ارده شیره

شیره ارده از جمله ترکیبات سنتی مغذی است که مصرف در قالب صبحانه یا عصرانه آن فواید بی شماری را برای سلامتی فرد به ارمغان آورد.

ارده شیره
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

به گزارش خرید باحال، ارده شیره با سایزها و ترکیبات متنوعی قابل تهیه است که این موضوع به طبع و سلیقه فرد مصرف کننده بستگی دارد. کنجد و شیره انگور یا مویز، هر دو از ترکیبات اصلی ارده شیره هستند. ارده شیره به دلیل خواص بی‌نظیرش در طب سنتی بسیار کاربرد دارد. ارده شیره را بهترین کیفیت و عالی‌ترین طمع می‌توانید از فروشگاه اینترنتی خرید باحال تهیه فرمایید.

ارده شیره

ترکیبات مغذی موجود در ارده شیره

ارده، طبعی بسیار گرم دارد و معمولا با موادی همچون عسل، شیره انگور یا مویز ترکیب می شود که در این صورت ارزش غذایی آن چند برابر می شود. جالب است بدانید یک قاشق غذاخوری ارده، بیش از 10 درصد نیازهای روزانه بدن به برخی از مواد مغذی را تامین می‌کند. ارزش غذایی یک قاشق ارده (معادل 15 گرم) برابر 90 کالری انرژی، 8 گرم چربی، 3 گرم پروتئین، 3 گرم کربوهیدرات و یک گرم فیبر است. همچنین این ماده غذایی ویتامینB1(تیامین)، ویتامینB6 (پیریدوکسین)، ویتامینB2  (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامینB5  (پانتوتنیک اسید)، ویتامین B9 (اسید فولیک)، فسفر، منگنز، پتاسیم، روی، سدیم، کلسیم، آهن و منیزیم دارد.

شیره انگور یکی از فرآورده‌های انگور است که از آب انگور به دست می‌آید و بسیار مفید و پرخاصیت است. شیره انگور کالری بیشتری نسبت به انگور دارد و مصرف میزان کمی از آن باعث تأمین انرژی موردنیاز بدن می‌شود. این شهد دارای ویتامین‌های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و کلسیم است. باوجود خواص زیاد، مصرف شیره انگور برای تمام افراد توصیه نمی‌شود و ممکن است برای برخی مضر باشد.

خواص ارده شیر برای سلامتی بدن

یکی از خواص ارده و شیره حفظ سلامت قلب به‌وسیله آمینواسیدهای ضروری و پروتئین‌های زیاد است. ارده و شیره یک خوراکی چرب است، اما چربی آن سالم و طبیعی و به علت چربی موجود در کنجد است. پس علاوه بر اینکه باعث افزایش وزن بی‌رویه نمی‌شود، از مسدود شدن شریان‌های متصل به قلب نیز جلوگیری می‌کند. سسامین و سسامولین دو ترکیب اصلی در چربی ارده است. این دو ماده برای محافظت از قلب و عروق و جلوگیری از بسته شدن رگ‌های منتهی به قلب بسیار مفید هستند.

همان‌طور که می‌دانید بدن انسان مانند ماشینی است که برای حرکت به سوخت نیاز دارد. سوخت بدن انسان ماده‌های معدنی مختلفی هستند که از طریق خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کند، جذب می‌شود. ارده و شیره برای سلامتی و برای بهبود عملکرد بدن قهرمانانه عمل می‌کند و می‌تواند به‌تنهایی بخش مهمی از نیازهای بدن را به این مواد برطرف کند و برای استحکام استخوان‌بندی، رشد عضلات، تأمین انرژی مورد نیاز روزانه و مواردی از این قبیل بسیار مفید است.

فشارخون و کلسترول دو معضل اساسی و دو قاتل خاموش در جامعه هستند. ارده و شیره خاصیت آنتی‌ترومبوتیک دارد؛ به زبانی ساده‌تر باعث جلوگیری از لخته شدن خون در بدن می‌شوند. همچنین ساختار ارده و شیره به‌صورتی است که سطح کلسترول خون را کاهش داده و با جریان بخشیدن به خون و جلوگیری از لخته شدن آن، فشارخون و ضربان قلب را نیز تنظیم می‌کند.

ارده شیره

نکات احتیاطی در مصرف ارده شیره

ارده شیره در کنار تمام فواید و خواص خود دارای مضراتی است. مصرف کردن ارده شیره برای کسانی که از مشکلات دیابتی رنج می‌برند، می‌تواند مضر باشد. مصرف بیش از اندازه‌ی شیره‌ی انگور ممکن است باعث سوءهاضمه، نفخ یا اسهال شود. استفاده بیش از اندازه ارده شیره باعث ایجاد دانه های پوستی می شود که با خارش و قرمزی همراه است. شیره و ارده هر دو طبیعت گرم دارند و مصرف آن برای گرم‌مزاج‌ ها موجب غلیظ شدن صفرایشان می‌شود و نتیجه آن، جوش زدن در صورت و بدن‌شان است که راه درمانش هم خوردن میوه‌های تازه با طبیعت سرد است.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید