تحلیل بورس | تحلیل بورس: ارزش معاملات بورس ریخت

تحلیل بورس: ارزش معاملات بورس ریخت

شاخص امروز را صعودی آغاز کرد ولی هرچه پیش رفت برتری تقاضا بر عرضه کمرنگ تر شد تا نهایتا قبل از رسیدن به میانه بازار شاخص در مدار منفی قرار گیرد.هم وزن کمی سرسخت تر بود ولی نهایتا هم نتوانست مثبت بماند و کمی بعد از تایم میانی بازار دنده عقب گرفت.

تحلیل بورس: ارزش معاملات بورس ریخت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

شاید جزییات متفاوت باشد ولی کلیات بازار،اخبار واصله و شرایط حاکم بر آن همان است که بود؛شاید حتی کمی بدتر.برجام که،حداقل در کوتاه مدت و میان مدت،کان لم یکن تلقی می‌شود؛قیمت‌های جهانی و آمار منتشر شده از شرایط اقتصادی آمریکا صدای پای رکود را نزدیک تر از قبل نشان می‌دهند؛فضای مبهم سیاسی همان وضع قبلی را دارد و ارزش معاملات هم که انگار فعلا قصدی برای رهایی از این مرداب بی رونقی ندارد و امروز هم نتوانست به رقم نه چندان چشم گیر ۲هزار میلیارد تومان،حتی نزدیک شود.

تحلیلگران اما عموما از ارزندگی بازار حرف می‌زنند ولی جملگی آنها این نکته را بارها بیان کردند که تقریبا تا ارزش معاملات افزایش پیدا نکند، خبری از صعود نیست و هر مثبتی نشان از بازگشت شاخص نیست. شاخص کل بورس امروز در ابتدا تلاشی برای صعود داشت ولی نتوانست این روند را حتی تا نیمه معاملات حفظ کند و نهایتا فروشندگان شاخص را به عقب راندند.هم وزن هم که تا نیمه معاملات درگیر این فشار فروش بود نهایتا حوالی ساعت ۱۱ پا پس کشید و تسلیم موج عرضه شد تا در مدار منفی قرار گیرد. ریسک‌ها همان است،تحلیل ها همان است،گزارش همان؛اعداد ولی متفاوت.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افتی هزار و ۸۹۵واحدی همراه بود ت کانال یک میلیون و۳۱۸ هزار واحدی را از دست بدهد.

فملی و فولاد بیشترین سهم در افت شاخص را داشتند و شپدیس و شفن مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

شاخص هم وزن هم افتی ۶۹۸هزار واحدی را ثبت کرد.

ارزش معاملات خرد نهایتا به حدود هزار و ۸۳۰میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۲۳۴ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

گشان با ۱۰،امیدح با ۸ و تپسی با ۶.۵ میلیاردتومان بیشترین ورود و بپاس با ۲۷،شپنا با ۱۸ و آسیاتک ب ا۱۷.۵ میلیادر تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه هتل و رستوران با ۱۱ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را از آن خود کرد و گروه فرآورده های نفتی با ۳۸ میلیارد تومان بیشترین از لحاظ خروج پول حقیقی بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید