، کوییک.آر با گیربکس معمولی و کوییک با گیربکس معمولی و همچنین فروش فوق العاده محصولات تیبا2، ساینا ای ایکس، تیبا اس ایکس، کوییک.اس، کوییک.آر با گیربکس معمولی وکوییک با گیربکس معمولی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برگزار کرد.

براساس آمار در طرح فروش فوق العاده محصولات سایپا 340 هزار و 697 نفر شرکت کردند که تمامی این افراد واجد شرایط شناخته شدند. ظرفیت محصولات عرضه شده سایپا در این طرح 20 هزار و 887 خودرو در نظر گرفته شده است.

در این طرح 4 هزار و 825 دستگاه خودرو تیبا2 عرضه می‌شود. علاوه بر این  هزار و 500 دستگاه  ساینا ای ایکس، 6 هزار و 845 دستگاه تیبا اس ایکس، 4 هزار و 904 دستگاه کوییک.آر با گیربکس معمولی، 897 دستگاه کوییک.اس و هزار و 916  دستگاه کوییک با گیربکس معمولی سایپا عرضه می شود.

همچنین در طرح فروش فوق العاده محصولات سایپا برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت 16هزار و 114 نفر شرکت کردند که 4 هزار و 698 نفر واجد شرایط شناخته شدند و با توجه به تعداد متقاضیان این طرح، تمامی افراد متقاضی به صورت منتخبین اصلی مشخص شدند.

در طرح پیش فروش یکساله، محصولات ساینا.اس، کوییک.اس، کوییک.آر با گیربکس معمولی و کوییک با گیربکس معمولی و همچنین پیش فروش یکساله محصولات کوییک.اس، کوییک.آر با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی و ساینا.اس در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برگزار شد.

در طرح پیش فروش محصولات سایپا 10 هزار و 768 نفر شرکت کردند که تمامی این افراد واجد شرایط شناخته شدند. ظرفیت محصولات عرضه شده گروه خودروسازی سایپا در این طرح 19 هزار و 354 خودرو است در نظر گرفته شده است.

در این طرح 8 هزار و 930 دستگاه خودرو ساینا.اس عرضه می‌شود. علاوه بر این 4 هزار و 963 دستگاه  کوییک.آر با گیربکس معمولی، 4 هزار و 480 دستگاه کوییک.اس و 981 دستگاه کوییک با گیربکس معمولی سایپا عرضه می شود.

همچنین در طرح پیش فروش محصولات سایپا برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هزار و 813 نفر شرکت کردند که 146 نفر واجد شرایط شناخته شدند و با توجه به تعداد متقاضیان این طرح، تمامی افراد متقاضی به صورت منتخبین اصلی مشخص شدند.

در طرح پیش فروش مشارکت در تولید، محصولات ساینا.اس، کوییک.اس، کوییک.آر با گیربکس معمولی و کوییک با گیربکس معمولی و همچنین پیش فروش مشارکت در تولید، محصول کوییک با گیربکس معمولی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برگزار شد.

در طرح پیش فروش مشارکت در تولید محصولات سایپا، 2 هزار و 196 نفر شرکت کردند که تمامی این افراد واجد شرایط شناخته شدند. ظرفیت محصولات عرضه شده گروه خودروسازی سایپا در این طرح 15 هزار و 990 خودرو در نظر گرفته شده است.

در این طرح 6 هزار دستگاه خودرو ساینا.اس عرضه می‌شود. علاوه بر این 2 هزار دستگاه کوییک.آر با گیربکس معمولی، 4 هزار دستگاه کوییک.اس و 3 هزار و 990 دستگاه کوییک با گیربکس معمولی سایپا عرضه می شود.

اسامی منتخبان پس از تائید نهایی توسط نهادهای نظارتی فردا چهارشنبه ساعت 9 صبح بر روی سامانه فروش یکپارچه خودرو به نشانی  sale.iranecar.com/public/home منتشر خواهد شد و منتخبین به مدت 72 ساعت فرصت واریز وجه خواهند داشت.

فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش می‌یابد

وزیر صمت گفت: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه ریزی صورت گرفته، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

فاطمی امین ادامه داد: تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود تا بر روی قیمت‌های بازار هم موثر باشد.

او ادامه داد: یکی از راهکارها اصلاح قیمت گذاری بود که این روند در ستاد تنظیم بازار انجام شد؛ ستاد تنظیم بازار با برخی افزایش قیمت های پیشنهادی خودروسازان مخالفت کرد و در نهایت تصمیم بر این شد که قیمت گذاری بر اساس ضوابط قبلی شورای رقابت، یعنی افزایش شش ماهه بر مبنای تورم اعمال شود.

این در حالی است که بازار خودرو چند ماهی می‌شود بلاتکلیف است و قیمت ها مدام تغییر می کند. نمایشگاه داران خودرو می گویند افزایش قیمت خودرو درب کارخانه اثرات زیادی در بازار خودرو می گذارد به طوری که با هر بار افزایش قیمت در کارخانه، قیمت محصولات در بازار آزاد بیش از مقدار تعیین شده گران می شود.

تصمیم به افزایش قیمت خودرو در حالی است که طرح های قرعه کشی خودرو کماکان ادامه دارد و عرضه آن همچنان کم است.

اشکان میرمحمدی، بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور  گفت: مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد ببش از ۹۰ هزار خودروی کف پارکینگ خود را تا نیمه آبان به ۶۰ هزار دستگاه خودرو برساند و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد ۵۳ هزار دستگاه این شرکت را تا پایان آذر به ۱۰ هزار دستگاه کاهش دهند، اما شواهد امر نشان می‌دهد که هیچ‌کدام از دو شرکت خودروساز نتوانستند مبادرت به کاهش خودورهای دپو شده خود کنند.

چرا طرح واردات خودرو رد شد؟

از طرفی طرح واردات خودرو که پس از رفت و آمدهای بسیار که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بود از مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد به گونه ای که سخنگوی شورای نگهبان در توییتی اعلام کرد: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از چندین سال قبل، به هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده است و شورای نگهبان بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد از سوی این هیات را مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانسته و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال می‌کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید