قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا و سکه امروز 15 آذر | قیمت طلا و سکه امروز کاهش یافت؟ + جدول

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه شنبه 15 آذر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا و سکه امروز 15 آذر | قیمت طلا و سکه امروز کاهش یافت؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا و سکه در بازار تغییر کرد. قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا و سکه با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا و سکه در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا و سکه امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا و سکه

قیمت طلا

بروزرسانی: سه شنبه 15 آذر

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 15,999,000
طلای ۲۴ عیار 21,332,000
طلای 18 عیار / 740 15,786,000
طلای دست دوم 15,785,680
آبشده کمتر از کیلو 69,320,000
مثقال طلا 69,310,000
انس طلا 1,794.79

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 177,450,000
سکه بهار آزادی تک فروشی  170,880,000
نیم سکه تک فروشی 101,300,000
ربع سکه تک فروشی 71,200,000
سکه گرمی تک فروشی 36,600,000
تمام سکه (قبل 86) 165,500,000
نیم سکه (قبل 86) 80,000,000
ربع سکه (قبل 86) 40,000,000

امکان بازگشت قیمت طلا و سکه به کانال ۱۰ میلیون تومان وجود دارد؟

محمد کشتی‌آرای در پاسخ به این پرسش که در دوره‌ای قیمت سکه به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت، اما پس از آن دوباره در برهه‌ای شاهد بودیم که قیمت سکه تا کانال ۱۰ میلیون تومان نزدیک شد. با توجه به این‌که سکه هم‌اکنون در مرز ۱۸ میلیون تومان قرار گرفته، آیا می‌توان امیدوار بود که دوباره شاهد ریزش قیمت سکه همچون گذشته باشیم؟ گفت: آن زمان که این اتفاق افتاد، قیمت اونس جهانی طلا تا کانال ۲ هزار دلار رفته بود، اما پس از آن ۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد و به کانال یک هزار و ۶۰۰ دلار آمد.

وی افزود: در حال حاضر این شرایط قابل پیش‌بینی نیست. هم‌اکنون قیمت اونس جهانی در محدوده یک هزار و ۸۰۰ دلار است و به نظر می‌رسد اونس طلا فعلا این کانال را حفظ کند.

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه تصریح کرد: اتفاقی که افتاده، این است که سکه هم‌اکنون به رقم ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافته است که این رقم، رکورد جدید قیمتی است. یعنی تاکنون یک چنین قیمتی را برای یک قطعه سکه نداشتیم.

پیش‌بینی جدید رئیس اتحادیه طلا از قیمت‌ها / منتظر ریزش باشیم؟

 نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید: در گذشته با افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی و همچنین افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، تقاضا افزایش پیدا می‌کرد و بر التهاب‌ها می‌افزود، اما خوشبختانه این بار روند صعودی قیمت‌ها در هفته‌های گذشته منجر به افزایش تقاضا نشد.

به گفته او، بازار در حال حاضر روال عادی خود را طی می‌کند و تقاضای کاذب ایجاد نشده است.

بذرافشان تاکید کرد: چنانچه نظارت بیشتری در رابطه با نرخ ارز و کنترل آن توسط بانک مرکزی صورت گیرد و همچنین سیاست‌ها مبنی بر انتشار اوراق سکه در بورس کالا ادامه‌دار باشد و قیمت اعلامی از بازار داخل فاصله بیشتری (پایین‌تر از قیمت در بازار) بگیرد، می‌تواند نقش مهمی در روند ثبات و حتی کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد داشته باشد.

کوچ نقدینگی از بازار طلا و سکه به بورس!

 داد و ستد طلا و سکه که از نیمه دوم ماه گذشته به دلیل رشد قیمت ارز، متقاضیان زیادی را جذب خود کرد اکنون خالی از مشتری شده است و خریداران به جای این که خریدار سکه یا مصنوعات طلا شوند به خرید اوراق سکه روی آورده اند. اینکه چرا طی دو سه هفته گذشته بازار سکه گرم بود و مشتریان برای تهیه این کالا باید درصف خرید قرار می گرفتند به دلیل رشد روز افزون قیمت ارز در بازار و بیم سرمایه گذاران از افت ارزش سرمایه هایشان در پی کاهش ارزش پول ملی بود، اما با ورود بانک مرکزی به بازار طلا و ارز و اجرای برخی سیاستها چون عرضه فراوان ارز به بازار برای تامین نیازمندان واقعی آن همچنین اقداماتی چون انتشار اوراق سکه و ارز موجب شد تا نه تنها قیمت ارز در بازار جهشی رشد نکند بلکه در محدوده قیمتی ۳۴ تا ۳۵ هزارتومان قرار گیرد. از طرفی نیز خروجی چنین اقداماتی باعث شد تا علاوه بر فروکش شدن التهاب بازار این کالاها خریداران سکه و ارز به جای هجوم به بازار طلا و ارز، اوراق آن را خریداری کنند.

اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز موجب شد علاوه بر فروکش شدن التهاب بازار این کالاها خریداران سکه و ارز به جای هجوم به بازار طلا و ارز، اوراق آن را خریداری کنند. آنطور که سکه ای که اواسط ماه گذشته قیمت آن به بیش از ۱۷ میلیون رسیده بود اکنون با قرار گرفتن بر مدار نزول به کانال ۱۶ میلیون تومان برسد و دلار بازار آزاد نیز که طی آن مدت رقم ۳۷ هزارتومان را رد کرده بود در کانال ۳۴ هزارتومان قرار گیرد

دیدگاه خود را ارسال کنید