این خودروی لاکچری و شیک جدید وارد بازار ایران می شود

مدیر پروژه ساینا S دوگانه‌سوز سایپا، گفت: موضوع صرفه اقتصادی استفاده از سوخت پاک CNG بر کسی پوشیده نیست و با توجه به وجود زیرساخت جایگاه‌های شارژ گاز و نیز توسعه شرکت داخلی سازنده قطعات CNG گرایش به این نوع خودرو مطلوب خودروساز و مشتری است.

این خودروی لاکچری و شیک جدید وارد بازار ایران می شود
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

طبق اعلام مدیر پروژه ساینا S دوگانه‌سوز سایپا، پس از تولید نمونه‌های اولیه در فازهای ارزیابی و صحه‌گذاری، خودرو ساینا اس دوگانه سوز آماده و تولید انبوه آن از بهمن ماه امسال در شرکت سایپا سیتروئن آغاز خواهد شد.

جواد نیستانی، در رابطه با پروژه ساینا S دوگانه‌سوز گفت: پس از وقفه چند ساله در تولید محصول سواری دوگانه‌سوز در گروه سایپا که عمدتاً ناشی از سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای خودروهای دوگانه‌سوز بود، بر اساس دستور ویژه مدیرعامل گروه، مجدداً برنامه‌ریزی توسعه و تولید این گونه از محصول از ابتدای سال در دستور کار معاونت مهندسی قرار گرفت.

مدیر پروژه ساینا S دوگانه‌سوز سایپا، ادامه داد: موضوع صرفه اقتصادی استفاده از سوخت پاک CNG بر کسی پوشیده نیست و با توجه به وجود زیرساخت جایگاه‌های شارژ گاز و نیز توسعه شرکت داخلی سازنده قطعات CNG  گرایش به این نوع خودرو مطلوب خودروساز و مشتری است. علاوه بر این با توجه به قوانین و جرائم مرتبط با مصرف سوخت خودروها که به خودروساز تحمیل می‌شود، اضافه کردن محصولات دوگانه‌سوز به ناوگان تولیدی، از شدت این جرائم خواهد کاست.

وی ضمن تاکید بر اینکه با همت و مشارکت مرکز تحقیقات و نوآوری، شرکت‌های مگاموتور و سازه‌گستر و همچنین همکاری سایپا سیتروئن و بخش‌های فنی داخلی سایپا، پروژه توسعه محصول ساینا S دوگانه‌سوز بطور جدی از خرداد ماه سال جاری آغاز شد، گفت: این محصول با حفظ ویژگی‌های خودروی پایه بنزینی، به سامانه گازرسانی نسل چهار، به تزریق سوخت تناوبی در منیفلید ورودی هوا و واحد الکترونیک یکپارچه کنترل گاز و بنزین مجهز شده است.

نیستانی با بیان اینکه پیشرانه این خودرو موتور M۱۵ دوگانه‌سوز با توان حداکثر ۵۴ کیلووات در حالت سوخت گاز بوده، تصریح کرد: این موتور با اختلاف کم از توان خروجی در حالت بنزین، باعث تغییر عملکرد نامحسوس هنگام تغییر وضعیت سوخت شده و در مجموع عملکرد خوبی فراهم می‌کند. با توجه به حجم ۶۲ لیتری مخزن گاز نصب شده روی این خودرو، پیمایشی در حدود ۲۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی و بیش از ۲۳۰ کیلومتر در شرایط رانندگی جاده خواهد داشت.

این مدیر صنعتی ضمن اشاره به اینکه شیربرقی مخزن که ایمنی بیشتر مدار پرفشار سامانه گاز را فراهم می‌سازد برای اولین بار در این خودرو استفاده شده است، افزود: همچنین با توجه به پیش‌بینی کاربری تاکسی از این خودرو و در نتیجه کارکرد طولانی‌تر، به منظور ارتقاء عملکرد و دوام بیشتر جلوبندی خودرو، از نیم اکسل‌های تقویت شده در محور جلوی خودرو و سیستم ترمزگیری قوی‌تر نسبت به نوع بنزینی استفاده شده است.

مدیر پروژه ساینا S دوگانه‌سوز تاکید کرد: در تامین قطعات گازسوز همچون مخزن، شیربرقی، رگلاتور و ... سعی بر این بوده تا حد امکان از توانایی شرکت‌های داخلی مورد تایید سازمان استاندارد بهره برداری شود تا وابستگی و ارزبری به حداقل ممکن برسد. در حال حاضر این محصول آزمون‌های سطح خودرو را با موفقیت انجام داده و مرحله اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد در دستورکار قرار گرفته است. همچنین کالیبراسیون آلودگی یورو ۵ نیز در حال انجام است که به زودی موفق به اخذ تاییدیه از سازمان حفاظت محیط زیست خواهیم شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید