قیمت طلا | قیمت طلا در بازار امروز| قیمت طلا در بازار جهانی

افزایش شوکه کننده قیمت طلا و سکه در بازار امروز | قیمت طلا و سکه در بازار امروز چند؟

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 1650 دلار و 41 سنت رسید.

افزایش شوکه کننده قیمت طلا و سکه در بازار امروز | قیمت طلا و سکه در بازار امروز چند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا و سکه در بازار تغییر کرد. قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا و سکه با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا و سکه در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا و سکه امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۶۵۰ دلار و ۴۱ سنت رسید.

کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا و سود اوراق بهره خزانه‌داری این کشور باعث افزایش یک‌درصدی قیمت طلا در روز سه‌شنبه شد. درحال‌حاضر تمرکز سرمایه‌گذاران بر اطلاعیه بانک مرکزی آمریکا در مورد سیاست افزایش نرخ بهره آن است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 1650 دلار و 41 سنت رسید.

ارزش دلار آمریکا نسبت‌به اوج آن در یک هفته گذشته پایین آمده‌است. سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا هم با احتمال آرام‌تر شدن سیاست پولی این کشور کاهش‌یافته اما هنوز هم انتظار می‌رود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا 75 واحد دیگر افزایش یابد.

قیمت طلا تا حد زیادی نسبت‌به بالا رفتن نرخ بهره حساس است چون هزینه نگهداری آن را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا حدود 21 درصد از 2000 دلاری که در ماه مارس به آن رسیده بود کاهش‌یافته و دلیل اصلی آن بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکاست.

برخی تحلیلگران عقیده دارند طلا بالاخره تا زیر 1600 دلار در هر اونس پایین می‌آید اما درحال‌حاضر در حدود 1675 تا 1680 دلار مقاومت می‌کند.

قیمت نقره امروز با 0.14 درصد کاهش به 19 دلار و 64 سنت رسید و پلاتین با 0.46 درصد افزایش 952 دلار و 73 سنت معامله می‌شود.

 

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز مسیر کاهش را تجربه کرد.

آخرین قیمت طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ریزش کرد.فلز زرد زنگ داخلی امروز ۱۱ هزار و۵۰۰ تومان افت کرد و بر روی ۱ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان قرار گرفت.
جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۳۵۲,۰۰۰ -۱۱,۵۰۰.۰۰ -۰.۸۵ 11:35
۱,۳۶۳,۵۰۰ ۷,۲۰۰ ۰.۵۲ ۲ روز پیش
۱,۳۵۶,۳۰۰ ۱۲,۹۰۰ ۰.۹۵ ۳ روز پیش

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۶۵۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

قیمت طلا علی‌رغم افزایش ۱.۸ درصدی در روز گذشته امروز کاهش یافت که می‌توان آن را نتیجه افزایش دوباره ارزش دلار دانست. از بین رفتن امید برای آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا هم به کاهش بیشتر قیمت طلا کمک کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۶۵۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۴ درصد افزایش‌یافته و تمایل برای خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا پائین آورده‌است. دراین‌بین، سوده ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا کمی نسبت‌به رکورد ۱۵ ساله‌ای که در روز جمعه به آن رسیده بود پایین آمده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند طلا هنوز از محدوده‌ خطر خارج نشده‌است و تحولات آن بستگی به اطلاعات و تصمیمات فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس آینده‌ در مورد ادامه روند افزایش نرخ بهره دارد.

قیمت طلا و سکه

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در اجلاس ماه نوامبر نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد. اما برخی مقامات مخالفت خود را با این سیاست اعلام کرده‌اند. ماری دالی، رئیس فدرال‌رزرو سان‌فرانسیسکو گفت بانک مرکزی نباید اقتصاد را در آستانه رکود قرار دهد و زمان آن رسیده که در مورد کند شدن روند افزایش نرخ بهره صحبت شود.

قیمت طلا بیش‌از ۹ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا کاهش‌یافته است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها ازجمله طلا را افزایش می‌دهد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند اگر بانک مرکزی آمریکا به سیاست فعلی خود ادامه دهد و تورم هم همچنان روبه‌افزایش باشد، قیمت طلا در سال آینده به محدوده ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار می‌رسد.

قیمت نقره با ۱.۵۹ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۳۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۶ درصد افزایش ۹۴۱ دلار و ۳ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۶۲۰ دلار و ۳۳ سنت رسید.

احتمال ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه بانک مرکزی آمریکا و افزایش دوباره نرخ بهره نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا را افزایش داده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یابد. به‌این‌ترتیب قیمت طلا به پایین‌ترین رقم طی ۳ هفته گذشته رسیده‌است.

بالا رفتن ارزش دلار باعث شده طلا ۲۰ درصد نسبت به اوج ماه مارس کاهش قیمت داشته باشد. طلا معمولاً یک رابطه عکس با دلار و نرخ بهره بانک مرکزی دارد. بنابراین بالا رفتن ارزش دلار قیمت آن را تحت تاثیر قرار داده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۶۲۰ دلار و ۳۳ سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۶۶۸ دلار و ۱۸ سنت رسید.

 قیمت طلا که پس‌از انتشار گزارش مربوط به تورم آمریکا و احتمال سختگیرانه‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی این کشور کاهش‌یافته بود، دوباره روند افزایشی در پیش گرفت.

کاهش ارزش دلار و بالا رفتن ارزش پوند در بحبوحه گزارش مقامات دولتی انگلیس مبنی‌بر اصلاح قانون مالیات باعث افزایش قیمت طلا شد. با توجه به این‌که قیمت طلا براساس دلار سنجیده می‌شود پایین آمدن ارزش دلار باعث افزایش قیمت طلا شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۶۶۸ دلار و ۱۸ سنت رسید.

طبق گزارش وزارت کار آمریکا، شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور به غیر از مواد غذایی و انرژی ۶.۶ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش داشته که بالاترین رقم از ۱۹۸۲ را نشان می‌دهد. تورم در آمریکا ۰.۴ درصد نسبت‌به ماه قبل و ۸.۲ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش داشته‌است.

سیاست‌های فدرال‌رزرو آمریکا بازار اوراق‌قرضه و ارز را در سراسر دنیا در سال جاری میلادی مختل کرده و درعین‌حال نتوانسته بازار کار این کشور را آرام کرده و تورم را مهار کند. این سیاست‌ها بر قیمت طلا هم تاثیر گذاشته و آن را ۲۰ درصد نسبت به اوج ماه مارس پایین آورده‌است. حالا به‌نظر می‌رسد بانک مرکزی آمریکا قصد دارد نرخ بهره را بازهم افزایش دهد که می‌تواند قیمت طلا را پایین‌تر بیاورد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۸ دلار و ۹۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۶ درصد افزایش ۹۰۶ دلار و ۴۶ سنت معامله می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید