پیش بینی بورس | پیش بینی بورس امروز 17 مهر | شاخص کل صعودی می شود؟

پیش بینی بورس امروز 17 مهر | شاخص کل صعودی می شود؟

شاخص کل بورس امروز برخلاف روزهای اخیر کمی مثبت شد با وجود این سبزی شاخص معاملات فردا چه شکلی به خود می‌گیرد؟

پیش بینی بورس امروز 17 مهر | شاخص کل صعودی می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

شاخص کل بورس امروز شنبه ۱۶ شهریور ماه رشد بیش از دو هزار واحدی را ثبت کرد. شاخص کل بورس با رشد دو هزار و ۸۶۷ واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی رسید. از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در سطح ۳۱۸ هزار واحدی ایستاد.

معاملات بورس امروز روی مدار رشد بود اما این رشد تنها شاخص را مثبت کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سهام موجود در بازار تکانی نخورده و تک سهم‌ها همچنان منفی هستند.

هفته گذشته بورس روند بدی را پشت سر گذاشت و در تمامی روزهای معاملاتی خود منفی بود. بر همین اساس انتظار می‌رفت که بورس امروز نیز تا حدودی منفی باشد. اما رنگ تابلوها سبز و قیمت واقعی سهم‌های بازار منفی شد. این روند متناقض و عدم تطابق شاخص کل با سهام موجود باعث که سهامداران به وضعیت موجود اعتراض کنند و به نوعی اعتماد خود را از دست بدهد.

این بی‌اعتمادی ضربه زیادی به بازار سرمایه می‌زند و یکی از عوامل عدم ورود پول در دوسال اخیر همین بی‌اعتمادی بود. این بی‌اعتمادی جلوی ورود نقدینگی به بازار سرمایه را می‌گیرد و در نهایت شاخص و معاملات بازار روز به روز نزولی می‌شوند.

پیش‌بینی بورس امروز

امروز بورس کمی مثبت شد و قیمت پایانی بخشی از سهم‌ها مثبت و برخی از دیگر منفی بود. با وجود می‌توان گفت که بازار سرمایه فردا روندی متعادل خواهد داشت.

البته باید روند قیمتی نفت و کاهش قیمت کامودیتی‌ها را در نظر گرفت. در چند روز اخیر شاهد کاهش قیمت نفت بودیم اما چند روز گذشته بانک مورگان استنلی پیش بینی کرد قیمت‌های نفت سریع‌تر از برآورد قبلی، دوباره به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد. این یک سیگنال مثبت برای صنایع نفتی ایران است و با افزایش قیمت نفت می‌توان انتظار افزایش قیمت سهام بورسی نفتی را در بازار سرمایه داشت.

از سوی دیگر قیمت کامودیتی‌ها روند نزولی داشته است و این موضوع یک سیگنال منفی برای بورس تهران است و در بلند مدت عامل زیان می‌شود. ولی باید به طور کلی گفت که بورس در انتظار ورود نقدینگی است و تا زمانی پول جدید وارد بازار نشود نباید انتظار رشد بسیار خوب را داشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید