قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 30 آبان | قیمت خودرو کاهش یافت؟ + جدول

بررسی قیمت انواع خودرو در بازار نشان می‌دهد هیچ خودرویی نیست که در آبان ماه در بازار آزاد، جهش قیمتی را تجربه نکرده باشد.

قیمت خودرو امروز 30 آبان | قیمت خودرو کاهش یافت؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

میناسادات حسینی: مشاهدات اقتصاد ۲۴ از بازار خودرو بیانگر این است که نوسانات قیمتی در بازار خودرو از روز شنبه ۲۸ آبان ماه کمتر شده است، ولی با همه این اوصاف قیمت خودرو که انتظار می‌رفت با کاهش هزار تومانی قیمت دلار کاهش یابد، تغییری نکرده است. برخی کارشناسان در گفتگو با اقتصاد ۲۴ معتقدند تعطیلی نسبی نمایشگاه‌های خودرو و دست از کار کشیدن دلالان خودرو در سه روز کاری هفته قبل موجب افزایش ۱۰ میلیونی قیمت خودرو در هفته جاری شده است.

شوک قیمت خودرو در آبان

مشاهدات میدانی اقتصاد ۲۴ از بازار خودرو نشان می‌دهد از ابتدای آبان ماه تاکنون، بازار خودرو شاهد جهش قیمت‌ها بوده؛ این در حالی است که سوال اصلی این است که چه عامل یا عواملی موجب افزایش قیمت شده و آیا با وجود شنیده‌های جدید از نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا، افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در راه است؟

خانواده پژو چقدر گران شد؟

در بین خودرو‌های پژو، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حال حاضر ۳۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است. این در حالی است که این خودرو در ابتدای آبان ماه ۳۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. یعنی در طول ۲۰ روز، ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

همچنین پژو پارس سال ۳۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو پارس LX هم اکنون در بازار ۴۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و رشد ۵ میلیونی را تجربه کرده است.

جدیدترین قیمت دنا در بازار

پیگیری اقتصاد ۲۴ از قیمت خودرو نشان می‌دهد دنا پلاس معمولی به ۴۹۶ میلیون تومان رسیده است. خودرو‌های دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ از ۴۰۸ میلیون تومان در ابتدای آبان ماه، به ۴۱۸ میلیون تومان رسیده است و رشدی ۱۰ میلیونی را تجربه کرده است.

قیمت سایر محصولات ایران خودرو

در همین حال، پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف فلز ۴۳۷ میلیون تومان، با سقف شیشه ۴۶۱ میلیون تومان، ۲۰۷ اتومات مشکی ۵۲۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتومات سفید ۵۱۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

سمند سورن پلاس بدون رینگ نیز در بازار به ۳۵۷ میلیون تومان رسیده و تارا اتومات ۶۳۰ میلیون تومان، رانا پلاس سقف فلز ۳۳۸ میلیون تومان و با سقف شیشه ۳۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

زمزمه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو

یکی از فعالان صنعت خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ با اعلام اینکه قیمت خودرو در روز دوشنبه تغییر محسوسی نسبت به روز قبل نداشته است، گفت: در سه روز ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان ماه نمایشگاه داران خودرو و دلالان و دفاتر فروش خودرو نیمه تعطیل بودند و عملا خرید و فروشی صورت نگرفت. به همین دلیل قیمت خودرو در حال حاضر نسبت به روز‌های قبل از این تعطیلی، افزایش ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

این فرد ادامه داد: خرید و فروش در بازار خودرو به حداقل رسیده است. زمزمه‌هایی در مورد افزایش قیمت خودرو در کارخانه به گوش می‌رسد که صحت دارد، ولی فعلا آن را مسکوت گذاشته اند.

افزایش قیمت خودرو در بازار با آغاز عرضه در بورس

یکی دیگر از کارشناسان صنعت خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: ورود خودرو به بورس کالا به ضرر مردم و به نفع خودروسازان اعم از ایران خودرو و سایپاست، زیرا کسانی خودرو را در بورس کالا خریداری می‌کنند که عمدتا دلالان هستند. این افراد با خرید خودرو در بورس کالا به قیمت بالاتر از کارخانه، با سود مشخصی خودروی خریداری شده را در بازار عرضه می‌کنند.  

وی ادامه داد: از طرفی، چون خودروساز، خودرو را به جای بازار به بورس عرضه کرده به مشتریان نمی‌فروشد و به همین دلیل دلالان تماما بازار خودرو را در دست گرفته و قیمت‌های پیشنهادی را بالا می‌برند. به طور مثال خودروی هایما اس ۷ در کارخانه ۶۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که هایما قبل از عرضه در بورس در بازار ۹۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، اما پس از آغاز عرضه در بورس در حال حاضر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است. همین اتفاق در مورد پژو ۲۰۷ هم رخ خواهد داد.   

نام خودرو  قیمت
پژو ۲۰۶ تیپ ۲  ۳۳۵ میلیون تومان
دنا پلاس معمولی  ۴۹۶ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف فلز  ۴۳۷ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه  ۴۶۱ میلیون تومان
تارا اتومات ۶۳۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ اتومات مشکی  ۵۲۰ میلیون تومان
سمند سورن پلاس بدون رینگ   ۳۵۷ میلیون تومان

دیدگاه خود را ارسال کنید