لعیا زنگنه | لعیا زنگنه بیوگرافی | لعیا زنگنه اینستاگرام

همسر لعیا زنگنه کیست؟

عکسی از لعیا زنگنه در فضای مجازی منتشر شده است که بسیار نوستالژی است

همسر لعیا زنگنه کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

لعیا زنگنه بازیگر بی حاشیه سینما و تلویزیون ایران است. لعیا زنگنه متولد سال 1344 در تهران از بازیگران سینما و تلویزیون است. لعیا زنگنه دارای مدرک کارشناسی تئاتر از نیز می باشد. لعیا زنگنه در دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا، یادگار، خال خالی و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی در کنج تنهایی بازی کرد. لعیا زنگنه هم اکنون قرار است کارگاه نمایش و اجرا برگزار کند.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنهبیوگرافی لعیا زنگنه

لعیا زنگنه متولد 14 مرداد 1344 در تهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. او دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر می باشد، یک دوره کلاس آموزش نقاشی را نیز گذرانده است. او یک دوره کلاس نقاشی را نیز گذرانده است.

از سال 1370 فعالیت خود را در تاتر آغاز کرد.و در سال 1375 با نقش آفرینی فیلم راز مینا ساخته ی عباس رافعی وارد عرصه ی سینما شد.وی در دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا، یادگار، خال خالی (عروسکی) و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی در کنج تنهایی بازی کرد. نخستین کار حرفه ای اش در تئاتر، بازی در نمایش یادگار سال های شن علی رفیعی، 1371بود.

مصاحبه با لعیا زنگنه

او میگوید: رشته‌ تحصیلی مـن ادبیات نمایشی بودو از بازیگری متنفر بودم. در دانشگاه دوستان سال‌بالایی، میگفتند بیا تئا‌تر کار کن ولی تصور این کـه روی صحنه بروم برایم باورکردنی نبود. فکر میکردم تمام دغدغه‌ مـن ادبیات نمایشی اسـت.

خلاصه این کـه هیچ‌کدام از سال‌بالایی‌هایی کـه آمدند زورشان بـه مـن نرسید؛ غیر از جمشید بهمنی کـه آمد و بـه مـن گفت تـو فقط بیا بنشین کنار صحنه. مـن هم رفتم و یک روز خودم را وسط صحنه دیدم… بی‌‌‌نهایت احساس عجیبی بود، اصلا یک دنیای دیگری بود…

لعیا زنگنه در دوران دانشجویی رضا ایرانمنش کـه مرتب سرصحنه بـه مـن می گفت تـو خیلی خوب بازی میکنی و مـن با خودم می گفتم این دیوانه اسـت! ‌گفت چرا کار نمیکنی؟ گفتم دارم تئا‌تر بازی میکنم. گفت نه، تصویر. مـن هم حرفم این بود کـه تصویر نه! تا این کـه آقای ایرانمنش بـه مـن گفت غلامرضا رمضانی میـــخواهد یک کار بسازد و تـو فقط بیا فیلمنامه را بخوان.

مـن فیلمنامه را خواندم و… مثل این کـه غیر عادی بود… چند برگ از وسط یکی از این دفترهای بزرگ قدیمی‌ کندم و نشستم تمام اشکالات فیلمنامه را پشت و روی این برگ‌ها نوشتم و بردم دادم بـه آقای رمضانی. آقای رمضانی گفت کـه نه، تـو بـه درد مـا نمی خوری. بلند شو مـن تـو را یک جایی ببرم. مـن هیچ‌چیز نمیدانستم غیر از این کـه گفتند دفتر آقای شاهسواری اسـت.

لعیا زنگنهایستادم وسط‌‌ همان سالن بیرون و از یکی از اتاق‌ ها آقای لبخنده خارج شد و یکجوری مرا نگاه کرد کـه انگار از مریخ آمده‌ ام! کـه بعد مـن رفتم خانه گفتم رفتم بـه دفتری کـه همه ی چیزش غیرعادی بود! مدتی بعد زنگ زدند، گفتند برای کار بیایید و مـن هم رفتم، فقط بدلیل آدم‌ هایش… مـن خیلی اینجوری‌ ام.

لعیا زنگنهخلاصه این کـه آمدم و تمرین‌های کلی بیان و احساس و این مسائل شروع شد ولی بازهم نمیدانستم کـه نقشم چیست. بـه مـن گفتند چادر میتوانی سرت کنی؟ و روز آخر بـه مـا گفتند نقش‌ ها را می‌ خواهیم بگوییم و تـو مریمی. بعد فیلمنامه راکه دادند، مـن نشستم بـه خواندن و دیگر نتوانستم بگذارم زمین… متن بی‌نظیری بود. یعنی دیگر بـه این فکر نکردم کـه تـو کـه بازیگری را دوست نداشتی…

لعیا زنگنه چگونه مشهور شد؟

بازی زیبای لعیا زنگنه در سریال «در پناه تـو» ساخته حمید لبخنده، سال ۱۳۷۳ وی را بـه چهره ای محبوب و معروف تبدیل کرد. هم چنین بازی کوتاه او در فیلم «مزاحم» ساخته سیروس الوند از نظر خیلی ها بهترین نقش‌ آفرینی او در سینما تا بـه امروز می‌باشد.

سریال تولدی دیگر نقطه اوج شهرت لعیا زنگنه

سریال «تولدی دیگر» داستان زندگی زن و شوهری مرفه در حال کشمکش برای طلاق اسـت کـه بچه های شان دراین میان بلاتکلیف هستند. زن و شوهر موقع رفتن بـه یک مهمانی در لواسان در حین مشاجره دچار حادثه می شوند. ماشین بـه دره سقوط می کند و آتش می گیرد. شوهر در آخرین لحظات از خودرو بیرون می‌پرد و او راکه مجروح اسـت پیدا می کنند، اما همسرش مفقود شده و…

لعیا زنگنهازدواج و همسر لعیا زنگنه

خانم زنگنه متاهل اسـت و صاحب یک دختر می باشد اما تا امروز اجازه نداده کـه اطلاعاتی از خانواده او در رسانه ها منتشر شود. او درمورد حریم خصوصی زندگی اش بـه شدت حساس می‌باشد.

لعیا زنگنه یک نقاش حرفه ای است

خانم زنگنه هم نقاش خوبی اسـت و هم یک بازیگر درجه یک، او هم زمان در هر 2 رشته فعالیت می کند. خانم زنگنه میگوید: مـن اعتقادی بـه تفکیک و دیوار ندارم. بین هنرها دیواری وجود ندارد. بدون توجه بـه واکنش‌ها، مـن همانقدر کـه خودم را بازیگر میدانم، همانقدر و شاید بیشتر، یک نقاش میدانم.

در دوران قبل از دانشجویی‌ ام، از دوران کودکی با نقاشی زندگی کردم و تمامی احساس کودکی‌ ام رابا نقاشی بیان می کردم. بـه قول نصرت رحمانی «با اندکی تغییر» مـن آدمی‌ام کـه در حاشیه زندگی‌‌ ام نقاشی میکنم ولی با نقاشی زندگی می کنم…

لعیا زنگنهلعیا زنگنه فیلم های سینمایی 

از مینا (عباس رافعی، 1375)

شیفته (محمدعلی سجادی، 1379)

رنگ شب (محمدعلی سجادی، 1379)

تکیه بر باد (فیلم 1378) (داریوش فرهنگ، 1378)

هفت ترانه (بهمن زرین پور، 1380)

مزاحم (سیروس الوند، 1380)

تب (رضا کریمی، 1382)

رئیس (مسعود کیمیایی، 1385)

خیابان های آرام (کمال تبریزی، 1389)

جرم (مسعود کیمیایی، 1389)

خودزنی (احمد کاوری، 1390)

زندگی خصوصی (حسین فرح بخش، 1390)

عاشق ها ایستاده می میرند (شهرام مسلخی، 1392)

این زن حقش را می خواهد (محسن توکلی، 1394)

عشقولانس (محسن ماهینی ،1395)

قاتل اهلی (مسعود کیمیایی ،1395)

لعیا زنگنهسریال تلویزیونی با بازی لعیا زنگنه 

پدر - (بهرنگ توفیقی) ١٣٩٧

آرام می گیریم (روح الله سهرابی) 1395

پشت بام تهران (بهرنگ توفیقی) 1394

خواب بلند (احمد کاوری) 1392

مادرانه (جواد افشار) 1392

راستش را بگو (محمدرضا آهنج)1391

اغما (سیروس مقدم) 1386

مدار صفر درجه (حسن فتحی) 1386

باران عشق (احمد امینی، یک قسمت) 1380

تولدی دیگر (داریوش فرهنگ) 1377

در قلب من (حمید لبخنده) 1377–1376

در پناه تو (حمید لبخنده) 1374–1373

دیدگاه خود را ارسال کنید