قرعه کشی خودرو | ثبت نام قرعه کشی خودرو

دور جدید ثبت نام قرعه کشی خودرو های ایران خودرو شروع شد | شرایط ثبت نام قرعه کشی خودرو + لینک و جزئیات

در این مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو، در هر سه قالب (عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده) دو محصول سورن‌پلاس و پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU۷p را عرضه کرده است.

دور جدید ثبت نام قرعه کشی خودرو های ایران خودرو شروع شد | شرایط ثبت نام قرعه کشی خودرو + لینک و جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قرعه کشی خودرو بعد از ثبت نام انجام می گیرد. قرعه کشی خودرو دارای شرایط خاصی است و اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام  می شود، اما با توجه به حقوق مصرف کننده، طی چند روز آینده لیست اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد. در ادامه جزییات نهایی از قرعه کشی خودرو طرح یک پارچه را بخوانید.

قرعه کشی خودرو

پس از گذشت دو هفته از اجرای طرح فروش محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو که دومین‌ دوره عرضه توسط خود ایران‌خودرو پس از اتمام عمر سامانه تخصیص یکپارچه خودروها بود، حال این گروه خودروسازی چهلمین طرح فروش فوق‌العاده عادی و سی‌ویکمین طرح پیش‌فروش یکساله محصولات خود را با قرعه‌کشی از امروز (پنجشنبه) به مدت چهار روز به مرحله اجرا در آورده است.

این در حالیست که ایران‌خودرو، همزمان با این طرح (فروش عادی)، هشتمین مرحله از فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله محصولات ایران‌خودرو ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (ویژه مادران) و چهارمین فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله محصولات در قالب طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را اجرایی می‌کند.  

در این مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو، در هر سه قالب (عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده) دو محصول سورن‌پلاس و پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU۷p را عرضه کرده است.

همچنین در این مرحله از پیش‌فروش یکساله محصولات خود، پنج محصول شامل تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک، دناپلاس توربوشارژ دستی شش سرعته با فرمان برقی، دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک و راناپلاس را عرضه کرده است.

مهلت ثبت نام قرعه کشی خودرو های ایران خودرو

متقاضیان از (پنجشنبه ۱۹ آبان ماه) به مدت چهار روز فرصت خواهند داشت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

بخشنامه‌های فروش این دوره از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به تفکیک طرح عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده از این لینک، قابل مشاهده است.

مراسم قرعه‌کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام، در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار خواهد شد و مراسم از طریق سایت ایران‌خودرو به نشانی ikco.ir و همچنین صفحه این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir به صورت زنده پخش می‌شود.  

فهرست منتخبان قرعه‌کشی، حداکثر سه روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام خواهد شد و منتخبان ظرف مدت سه روز، فرصت خواهند داشت، وجه تمام خودرو در طرح‌ فروش فوق‌العاده و مبلغ علی‌الحساب در طرح پیش‌فروش یکساله را از طریق همان سایت فروش اینترنتی محصولات واریز کنند؛ در صورت عدم واریز مبالغ، ثبت‌نام متقاضی کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود.

گفتنی است که طبق قانون مصوب، ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۰ درصد ظرفیت به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص پیدا می‌کند.

شرایط ثبت‌نام همچون روال سابق، اختصاص یک دستگاه به هر کدملی، فاصله خرید ۴۸ ماه از هر دو خودروساز، عدم پلاک انتظامی فعال و گواهی‌نامه معتبر است.

قرعه کشی خودرو

قرعه کشی خودرو

حراج پاییزه بهمن موتور بدون قرعه کشی خودرو 

آنطور که بورس کالا اعلام کرده، سه خودرو روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده روی تابلوی بورس می روند.

بهمن موتوری ها قرار است فیدلیتی پنج نفره را با تیراژ ۱۹۶ دستگاه از مسیر بورس کالا به فروش برسانند. این خودرو در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می شود. براساس برنامه ریزی بهمن موتور قرار است از هر یک از رنگ های این خودرو ۹۸ دستگاه روی تابلو بورس برود. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. دیگر محصول بهمن موتور یعنی فیدلیتی هفت نفره نیز با قیمت پایه ۷۷۲ میلیون تومان قابل خریداری است.

این خودرو نیز همانند مدل پنج نفره آن با تیراژ ۱۹۶ دستگاه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. همانند فیدلیتی پنج نفره، مدل هفت نفره آن نیز در دو رنگ سفید و مشکی از سوی این خودروساز خصوصی عرضه می شود. فیدلیتی هفت نفره با رنگ سفید با تیراژ ۹۸ دستگاه و همین خودرو با رنگ مشکی نیز به تعداد ۹۸ دستگاه در دسترس متقاضیان قرار دارد.

این دو مدل فیدلیتی قرار است روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ روی تابلو بورس کالا بروند. اما دیگر محصول SUV بهمن موتور یعنی دیگنیتی با یک روز تاخیر یعنی روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه امسال از سوی این خودروساز عرضه می شود.

بهمن موتوری ها قرار است ۱۹۲ دستگاه دیگنیتی را برای جدیدترین فروش خود در بورس کالا به خط کنند. این محصول بهمن موتور نیز با دو رنگ سفید و مشکی قابل خریداری است. این خودروساز خصوصی برنامه ریزی کرده تا ۴۸ دستگاه دیگنیتی سفید با تریم مشکی، ۴۸ دستگاه دیگنیتی سفید با تریم قرمز، ۴۸ دستگاه دیگنیتی مشکی با تریم مشکی و ۴۸ دستگاه دیگنیتی مشکی با تریم قرمز را به کمک ابزار بورس کالا بفروش برساند. قیمت پایه در نظر رفته شده برای دیگنیتی ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

البته فراموش نکنیم به قیمت پایه خودروهای یاد شده، هزینه های دیگری همچون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها مانند مالیات و عوارض شماره گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری و بیمه شخص ثالث اضافه می شود.

آنطور که در اطلاعیه عرضه این خودروها در بورس کالا آمده است سایر هزینه ها برای فیدلیتی پنج نفره ۱۷۱میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۷ ریال، فیدلیتی هفت نفره ۱۷۳ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۷ ریال و دیگنیتی ۳۹۴ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۷ ریال برآرود شده است.

نکته مهم این است که هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است. همچنین نکته مهم دیگر این که درصد پیش پرداخت سفارش خرید ۳۰ درصد اعلام شده است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود و خریداران جهت تحویل خودرو باید یکی از نمایندگی های مجاز شرکت را از طرق پورتال فروش بهمن موتور به آدرس اینجا (bahman.iranecar.com) انتخاب کنند.

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، 196 دستگاه فیدلیتی 5 نفره و 196 دستگاه فیدلیتی 7 نفره روز یکشنبه 22 آبان‌ماه و 192 دستگاه دیگنیتی روز دوشنبه 23 آبان عرضه می‌شود که مبلغ پیش پرداخت برای شرکت در حراج، 30 درصد مبلغ پایه است.

در عرضه روز یکشنبه 22 آبان، از 196 دستگاه فیدلیتی 5 نفره، 98 دستگاه به رنگ سفید و 98 دستگاه مشکی خواهد بود و قیمت پایه نیز برای هر دو رنگ، 758 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است.

به قیمت فوق، هزینه‌های دیگری همچون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها جمعا 171میلیون و 919 هزار و 27 ریال (شامل 131 میلیون ریال مالیات و عوارض شماره گذاری، 435 هزار ریال هوشمندسازی کارت خودرو، 500 هزار ریال هزینه خدمات پست، 2 میلیون و 800 هزار ریال تولید پلاک و شماره گذاری و 37 میلیون و 184 هزار و 27 ریال بیمه شخص ثالث) اضافه می‌شود.

در عرضه روز یکشنبه 23 آبان، همچنین 196 دستگاه فیدلیتی 7 نفره شامل 98 دستگاه سفید و 98 دستگاه مشکی به قیمت پایه 772 میلیون تومان روی تابلو عرضه می‌رود.

به قیمت فوق، هزینه‌های دیگری همچون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، سایر هزینه‌ها جمعا 173 میلیون و 919 هزار و 27 ریال (شامل 133 میلیون ریال مالیات و عوارض شماره گذاری، 435 هزار ریال هوشمندسازی کارت خودرو، 500 هزار ریال هزینه خدمات پست، 2 میلیون و 800 هزار ریال تولید پلاک و شماره گذاری و 37 میلیون و 184 هزار و 27 ریال بیمه شخص ثالث) اضافه می‌شود.

در عرضه روز دوشنبه 23 آبان نیز از 192 دستگاه خودروی دیگنیتی که قرار است عرضه شود، 48 دستگاه سفید با تریم مشکی، 48 دستگاه سفید با تریم قرمز، 48 دستگاه سفید با تریم مشکی و 48 دستگاه مشکی با تریم قرمز است. قیمت پایه دیگنیتی 821 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شد.

به قیمت فوق، هزینه‌های دیگری همچون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها جمعا 394 میلیون و 419 هزار و 27 ریال (شامل 353 میلیون و 500 هزار ریال مالیات و عوارض شماره گذاری، 435 هزار ریال هوشمندسازی کارت خودرو، 500 هزار ریال هزینه خدمات پست، 2 میلیون و 800 هزار تولید پلاک و شماره گذاری، 37 میلیون و 184 هزار و 27 ریال بیمه شخص ثالث) افزوده می‌شود.

در مشخصات عرضه فیدلیتی و دیگنیتی قید شده که هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کد‌های عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است. همچنین درصد پیش پرداخت سفارش خرید 30 درصد اعلام شد. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود. 

دیدگاه خود را ارسال کنید