هانیه توسلی | هانیه توسلی بیوگرافی | هانیه توسلی ازدواج

ازدواج هانیه توسلی علنی شد

ویدئویی از هانیه توسلی در فیلم زندگی خصوصی را در ادامه میبینید

ازدواج هانیه توسلی علنی شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

هانیه توسلی بازیگر مطرح ایرانی است. هانیه توسلی متولد 15 خرداد می باشد. هانیه توسلی مجرد است. هانیه توسلی در استایل جدید دیده شد. هانیه توسلی بازیگر پر کار و پر حاشیه می باشد.

هانیه توسلی

بیوگرافی هانیه توسلی

هانیه توسلی در ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در شهر همدان به دنیا آمده و دارای دیپلم تجربی و نیز دانش آموخته کارشناسی نمایشنامه نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران می باشد.

هانیه توسلی هنرپیشه کشورمان، هم اکنون ۴۲ ساله بوده و دارای چهار خواهر می باشد؛ خواهر بزرگش هما، مدتی در یک مجله به عنوان منتقد فعالیت داشت و هم اکنون کار ترجمه را برعهده دارد، مهسا، جراح مغز است، هدیه در آمریکا خواننده می باشد و نیز خواهر کوچکش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

بازی هانیه توسلی در نمایش «پدر دوست داشتنی» در یکی از جشنواره های تئاتر مورد توجه نصرالله قادری که در آنجا به عنوان داور حضور داشت، قرار گرفت، بنابراین از وی برای بازی در نمایش پدر دعوت به عمل آورد. یک سال بعد از آن در فیلم کوتاه «روی جاده نمناک» ساخته مهدی کرم پور حضور پیدا کرد تا اینکه بازی خوب وی در سریال «غریبه» به کارگردانی جواد اردکانی که از شبکه دو سیما پخش می شد، زمینه ساز ورود او به عرصه سینما و بازی در فیلم سینمایی «شام آخر» به کارگردانی فریدون جیرانی و ایفای نقش در کنار بازیگرانی همچون ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، کتایون ریاحی و محمدرضا گلزار شد.

هانیه توسلیوی از سن ۱۷ سالگی، فعالیت در تئاتر را به صورت آماتور شروع کرد و بعد از قبول شدن در دانشگاه آزاد تهران در رشته نمایشنامه نویسی به صورت جدی تر این حرفه را دنبال کرد. هانیه در شروع کارش مشکل اختلال در تلفظ را داشت که با تمرین های زیاد و نیز به خاطر علاقه اش به حرفه بازیگری، توانست مشکلش را حل کند.

زندگی خانوادگی هانیه توسلی

خواهر بزرگ هانیه توسلی بنام «هما» مدتی در یک مجله منتقد بود و حالا کار ترجمه می کند ، خواهر دیگرش «مهسا» جراح مغز و اعصاب می باشد. یک خواهرش بنام «هدیه» در آمریکا زندگی می کند و خواهر کوچکش تحصیلکرده رشته طراحی شهری است.

هانیه توسلی در ابتدا به عنوان سیاهی لشکر در فیلم سینمایی «سگ کشی» بهرام بیضایی حضور داشته، اما او بعد از دو سال موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۲ برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی «شب های روشن» شده است. بازی درخشان توسلی در فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی نیز توانست، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر سی و یکم را برای او به ارمغان آورد.

هانیه توسلیتئاتر را به شکل غیر حرفه ای از سال 1374 وقتی 16 ساله بود از همدان شروع کرد تا اینکه سال 1378 در 20 سالگی بعد از قبولی در دانشگاه راهی تهران شد. کنار تحصیل بعنوان دستیار کارگردان در فیلم «آخر بازی» به کارگردانی همایون اسعدیان همکار داشت. 

هانیه توسلیهانیه توسلی بعنوان مادر

هانیه توسلی سرپرستی یک دختر اردبیلی را از راه دور برعهده دارد و رابطه اش از طریق سیستم بنیاد کودک می باشد به طوری که هر ۶ ماه نیاز های اصلی کودک را برایش می فرستند و وی تامین می کند.

البته هانیه توسلی به شکل تلفنی نیز با کودک تحت حمایتش صحبت می کند و مناسبت هایی همچون روز تولد وی که در آذرماه بوده و یا روز های عید برایش اهمیت دارد.

هانیه توسلیشهرت هانیه توسلی

در سال 1379 زمانی که بعنوان بازیگر در جشنواراه تئاتر تبریز حضور داشت توسط نصرالله قادری (کارگردان) که داور جشنواره بود برای بازی در تئاتر «پدر» انتخاب شد. چند ماه بعد برای اولین بار با فیلم کوتاه «روی جاده نمناک» بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

خانم بازیگر در پاییز 1379 با سریال «غریبه» وارد قاب تلویزیون شد و سرانجام سال 1380 با فیلم «شام آخر» تجربه حضور در سینما را نیز بدست آورد. او در رمضان سال 96 با سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی در کنار علی نصیریان ، گوهر خیراندیش و امیر جعفری به شهرت رسید.

هانیه توسلیعلاقه هانیه توسلی به گربه

هانیه توسلی عاشق گربه است و می گوید از قدیم در خانه شان گربه بوده است به طوری که یک کرسی در زیرزمین داشته اند که گربه ها زیرش جمع می شدند و زاد و ولد می کردند، وی می گوید شیشه زیرزمین خانه مان همیشه شکسته بود و در نتیجه گربه ها راحت رفت و آمد می کردند و ما به آنها غذا می دادیم.

هانیه توسلیاین بازیگر همچنان نیز به نگهداری گربه علاقمند است و به گفته خودش شش گربه دارد که هیچکدام پرشین کت نبوده و بلکه گربه های خیابانی هستند.

از قدیم گربه در خانه ما خیلی مهم بود ، در زیرزمین یک کرسی داشتیم که گربه‌ ها زیرش جمع می‌شدند و زاد و ولد می‌کردند. شیشه زیرزمین ما همیشه شکسته بود و آنها راحت می ‌رفتند و می ‌آمدند ، ما هم به گربه ‌ها غذا می ‌دادیم و زندگی خوبی کنار ما داشتند. من الان هم شش گربه دارم که البته هیچکدام از آنها پرشین کت نیستند و من گربه‌ های خیابانی را نگه می ‌دارم

دیدگاه خود را ارسال کنید