پیش بینی بورس | پیش بینی بورس امروز 26 مهر | بورس در ابهام

پیش بینی بورس امروز 26 مهر | بورس در ابهام

بلاتکلیفی سرمایه گذاران در معاملات بازار سهام کاملا به چشم می آید. دیروز بازار حرکت خاصی نداشت که این ناشی از ابهامات موجود در فضای اقتصادی کشور است.

پیش بینی بورس امروز 26 مهر | بورس در ابهام
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در وضعیتی که خریدن سهامیکی از کارهای ترسناک فعالان اقتصادی شده، بازار سهام در حال درجا زدن در کف کانال 1.3 میلیون واحدی است. 

اینکه کانال 1.3 میلیون واحد از دست برود یا نه، در روزهای آینده مشخص می شود، اما به هر حال وضعیت به گونه ای است که بسیاری از فعالان بازار ترجیح می دهند فعلا خرید خاصی انجام ندهند تا تکلیف روشن تر شود.

در حال حاضر ارزش معاملات خرد بسیار رقم پایینی است که بالا و پایین شدن های این روزهای آن، بخشی از ذات بازار محسوب می شود و تا به حال تغییر چشمگیری در ارزش معاملات خرد مشاهده نشده که بتوان از آن برداشت مثبتی داشت.

دیروز هم ارزش معاملات خرد حدودا دو هزار میلیارد تومان بود که این رقم کوچکی برای بازار سهام محسوب می شود. ارزش معاملات خرد در شرایط رونق بازار باید به مرور رشد کرده و به بیش از 4-5 هزار میلیارد تومان برسد و برای رسیدن به سقف تاریخی شاخص کل، نیاز است که ارزش معاملات خرد به بیش از 10 هزار میلیارد تومان در روز برسد.

پول جدید وارد بازار نمی شود

در بخش ورود و خروج پول حقیقی ها هم همچنان در بر همان پاشنه می چرخد و وضعیت به سود معاملات نیست. خروج متوالی پول حقیقی ها از بازار، چشم اندازی منفی برای بازار سهام ترسیم می کند. تا زمانی که حقیقی ها دوباره به بورس امیدوار نشوند و پول جدید به بازار تزریق نکنند، نمی توان انتظار رشد چشمگیری از این بازار داشت.

دیروز هم حدودا 180 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد که این خروج پول نشان می دهد با وجود درجا زدن شاخص ها، همچنان سهامداران حقیقی چشم انداز مثبتی را برای آینده بورس متصور نیستند.

تضعیف خریداران

قدرت خریداران حقیقی نیز همچنان پایین تر از قدرت فروشندگان حقیقی است. فروشندگان بزرگ گرچه تا حدودی کنار کشیده اند اما خریداران نیز همچنان قدرت کافی را ندارند و این طور به نظر می رسد که پول های درشت، در صندوق های درآمد ثابت و سایر بازارها حضور دارند و خریدی در بازار سهام انجام نمی دهند.

در این شرایط برای بازار امروز احتمال افت مجدد شاخص ها وجود دارد اما این افت چندان بزرگ نخواهد بود و در نیمه دوم زمان معاملات شاهد معاملات روان تری خواهیم بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید