حلوا شکری

حلوا شکری بهترین صبحانه و عصرانه است که سر سفره ایرانیان بسیار ارج و قرب دارد و کمتر کسی است که حلوا شکری را ببینند و برای چشیدن آن اقدام نکند.

حلوا شکری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

به گزارش خرید باحال، حلوا شکری از مقوی‌ترین‌ها میان وعده‌ها به حساب می‌آید. حلوا شکری در بسته بندی‌های شکیل و متنوع در بازار یافت می‌شود. در میان برندهای گوناگون، مردم به باکیفیت‌ترین برند تولیدکننده حلوا شکری اقبال بیشتری نشان می‌دهند. بهترین و با کیفیت‌ترین حلوا شکری را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی خرید باحال تهیه کنید.

حلوا شکری

تاریخچه حلوا شکری

تاریخچه حلوا شکری به زمان صفویه بر می گردد در آن زمان شاه عباس به دنبال جیره غذایی کم حجم و مقوی بود که نیازی دیگر به گرم کردن نداشته باشد و به دستور وی شیخ بهایی از شیرینی پزان آن زمان استفاده کرده در گذشته از شیره کشمش برای تهیه حلوا ارده استفاده می شده و به همین دلیل به این اسم مشهور شده ولی امروزه چون از شیره کشمش استفاده نمی شود و شکر جایگزین آن شده است به آن حلوا شکری می گویند.

طرز تهیه حلوا شکری

ابتدا شیرخشک و پودر قند را دو بار الک کنید و داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید شیر خشک قنادی را باید از عطاری ها و یا لوازم قنادی ها تهیه کنید و نباید از شیرخشک کودک استفاده کنید پس دقت کنید شیرخشک قنادی و در ادامه هل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. شما می توانید ارده را نیز در منزل به صورت خانگی تهیه کنید تا سالم تر باشد حالا باید ارده را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که خمیر سفتی بدست بیاد می توانید از غذاساز برای مخلوط کردن استفاده کنید. در این مرحله به دلخواه می توانید خلال پسته را کمی در خمیر ریخته و هم بزنید خمیر را با دست کمی هم بزنید تا یکدست شود حالا کف یک ظرف مستطیل شکل را کمی چرب کنید و داخل آن نایلون انداخته تا کاملا ظرف را بگیرد. حالا کف ظرف را کمی خلال پسته ریخته و مقداری از مواد حلوا شکری را داخل ظرف بریزید و پشت قاشق یا پشت دست مواد را صاف کنید تا پسته ها جابجا نشوند و بعد مابقی مواد را ریخته و خوب فشرده کنید و در ظرف را گذاشته و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید سپس از ظرف خارج و برش بزنید.

نکات کلیدی در تهیه حلوا شکری

میزان ارده تقریبی می باشد و حتما کم کم بریزید تا خمیر سفتی بدست بیاد. افزودن خلال پسته دلخواه و قابل حذف است. اگر دوست دارید حلوا ارده نرمی داشته باشید مقدار ارده را بیشتر بریزید. اگر دوست دارید حلوا شکری شکلاتی داشته باشید مقداری شکلات ذوب کنید و به مواد اضافه کنید.

حلوا شکری

خواص حلوا شکری

در طب سنتی طبع کنجد گرم و تر است و طبع شکر گرم و خشک می باشد. بنابراین طبع حلوا شکری خوب گرم و تر است. سرکه، ترشیجات و آب لیمو ترش مصلح حلوا ارده هستند و مصرف آن‌ها مضرات این ماده غذایی را برای افراد گرم مزاج کاهش می‌دهد. هر ۱۰۰ گرم حلوا ارده ۴۳۷ کالری دارد. درصورتی‌که حلوا ارده از کنجد تهیه شود، خواص فراوانی برای سلامتی دارد. برخی از خواص حلوا ارده شامل تقویت بدن، کاهش اشتها، کاهش کلسترول خون، پیشگیری از پوکی استخوان درمان کم خونی و فقر آهن پیشگیری از سرطان و پیشگیری از سردرد و حملات میگرنی.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید