قیمت دلار | افزایش قیمت دلار

افزایش بی سابقه قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ها | قیمت دلار امروز 25 آبان به چند رسید؟ + جدول

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

افزایش بی سابقه قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ها | قیمت دلار امروز 25 آبان به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

در جریان معاملات امروز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ قیمت ارز در بازار آزاد تهران مشخص شد. لازم به ذکر است به جز قیمت دلار که نرخ صرافی ملی است، سایر نرخ‌ها، قیمت فروش بازار است.

 ۲۵ آبان۱۴۰۱

                       ارز

        قیمت (ریال)

دلار ۳۵۵,۹۵۰
یورو ۳۶۸,۸۶۰
درهم امارات ۹۶,۸۸۰
پوند انگلیس ۴۲۲,۷۳۰
لیر ترکیه ۱۹,۱۰۰
فرانک سوئیس ۳۷۶,۸۰۰
یوان چین ۵۰,۶۰۰
ین ژاپن (۱۰۰ ین) ۲۵۵,۶۱۰
وون کره جنوبی ۲۷۰
دلار کانادا ۲۶۹,۲۰۰
دلار استرالیا ۲۴۱,۶۰۰
دلار نیوزیلند ۲۱۹,۹۰۰
دلار سنگاپور ۲۶۰,۲۰۰
روپیه هند ۴,۴۰۰
روپیه پاکستان ۱,۶۱۱
دینار عراق ۲۴۴
پوند سوریه ۱۴۱
افغانی ۴,۰۲۰
کرون دانمارک ۴۹,۷۰۰
کرون سوئد ۳۴,۲۰۰
کرون نروژ ۳۵,۸۰۰
ریال عربستان ۹۴,۸۲۰
ریال قطر ۹۸,۱۰۰
ریال عمان ۹۲۷,۷۰۰
دینار کویت ۱,۱۵۶,۶۰۰
دینار بحرین ۹۴۵,۲۰۰
رینگیت مالزی ۷۸,۶۰۰
بات تایلند ۱۰,۰۱۰
دلار هنگ کنگ ۴۵,۷۰۰
روبل روسیه ۵,۹۵۰
منات آذربایجان ۲۱۰,۱۰۰
درام ارمنستان ۹۰۰
لاری گرجستان ۱۳۱,۹۰۰
سوم قرقیزستان ۴,۲۲۰
سامانی تاجیکستان ۳۵,۳۰۰
منات ترکمنستان ۱۰۲۱۰۰

پشت پرده افزایش قیمت دلار

میثم رادپور با اشاره به این موضوع که برای توضیح اینکه چرا نرخ ارز در حال بالا رفتن است، اظهار داشت: با تورمی که اقتصاد ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و همه آن را در محل احساس می‌کنند، اینکه دلار تاکنون بالا نرفته‌است، نجابت به خرج داده‌است.

وی افزود: این امر نگران کننده‌است که دلار چرا تاکنون انقدر نجابت به خرج داده‌است. به عبارت دیگر، فشار تورمی در کشور موجود است و بنابر نظریه برابری قدرت خرید، اگر تورم کشور شما با یک کشور مورد نظر مانند ایالات متحده اختلاف داشته باشد که در بازه زمانی یک ساله نزدیک به۳۷ تا ۳۸ درصد با آمریکا اختلاف تورمی داریم، نرخ ارز شما نیز باید به این مقدار در بازه یک ساله تضعیف شود و تا زمانی که تورم هست نیاز به دلیل بیشتری برای فشار به بازار ارز نیست، اما قطعا ناآرامی‌های اخیر فشار بیشتری به قیمت ارز آورده‌است.

این کارشناس اقتصاد کلان متذکر شد: شما زمانی که خود را به جای صاحبان سرمایه بگذارید، نمی‌توانید نسبت به ریالی بودن سرمایه خود اطمینان داشته باشید.

قیمت دلار پشت چراغ قرمز

بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد که نرخ دلار در روز گذشته پشت چراغ قرمز متوقف شده و حرکت صعودی خاصی را ثبت نکرده است. 

عقب نشینی خریداران دلار

گفته می شود در معاملات پشت خطی دیشب نرخ دلار نوسان محدودی را ثبت کرده است. برخی از معامله گران باور دارند سیگنال شروع دوباره مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی تا حدی خریداران را عقب برده است. این در حالی است که دسته دیگری معتقدند بالا بودن سطح عرضه ارز زمینه ساز عقب نشنیی دلار شده است.

قیمت  دلار در حال اصلاح 

گروهی از معامله گران نیز عنوان می کنند پس از یک دوره افزایش قیمت، طبیعی بود که دلار  در مسیر اصلاح قرار بگیرد و بخشی از رشد تجربه شده را از دست بدهد.

احتمال افزایش قیمت دلار در بلند مدت 

با این حال برخی از فعالان بازار می گفتند تا زمانی که بازارساز جهت انتظارات صعودی را تغییر ندهد تزریق عرضه صرفا به عنوان یک مُسکن کوتاه مدت عمل خواهد کرد و احتمال افزایش قیمت دلار در بلند مدت وجود دارد. 

قیمت دلار ثابت ماند، اما بازار سکه شوکه شد!

در حالی دیروز بازار ارز در شرایط باثبات قرار داشت و قیمت دلار تغییر آن‌چنانی نکرد، اما از ابتدای روز بازار طلا و سکه در مسیر صعودی قرار گرفت، تا جایی که هر قطعه سکه امامی رفت و برگشت قیمتی در کانال ۱۵ و ۱۶ میلیون تومان داشت و طلا نیز به مرز حساس یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه، قیمت طلا در بازار جهانی بوده، به‌طوری که فلز زردرنگ جهانی دیروز در حدود ۶ دلار گران شد و به ۱۷۷۱ دلار رسید.

بر همین اساس، در بازار ایران دو فلز گرانبها، یعنی سکه و طلا تحت ‌تاثیر نرخ طلا جهانی افزایش یافت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۱۵ میلیون و ۹۵۲ میلیون تومان قیمت دارد و این در حالی است که قیمت سکه در میانه‌های روز تا سطح ۱۶ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان هم افزایش یافته بود.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در حال حاضر یک میلیون و ۴۸۱ هزار تومان است و این در شرایطی است که طلا مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را هم دیروز رد کرد و البته در لحظات پایانی معاملات دیروز، دوباره به کانال قبلی بازگشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نسبت به یک هفته گذشته یک هزار و ۴۰۰ تومان و نسبت به یک ماه گذشته در حدود ۱۲۰ هزار تومان گران شده است.

به اعتقاد تحلیلگران مالی، اونس جهانی طلا در روزهای اخیر تاثیر دلار را بر بازار طلا و سکه خنثی کرد و ارزش ذاتی سکه امامی به شکل قابل توجهی بالا رفت.

در هفته گذشته قیمت اونس طلا بیش از ۸۰ دلار افزایش یافته است، یعنی بهترین عملکرد هفتگی این فلز از ژوئیه ۲۰۲۰. با این حال هنوز تحلیلگران نظر قاطعی درباره روند صعودی طلا در ماه‌های آتی ارائه نکرده‌اند. قیمت طلای جهانی روز پنجشنبه گذشته در محدوده ۱۷۰۷ دلار معامله شده بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید