رانش زمین | فوری: رانش وحشتناک زمین در این شهر | آمار بالای کشته شدگان

فوری: رانش وحشتناک زمین در این شهر | آمار بالای کشته شدگان

بر اثر بارش بی وقفه باران و وقوع رانش زمین در یکی از شهرهای مرکزی ونزوئلا تاکنون دستکم ۲۲ نفر کشته شده‌اند.

فوری: رانش وحشتناک زمین در این شهر | آمار بالای کشته شدگان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بر اثر بارش بی وقفه باران و وقوع رانش زمین در یکی از شهرهای مرکزی ونزوئلا تاکنون دستکم ۲۲ نفر کشته شده‌اند

بر اثر بارش بی وقفه باران و وقوع رانش زمین در شهر«لاس تجراس» در 87 کیلومتری جنوب غربی شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا، تاکنون دستکم 22 نفر کشته شده‌اند.

براساس این گزارش، بر اثر سیل و رانش زمین در این شهر 54 هزار نفری، بسیاری از منازل تخریب شده و گل و لای و درختان و زیادی را به خیابان های شهر آورده و بسیاری از خودروها نیز در زیر گل و لای دفن شده‌اند.

دلسی رودریگز معاون رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد بر اثر بارش بی وقفه باران های سیل آسا طی چند روز گذشته، 5 رودخانه طغیان کرده و رانش زمین بسیار شدیدی در این شهر اتفاق افتاده و برق و آب قطع شده است.

وی ضمن تایید خبر کشته شدن دستکم 22 نفر، افزود: تاکنون بیش از 52 نفر نیز مفقود شده‌اند و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا با استفاده از سگ های آموزش دیده و گشت های پهپادی بر فراز منطقه، آنها را نجات دهیم.

رودریگز خاطرنشان کرد پناهگاه هایی برای افرادی که منازل خود را بر اثر این حادثه از دست داده‌اند برپا می شود. کارکنان بخش های امدادی و ماشین آلات سنگین راهداری در حال تمیز کردن خیابان ها و معابر شهر و برداشتن انبوهی از گل و لای هستند. علاوه بر این، کارکنان امداد ادارات آب و برق نیز در تلاش برای وصل مجدد این تاسیسات هستند.

براساس گزارش‌ها، طی هفته گذشته، باران های سیل آسا و بی وقفه‌ای در 11 شهر از 23 شهر ونزوئلا باریده است.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در این باره اظهار کرد 20 هزار نفر از نیروهای امداد و اعضای نیروهای امنیتی برای بهبود اوضاع مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند.

رانش زمین

دیدگاه خود را ارسال کنید