قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز 1 آذر به چند رسید؟ | قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش یافت؟

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: حداکثر قیمت کنونی هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی ها ۶۰ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۳ هزار تومان اختلاف دارد.

قیمت مرغ امروز 1 آذر به چند رسید؟ | قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش یافت؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

جدید ترین قیمت مرغ

مهدی یوسف خانی افزود: نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۹ هزارتومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان است که کماکان ۳ تا ۸ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

او ازدیاد تولید و عرضه را علت افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط جوجه ریزی واحدهای مرغداری، احتمال کاهش مجدد قیمت وجود دارد.

یوسف خانی نرخ هر کیلو ران مرغ ۵۰ هزار تومان، سینه با کتف ۱۱۰ هزارتومان و فیله مرغ ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی بیان کرد: روزانه ۱۱۰۰ تن مرغ گرم در تهران عرضه می شود، همچنین توزیع مرغ منجمد نسبت به قبل در بازار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش ۱۰ هزار تومانی مرغ منجمد و نزدیک شدن به نرخ مرغ گرم، تقاضای چندانی در بازار برای خرید نیست.

چرا قیمت تخم مرغ بالا رفت

با توجه به وعده‌های دولت مردمی مبنی بر کنترل گرانی‌ها و تورم در کشور، حداقل جلوی گرانی قوت غالب اقشار فقیر، از جمله تخم‌مرغ گرفته شود.

در این‌باره، حمید کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار ‌درباره دلایل افزایش قیمت تخم مرغ گفته بود: تلاطم و افزایش قیمت تخم مرغ کار یک شبه نبوده است که امروز دچار نوسان صعودی نرخ‌ها باشیم، بی توجهی به هشدارهایی که در بخش تولید تخم‌مرغ داده شد ریشه قیمت‌گذاری‌های امروز این کالا محسوب می‌شود. این قیمت‌گذاری قابل پیش بینی بود، زیرا از اسفند سال قبل تاکنون بیش از 50 نامه به وزیر و رئیس جمهور وقت، معاون اول، مجلس و قوه قضائیه زدیم و شرح وضعیت کردیم.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار اولین علت بی نظمی قیمت تخم مرغ را اصلاح قیمت عنوان کرد و افزود: قیمت‌ها واقعی نیست، قیمت این کالا آذر ماه سال قبل 14 هزار تومان بود که با درخواست‌های مکرر ما به منظور واقعی کردن قیمت تخم مرغ همراه شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماه گذشته در بخش تأمین ذرت مشکلاتی داشتیم، در دو ماه اخیر حدود 50 درصد نیاز به ذرت و سویای مورد نیازمان را از بازار آزاد تهیه یا از مواد نامرغوب و جایگزین استفاده کردیم و همین موضوعات سبب صدمه زدن به تولید می‌شود.

به گزارش فارس،‌ تخم مرغ از محصولات ضروری در سبد خانوار مردم است،‌ تولید آن در کشور بیش از یک میلیون تن است که از نیاز سالانه مردم هم بیشتر است و گاهی صادرات هم داریم، اما از آنجایی که نهاده و خوراک مرغ حدود 70 درصد هزینه تولید  محصول تخم مرغ را شامل می‌شود و در تامین آن وابسته به واردات هستیم، رشد هزینه‌های تولید، قیمت را بالا می برد.

خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم می‌توانند به امضاکنندگان این پویش بپیوندند و با رسیدن امضاها به 1000  و بالاتر پیگیری‌های مختلفی در این‌باره می کند.

پیش بینی کاهش قیمت مرغ طی هفته های آینده

به نقل از صدا و سیما، در حالی که قیمت مرغ در روزهای اخیر به زیر نرخ مصوب خود رسیده و هر کیلوگرم از این محصول به طور قالب ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور پیش بینی کرد قیمت این محصول طی هفته‌های آینده دوباره کاهش می‌یابد.

در صورتجلسه کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور با دستور جلسه بررسی روند تولید گوشت مرغ، مدیریت تولید جوجه یک روزه گوشتی در آذرماه، بررسی راهکارهای تأمین جوجه یک روزه گوشتی مورد نیاز در دی و بهمن مباحث ذیل مطرح شد.

امینی مدیرکل دفتر امور طیور در این جلسه گزارشی از روند تولید گوشت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ و همچنین میزان تولید جوجه یک روزه در آبان، آذر، دی و بهمن و تأثیر آن بر میزان تولید گوشت مرغ پایان سال و ابتدای سال آتی و همینطور ماه مبارک رمضان سال بعد ارائه کرد.

مصوبات کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور به شرح زیر است.

۱- در راستای تولید جوجه مورد نیاز دی و بهمن سال جاری و همچنین تأمین گوشت مرغ ایام پایان سال ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان، انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه به نحوی برنامه‌ریزی نمایند تا تولیدکنندگان این بخش با انتقال خواباندن ۱۰- ۲۰ درصد از تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار تولیدی به هفته‌های بعد، تأمین جوجه یک روزه مورد نیاز ماه‌های دی و بهمن را فراهم نمایند.

۲- در راستای برنامه‌ریزی برای تولید و حفظ تولید پایدار در ماه‌های آتی، حذف مزارع و مرغ مادر گوشتی در هر سنی صرفاً پس از موافقت دفتر امور طیور امکانپذیر بوده و در صورتی که به هر دلیل از جمله افت تولید و … نگهداری گله اقتصادی و مقرون به صرفه نباشد، معاونت‌های بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها پس از اخذ مجوز از دفتر امور طیور نسبت به تولک بری اقدام نمایند. در ضمن حذف گله‌ها پس از ۱۱۰ هفتگی نیاز به اخذ مجوز نخواهد داشت.

۳- با توجه به اینکه کاهش قیمت گوشت مرغ برای هفته‌های آتی قابل پیش‌بینی است، به منظور حفظ تداوم تولید، شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی خرید گوشت مرغ مازاد بازار را داشته باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید