مینا وحید | اینستاگرام مینا وحید | حواشی مینا وحید

لاتی بازیای مینا وحید در لایو اینستاگرامی | مینا وحید سیگار کشیدنشم جار میزنه! + فیلم

فیلم عجیبی از لایو مینا وحید منتشر شده است.

لاتی بازیای مینا وحید در لایو اینستاگرامی | مینا وحید سیگار کشیدنشم جار میزنه! + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مینا وحید بازیگر زن مطرح ایرانی است. مینا وحید تحصیلکرده فوق لیسانس ادبیات نمایشی است. مینا وحید اهل رشت است. مینا وحید با رضا کیانیان ازدواج کرد. پدر مینا وحید به علت عارضه قلبی فوت شد.

مینا وحیدبیوگرافی مینا وحید

مینا وحید متولد 17 مرداد 1366 در رشت ، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه هنری و معماری می باشد که از 20 سالگی با فیلم « آتش سبز» شروع کرد و با «بانوی عمارت» درخشید. او با فیلم آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی به دنیای سینما و بازیگری وارد شد، ولی شهرت او در سینما با فیلم دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان رقم خورد؛ فیلمی که کاندیدای ده سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد. او در مجموعه تلویزیونی شهرزاد هم بازی کرده‌است. دیگر نقش‌های مینا وحید در فیلم‌هایی مثل کفشهایم کو؟ ساختهٔ کیومرث پوراحمد می باشد.

زندگی خصوصی مینا وحید

مینا وحید در یک خانواده پنج نفره در رشت به دنیا آمد و یک خواهر بنام میترا که تحصیلکرده رشته دکترای روانشناسی بوده دارد و نام تنها برادرش هم میلاد است. پدرش تاجر بود که خرداد سال 1395 فوت کرد و مادرش فرهنگی می باشد. پدر مینا وحید سالهای به بیماری سرطان مغز استخوان مبتلا بود و بعد از تحمل 12 سال رنج بیماری، اردیبهشت ماه سال 95 درگذشت. فوت پدر برای مینا وحید با شوک بزرگ روحی همراه بود و باعث شد تا یک سال و نیم از دنیای بازیگری فاصله بگیرد.

مینا وحیدپدر مینا وحید مخالف بازیگر شدن او بود و اعتقاد داشت که بازیگری آخر و عاقبت ندارد اما با دیدن فیلم دوران عاشقی تصمیمش عوض شد و به دخترش افتخار کرد. مینا وحید تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته تئاتر ادامه داد و با تحصیلات آکادمیک وارد دنیای بازیگری شد.

مینا وحید در دوران جوانی و در حالی که تنها 19 سال داشت وارد یک رابطه عاشقانه شد اما پدرش زود متوجه این موضوع شد و گوشی تلفن همراهش را از او گرفت و با وجود اینکه خانواده آن پسر به خواستگاری مینا وحید هم آمدند اما پدرش مخالف ازدواج زودهنگام بود و ماجرا بی سرانجام ماند.

مینا وحیدفعالیت هنری مینا وحید

فعالیت خود را از زمان دانشجویی با تئاتر شروع کرد و بعدها از طریق یکی از دوستان نویسنده اش به کار سینمایی معرفی شد اما بخاطر استرس زیاد در تست رد شد. فیلم دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان باعث شد که معروف شود و این فیلم کاندادای ده سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد. مینا وحید در این فیلم با بازیگرانی چون لیلا حاتمی، شهاب حسینی و فرهاد اصلانی همبازی بود.

با این حال اولین تجربه حرفه ای او بازی در فیلم «ساعت به وقت صفر» سال 1390 بود که در عید نوروز آن سال از شبکه یک به نمایش درآمد.

مینا وحیدازدواج جنجالی مینا وحید

سال 1394 بازی وی در فیلم «کفش هایم کو؟» بعنوان دختر رضا کیانیان حسابی جنجال برانگیز شد چرا که در طول فیلم سکانس هایی از لمس دست وجود داشت

با اینکه در ابتدا این فیلم هم نوشته شده بود: در طول فیلم دست هایی که رضا کیانیان را لمس می کند ، دستان واقعی همسر ایشان هستند این شائبه بوجود آید که وی همسر آقای کیانیان است که صحت نداشت و منظور دست های خود همسر آقای بازیگر بود.

مینا وحید یکی از بازیگرانی است که به پوشش های جنجالی علاقه مند است و در جشنواره فیلم فجر با لباسی ظاهر شد که تعجب همه را برانگیخت و حاشیه ساز بود.

این بانوی هنرمند بعد از اعتراض های متعدد و حواشی ایجاد شده در خصوص لباس جنجالی اش اعلام کرد که هزینه دوخت لباس را به زلزله زده های کرمانشاه داده و به جای دوخت یک لباس، یک پارچه پالتویی را دور خود پیچیده و به جشنواره فجر رفت. به طور کلی میتوان گفت که مینا وحید علاقه زیادی به پوشش های خاص و پرحاشیه دارد.

مینا وحیدخانم وحید در تیر ماه 1400 برای بازی در فیلم «بعد از تو» که در جشنوراه اسکیب تون لس آنجلس به نمایش درآمد ، برنده جایزه بهترین بازیگر زن این فستیوال شد. ایشان در سال 1398 هم برای بازی در فیلم کوتاه «کرمچاله» بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بین المللی فیلم مادرید شده بود.

سریال بانوی عمارت به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد سال 97 روی آنتن شبکه سه سیما رفت و روایتگر ملودرامی عاشقانه در دوران قاجار بود.

مینا وحید در سریال بانوی عمارت ایفاگر نقش جواهر سردسته کلفت های عمارت ارسلان میرزا بود با تیپ و ظاهری متفاوت ایفاگر این نقش شد و به خوبی از عهده ایفای آن برآمد.

مینا وحید در سریال بانوی عمارت در کنار بازیگرانی چون حسام منظور، مریم مومن، پانته آ پناهی ها، علیرضا شجاع نوری، اندیشه فولادوند، غزل شاکری، رامتین خدا پناهی، سیروس میمنت، شبنم فرشاد جو، مینا وحید، نیکی نصیریان، پاوان افسر، مهری آل آقا و... به ایفای نقش پرداخت.

دیدگاه خود را ارسال کنید