قیمت خودرو | قیمت خودرو جدید | لیست قیمت خودرو

افزایش بی سابقه قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت پراید و 206 به چند تومان رسید؟

سایه سنگین رکود همچنان بر سر بازار خودروست. اما قیمت خودرو در این هفته با جهش همراه شد که کارشناسان معتقدند این نوسانات مقطعی است.

افزایش بی سابقه قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت پراید و 206 به چند تومان رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است و در بازار آزاد روند نزولی دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هرروز تغییر می‌کند و تابع شرایط متفاوتی است و پیش‌بینی آن کمی دشوار است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار هم بستگی دارد. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شده و متقاضیان خرید خودرو به دردسر افتاده اند .قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت و هیچ تدبیری برای کنترل قیمت در بازار انجام نشده است . قیمت خودرو در بازار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت خودروسایه سنگین رکود همچنان بر سر بازار خودروست. اما قیمت خودرو در این هفته با جهش همراه شد که کارشناسان معتقدند این نوسانات مقطعی است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد. با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت چند روز از سقف‌شکنی دلار، حکایتگر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. برخلاف روزهای گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون با قیمت ۲۰۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز با کاهش سه میلیونی خود نسبت به روز گذشته، اکنون به نرخ ۱۸۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما این هفته با رشدی ناگهانی، این خودرو پنج میلیون تومان افزایش یافت. اما امروز در سطح ۶۳۰ میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت ۴۱۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شده بود.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز به قیمت ۴۹۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست،در محدوده ۲۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۳۲۴ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز با دو میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته همراه و در بازار کشور در نرخ ۳۷۲ میلیون تومان ثبت شد.

با وجود رکود در بازار خودرو، اما مسیر قیمت‌ها افزایشی است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که اغلب خودروها در اولین روز هفته جهش قیمتی داشتند.

فعالان بازار خودرو معتقدند در شرایط فعلی هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت خودرو در بازار دیده نمی‌شود و حتی انتظارات، در جهت صعودی بودن بازار مدیریت شده است.

این در شرایطی است که رکود در بازار خودرو تاکنون باعث شده که خرید و فروش تقریبا قفل شود و به باور نمایشگاه‌داران، با صفر برسد.

به این ترتیب، دیروز در بازار خودرو قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ با افزایش ۲ میلیون تومانی روبه‌رو شد و در بازار ۳۱۲ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. قیمت پژو۲۰۶ تیپ۵ هم با یک میلیون تومان افزایش، به ۳۷۵ میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر، قیمت پژو۲۰۷ اتوماتیک پانوراما با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۶۱۵ میلیون تومان رسید. قیمت پژو۲۰۷ دستی هم با افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت، ۴۲۵ میلیون تومان شد.

قیمت دنا اتوماتیک توربو هم با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۵۳۵ میلیونی تومان رسید. قیمت تارا دنده‌ای رکورددار افزایش قیمت در بازار امروز بود؛ قیمت تارا دنده ای با ۱۰ میلیون تومان افزایش به ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

ولی  قیمت پراید ۱۱۱ با یک میلیون تومان کاهش، به ۲۰۴ میلیون تومان رسید. پراید۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

همچنین تیبا هاچ‌بک‌ پلاس در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو معتقدند، فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی کشور بر روند بازار خودرو و قیمت‌ها اثر گذاشته، زیرا این مسایل بر نوسان فعلی دلار افزوده و از آن‌جایی که بازار خودرو هم یک بازار دلاری است، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته‌های آینده با افزایش همراه شود.

آنها درباره با اثر واردات خودرو روی قیمت‌ها می‌گویند: اخباری که در رابطه با واردات خودرو به کشور منتشر می‌شود، دیگر هیچ تاثیری در قیمت‌ها و روند بازار خودرو ندارد.

خودرو قیمت نمایندگی به تومان قیمت بازار به تومان
وانت آریسان  ۰ ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX  ۱۶۰,۶۸۲,۰۰۰ ۳۱۷,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF7  ۱۵۸,۲۵۶,۰۰۰ ۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF7 دوگانه سوز  ۱۶۹,۲۹۸,۰۰۰ ۴۳۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا (تیپ ۱)  ۲۰۶,۲۱۶,۰۰۰ ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ساده  ۲۲۸,۳۲۲,۰۰۰ ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو – ۶ دنده  ۳۶۰,۷۳۱,۰۰۰ ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو  ۳۹۸,۳۶۴,۰۰۰ ۵۱۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX 405  ۰ ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه سوز  ۰ ۳۱۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو SLX 405  ۰ ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس  ۰ ۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه سوز  ۱۷۶,۶۸۳,۰۰۰ ۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ ای  ۲۱۵,۹۹۶,۰۰۰ ۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما  ۰ ۵۹۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک  ۰ ۵۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما  ۲۳۶,۵۱۲,۰۰۰ ۴۱۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲  ۱۵۰,۳۴۳,۰۰۰ ۳۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸  ۰ ۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۵۰۸  ۰ ۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دانگ فنگ H30  ۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر E2  ۰ ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس دنده ‌ای  ۰ ۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک  ۰ ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو ( S5 )  ۰ ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو ( S7 )  ۰ ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی  ۰ ۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل  ۱,۱۰۹,۲۶۵,۰۰۰ ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو کپچر  ۰ ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی ویتارا اتومات  ۰ ۱,۷۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس  ۲۶۱,۳۸۹,۰۰۰ ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس  ۲۱۵,۰۳۳,۰۰۰ ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو پلاس ( S7 )  ۸۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای  ۲۹۳,۹۹۰,۰۰۰ ۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک  ۴۱۵,۹۵۴,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس پانوراما  ۲۲۸,۵۴۵,۰۰۰ ۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو ( S5 ) 6 سرعته اتوماتیک  ۷۹۴,۱۶۷,۰۰۰ ۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما  ۱۸۱,۵۲۹,۰۰۰ ۳۳۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC  ۳۱۸,۷۷۵,۰۰۰ ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خودروقیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح دوشنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هم‌اکنون ۳۱۰ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم که مدتی است از نوسانات قیمتی دور است، امروز با قیمت ۵۹۱ میلیون تومان در بازار شروع به کار کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: درحال حاضر دولت سعی در گفتاردرمانی برای ثابت نگه‌داشتن وضعیت بازار است. این گفتار درمانی‌ها و بلاتکلیفی در بحث واردات است که بازار را در رکود نگه می‌دارد.

او افزود: اما این رکود باعث کاهش قیمت خودرو در بازار نمی‌شود. با در نظر گرفتن تورم ۴۰ درصدی در کشور، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو تا پایان سال جاری هم با ۴۰ درصد افزایش همراه شود.

البته چندی پیش هم، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و اینکه برخی می‌گویند بازار از رکود خارج شده، صحیح نیست. چراکه و خرید و فروش به ندرت صورت می‌گیرد. اما با توجه به وضعیت سیاسی موجود در کشور، به نظر می‌رسد که این رکود موجود و روند افزایش قیمت‌ها در بازار در هفته‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید