افزایش باورنکردنی قیمت گوشت | قیمت گوشت گوساله و گوسفندی کیلویی چند؟

قیمت گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته تغییرات کمی داشته است. حذف ارز ترجیحی موجب افزایش قیمت‌ها و کاهش مصرف گوشت شده است.

افزایش باورنکردنی قیمت گوشت | قیمت گوشت گوساله و گوسفندی کیلویی چند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته تغییرات کمی داشته است. حذف ارز ترجیحی موجب افزایش قیمت‌ها و کاهش مصرف گوشت شده است.

قیمت گوشت قرمز به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۸,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۲,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۸۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۷,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۳۲,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۵.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۵۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۸۵,۰۰۰

به نقل تحلیل بازار، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: حذف ارز ترجیحی باعث افزایش قیمت در برخی کالاهای اساسی مخصوصا گوشت و لبنیات شد که این روند منجر به کاهش مصرف در کشور شد.

امیر یوسفی با اشاره به اینکه موضوعات متعددی باعث بحرانی شدن وضعیت دامداران شده، خاطرنشان کرد: به جز افزایش قیمت گوشت و فرآورده‌های لبنی، دامداران برای صادرات نیز با مشکل مواجه هستند.

یوسفی با بیان این نکته که بازار جهانی تابع شرایط بازار داخلی کشور ما نیست، افزود: زمانی ما می‌توانیم صادرات داشته باشیم که محصول ما از کیفیت و قیمت تمام شده مناسبی برخوردار باشد.

او ادامه داد: دولت با توجه به شرایط به وجود آمده نباید بر مبنای سیاست‌های گذشته در این حوزه برنامه‌ریزی کرد و باید به دنبال راهکار و تصمیمات جدید بود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: با توجه به اینکه بازار شرایط خوبی ندارد و دولت می‌تواند یک سری از محصولات را از برگشت ارز معاف کند.

امیر یوسفی با تاکید بر اینکه عوارض صادرات دام زنده یک مانع است، افزود: این محدودیت‌ها و سیاست‌های دستوری دولت، سبب شده که اگر چه صادرات آزاد است، اما دامدار نتواند صادراتی داشته باشد.

یوسفی گفت: دولت برای رفع مشکلات صنعت دامداری باید قوانین عرضه و تقاضا را به رسمیت بشناسد، شرایط بازار صادراتی را ایجاد کند و همچنین در پرداخت یارانه‌ها به‌صورت نقدی تجدید نظر داشته باشد.

وی تصریح کرد: یارانه برای یک سری کالاهای اساسی پرداخت شده، اما در حال حاضر خانواده‌ها با توجه به مشکلاتی که دارند یارانه‌های دریافتی را در حوزه‌های دیگر هزینه می‌کنند و بازار داخلی با چالش مواجه شده است.

یوسفی در خاتمه تاکید کرد: پرداخت نقدی یارانه به تولیدات داخلی مخصوصا حوزه دام لطمه زده که امیدواریم در این حوزه سیاست‌هایی اعمال شود تا تولیدکنندگان با چالش کمتری مواجه شوند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید