قرعه کشی ایران خودرو | قرعه کشی ایران خودرو 1401| قرعه کشی ایران خودرو جدید

تحویل یکروزه بدون قرعه کشی ایران خودرو از امروز | از حراج سوگلی ایران خودرو جا نمانید

بر اساس اعلام مدیرعامل ایران خودرو قرار است دو خودروی جدید از قرعه کشی خارج و وارد بورس کالا شوند. پای کدام خودروها به بورس باز می‌شود؟

تحویل یکروزه بدون قرعه کشی ایران خودرو از امروز  | از حراج سوگلی ایران خودرو جا نمانید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قرعه کشی خودرو بعد از ثبت نام انجام می گیرد. قرعه کشی خودرو دارای شرایط خاصی است و اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام  می شود، اما با توجه به حقوق مصرف کننده، طی چند روز آینده لیست اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد. در ادامه جزییات نهایی از قرعه کشی خودرو طرح یک پارچه را بخوانید.

بر اساس اعلام مدیرعامل ایران خودرو قرار است دو خودروی جدید از قرعه کشی خارج و وارد بورس کالا شوند. پای کدام خودروها به بورس باز می‌شود؟

چند وقتی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده و در مدت چند مدل خودرو و کامیون در بورس عرضه شدند که سرمایه‌گذاران از این عرضه‌ها استقبال بسیار خوبی کردند. حال قرار است دو خودروی تارا و ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شوند.

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو شب گذشته گفت:  به دلیل اختلاف قیمت بازار و کارخانه، فروش خودرو برای ما با زیان است. با عرضه هایما در بورس از ضرر خارج شدیم.

وی تاکید کرد: به‌زودی تارا و ۲۰۷ از قرعه‌کشی خارج شده و در بورس کالا عرضه می‌شود.

مزیت عرضه خودرو در بورس چیست؟

بارها درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا صحبت شده است. اما اگر صحبت‌های شب گذشته مدیرعامل ایران خودرو را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که با عرضه خودرو در بورس کالا زیان کارخانه‌ها نیز کاهش می‌یابد. چرا که خودرو را بدون واسطه و با قیمت نزدیک کارخانه عرضه می‌شوند.

با عرضه خودرو در بورس کالا خریدار و فروشنده سود می‌کنند و دیگری دلالی در میان نیست. یعنی خریدار محصول خود را مستقیم از کارخانه می‌خرد و دیگر سود اضافه‌ای به دلال پرداخت نمی‌کند.

از سوی دیگر با عرضه خودور در بورس، بازار خودرو نیز به تعادل می‌رسد و به نوعی از دست دلالان خارج می‌شود. در حال حاضر نوسان قیمت خودرو در بازار آزاد با واسطه قیمت‌گذاری دلالان است و این افراد به دلخواه، قیمت خودرو را افزایش یا کاهش می‌دهند تا سود مطلوبی کسب‌ کنند.

ورود و جریان نقدینگی به بورس کالا نیز از دیگر مزیت‌های دیگر خودرو در بورس کالا است. به واسطه افزایش عرضه میزان ورود و جریان پول در بورس افزایش می‌یابد و این موضوع در بلند مدت می‌تواند به رشد بازار سرمایه کمک کند.

ثبات اقتصادی از مهم‌ترین مزیت‌ عرضه‌های بورس کالاست. خودرو یکی از محصولات مهم در اقتصاد کشور به حساب می‌آید و افزایش یا کاهش قیمت آن می‌تواند به طور مستقیم روی اقتصاد کشور اثرگذار باشد. به واسطه افزایش عرضه محصولات در بورس کالا، اقتصاد کشور نیز به نوعی به ثبات می‌رسد و کمتر دچار تحولات هفتگی و ماهانه می‌شود.

قرعه کشی طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ با حضور مراجع رسمی برگزار شد.

نتایج قرعه‌کشی دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش فروش محصولات ایران خودرو منتشر شد.

قرعه کشی طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ با حضور مراجع رسمی برگزار شد.

امروز سه شنبه نتایج پس از تایید فرآیند قرعه‌کشی توسط نهاد‌های نظارتی منتشر شد و از طریق سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir در دسترس است.

منتخبان سه روز مهلت دارند نسبت به واریز وجه خودرو طبق بخش‌نامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات ذخیره جایگزین می‌شود.

در سی و هشتمین مرحله از فروش فوق العاده چهار محصول سورن پلاس، پژو پارس سال، دنا پلاس توربوشارژ با گیربکس شش سرعته و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با موعد تحویل سه ماهه عرضه شد.

در طرح پیش فروش نیز محصولات تارا دستی، تارا اتوماتیک، دناپلاس توربوشارژ با گیربکس شش سرعته و فرمان برقی، رانا پلاس و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک عرضه شد.

جزئیات سومین قرعه کشی خودرو

سومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه به پایان رسید. بر اساس آمارها اعلامی بیش از ۶میلیون و ۶۸۵هزار نفر در این مرحله شرکت کرده بودند که از این تعداد ۹۷ درصد متقاضی محصولات ایران خودرو بودند و تنها ۱.۲ درصد از افراد، متقاضی خودروهای سایپا بودند.

۷۰ درصد ظرفیت به طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده رسید

همچنین آنگونه که سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد، تعداد خودروهای عرضه شده برابر با ۶۰ هزار دستگاه بود. ۵۰ درصد ظرفیت فروش معادل ۳۰ هزار دستگاه مربوط به طرح جوانی جمعیت بود. از مجموع تعداد متقاضیان،  ۳۶۴ هزار و ۸۲ نفر معادل ۵.۴ درصد در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده بودند. ۲۰ درصد ظرفیت معادل ۱۲ هزار دستگاه نیز مربوط به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بود که در این طرح  ۱۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۱.۹ درصد ثبت نام کردند. بنابراین ۳۰ درصدی ظرفیت معادل ۱۸ هزار دستگاه خودرو میان بیش از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار متقاضی تقسیم خواهد شد.

ایران خودرو در سومین مرحله از تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در فروش فوق العاده خود ۶ محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، رانا پلاس سقف شیشه ای و گیربکس ۶ سرعته، سورن پلاس جدید، پارس سال با موتور XUTP ، پارس TUS و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و در پیش فروش ۴ محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربور شارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک عرضه کرده است.

گروه خودروسازی سایپا، فروش فوق‌العاده ۵ محصول کوییک.اس، ساینا. اس، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک.آر و کوییک.آر با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل ۹۰ روزه را آغاز می‌کند و این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت.

زمان قرعه کشی مرحله سوم سامانه یکپارچه

آنگونه که در خبرها آمده است،  قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو و پیش فروش یکپارچه ایران خودرو امروز ساعت ۱۴ در محل شرکت ایران خودرو برگزار خواهد شد   

اخبار جدید از قرعه کشی ایران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در سی‌ و سومین طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول خود از روز (سه‌شنبه هفته گذشته) در راستای حمایت از قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت، اولین مرحله اختصاص خودرو به مادران با دو فرزند و بیشتر را هم اجرایی می‌کند.

ایران خودرو  اعلام کرده که در راستای اجرای طرح فروش محصولات خود به صورت هفتگی در سه‌شنبه‌ها، این هفته سی‌وسومین مرحله از  طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را برای چهار محصول پژو پارس tu۵، پژو پارس، پژو ۲۰۷ دستی پانوراما و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک با قیمت قطعی و موعد تحویل سه ماهه اجرا می‌کند.

طبق روال فروش‌ ایران‌خودرو در سه‌شنبه‌های ایران‌خودرویی، مهلت ثبت‌نام از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز و به مدت سه روز تا پایان روز پنجشنبه (١٢ اسفند ماه) بود. متقاضیان این طرح از در موعد مقرر می‌توانستند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی   esale.ikco.ir  درخواست خود را ثبت کنند.

قرعه‌کشی این طرح، برای تعیین مشتریان نهایی روز امروز شنبه (١۴ اسفند ماه) در حضور نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد.  پس از قرعه‌کشی، اسامی منتخبان از طریق سایت رسمی فروش محصولات این شرکت و ارسال پیامک اعلام خواهد شد. منتخبان این طرح سه روز برای واریز کامل وجه مبلغ خودرو خود مهلت خواهند داشت.

کماکان این امکان برای منتخبان طرح‌های قبلی ایران‌خودرو که موفق به واریز وجه نشدند، وجود دارد که دوباره بتوانند در این مرحله از فروش، اقدام به ثبت‌نام کنند.

محدودیت‌های فروش فوق‌العاده نیز همچنان در این طرح اجرا می‌شود و بر این اساس شروطی از جمله اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله ۴۸ ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارائه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و... اعمال خواهند شد.  

لازم به ذکر است که همزمان با این طرح، ایران‌خودرو قصد دارد در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ ١۴٠٠/٠٨/١٩ مجلس شورای اسلامی، اولین طرح حمایتی خود برای اختصاص خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر که فرزند دوم یا مابعد آن‌ها، پس از تاریخ فوق متولد شده باشند، را اجرایی کند. مادران مشمول امکان ثبت‌نام یک دستگاه خودرو از محصولات ایران‌خودرو را خواهند داشت؛ چنانچه تعداد متقاضیان مشمول این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، منتخبان نهایی از طریق قرعه‌کشی مشخص خواهند شد. در غیر این صورت تمامی مادران مشمول که شرایط آن‌ها به تایید سازمان‌های ذی‌ربط خواهد رسید، امکان واریز وجه خودرو انتخابی را خواهند داشت.

خودروهای ارائه شده، مهلت ثبت‌نام و شرایط ثبت‌نام برای هر دو طرح مشابه بوده و تنها کدهای فروش متفاوت است:

در این طرح نیز برای توزیع خودرو میان مشتریان واقعی، محدودیت‌های طرح‌های از جمله داشتن گواهینامه و محدودیت کد ملی گذشته کماکان اجرا می‌شود.

انتخاب شدگان درطرح‌های قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به انجام مجدد ثبت نام اقدام کنند، مانند روال همیشگی طرح‌های فروش فوق‌العاده، حداکثر سه روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام و احراز هویت متقاضیان، قرعه‌کشی از میان ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط در حضور نهادهای نظارتی انجام خواهد شد و اسامی منتخبان از طریق سایت فروش محصولات این شرکت و ارسال پیامک از سر شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ اعلام خواهد شد. پس از آن نیز مشتریان پنج روز فرصت برای واریز وجه خودرو به حساب ایران‌خودرو وجود خواهد داشت                                                

دیدگاه خود را ارسال کنید