خبر خوش برای متقاضیان خرید خودرو | پرداخت یارانه خرید خودرو به این افراد

دولت فرانسه در راستای تعهد به کاهش آلایندگی هوا و ترویج استفاده از محصولات پاک، قصد دارد خانواده‌های کم درآمد را برای دریافت یارانه خرید خودروی برقی در اولویت قرار دهد.

خبر خوش برای متقاضیان خرید خودرو | پرداخت یارانه خرید خودرو به این افراد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

دولت فرانسه در راستای تعهد به کاهش آلایندگی هوا و ترویج استفاده از محصولات پاک، قصد دارد خانواده‌های کم درآمد را برای دریافت یارانه خرید خودروی برقی در اولویت قرار دهد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، طرح جدیدی را برای یارانه خودروی برقی اعلام کرد که خانواده‌های کم‌درآمد متقاضی استفاده از این محصولات بدون آلایندگی را در اولویت قرار می‌دهد.

به طور خاص یارانه خودروهای برقی برای خانواده‌های کم درآمد در فرانسه به ۷،۰۰۰ یورو (۶،۸۹۰ دلار) افزایش می‌یابد. همچنین یارانه استاندارد ۶،۰۰۰ یورویی (۵،۹۰۸ دلاری) که هم‌اکنون برای سایر خریداران (اقشار پردرآمد) خودروهای برقی اعمال می‌شود، به ۵،۰۰۰ یورو (۴،۹۲۴ دلار) کاهش می‌یابد. این تغییر به حفظ قیمت مدل‌های الکتریکی در میان افزایش هزینه‌های مواد خام مانند کبالت، لیتیوم و نیکل کمک می‌کند. بد نیست بدانید که در سال ۲۰۲۲ قیمت داچیا اسپرینگ ساخت چین به عنوان ارزان‌ترین خودروی برقی فرانسه، حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، خانواده‌های کم درآمد به زودی به برنامه‌ی جدید «اجاره اجتماعی» دسترسی خواهند داشت که به آن‌ها اجازه می‌دهد یک خودروی برقی را با حداقل ۱۰۰ یورو (۹۸ دلار) در ماه اجاره کنند. پیش‌سفارش‌های لیزینگ ارزان در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و تحویل اولین خودروها برای اوایل سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

خودروهای برقی فرانسوی بیشتری در راهند. مکرون در گفتگو با روزنامه فرانسوی Les Echos گفت:

ما استراتژی صنعتی جدیدی برای مردم داریم که بیشتر و بیشتر خودروهای فرانسوی بخرند. ما امیدوار هستیم که در سال ۲۰۳۰ بتوانیم ۲ میلیون خودروی الکتریکی تولید کنیم. فرانسه باید برای رقابت با ایالات متحده و چین بیدار شود.

به گزارش اتوموتیو نیوز اروپا، رنو زوئی، مگان ای-تک، کانگو ای-تک، اوپل موکا-ای، و دی‌اس ۳ ای-تنس تنها خودروهای برقی هستند که هم‌اکنون در فرانسه تولید می‌شوند و سایر مدل‌ها در جاهای دیگر مونتاژ می‌شوند. این موضوع ممکن است در آینده تغییر کند، زیرا گروه رنو و بازوی فرانسوی استلانتیس (پژو، سیتروئن، DS) قصد دارند خودروهای بیشتری در فرانسه تولید کنند.

از سال ۲۰۲۴، رنو ۵ سوپرمینی و نسل بعدی رنو سنیک E-Tech در شهر دوئه فرانسه در کنار مگان ای-تک تولید خواهند شد. در سال ۲۰۲۵، رنو ۴ در موبیژ در کنار کانگو ای-تک تولید خواهد شد.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس نیز گفت:

خودروهای الکتریکی ساخت فرانسه دو برابر خواهد شد و به زودی از ۶ به ۱۲ عدد خواهد رسید. ما گفتیم که استلانتیس قرار است از صنعت خودروسازی اروپا و به ویژه فرانسه محافظت کند.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید