علی دایی | حواشی علی دایی

حمله جدید به علی دایی بدشانس | این رسانه خواستار نابودی علی دایی شد!

سایت مشرق در یادداشتی به علی دایی اسطوره فوتبال ایران و جهان حمله کرد و خواهان برخورد قاونی با مواضع او شد.

حمله جدید به علی دایی بدشانس | این رسانه خواستار نابودی علی دایی شد!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

علی دایی آقای گل سابق فوتبال جهان است.علی دایی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران است. علی دایی در آلمان و تیم بایرن مونیخ بازی کرده است. علی دایی سابقه هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه خود دارد. علی دایی مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران است.

مشرق نوشت: علی دایی در قبال اغتشاشات ۷۰ روزه اخیر و قضایای جام جهانی دقیقا برخلاف عقلانیت حرکت کرد و مسیری را پیمود که به همراهی با بدخواهان مردم ایران منجر شد. چه اینکه علی دایی نه از بابت حرف‌های ناصحیحی که پیرامون یک حادثه در ادبیل مطرح کرده بود و کذب بودن آن‌ها هم اثبات شد عذر خواست، نه حاضر شد به خاطر مردمش به عنوان مهمان ایرانی در جام جهانی شرکت کند و این آخر هم با اعلام رسمی تعطیلی گالری جواهرفروشی خود، در سمت ایجاد خلل در کسب و کار مردم و همراهی با آشوبگران گام برداشت.

این اقدامات اگرچه تنها در مورد آخر صرفا با واکنش «پلمب قضایی» مواجه شد اما عملا از جانب قانون و نهادهای حافظ امنیت کشور بی‌پاسخ مانده‌اند و این بی‌پاسخ ماندن اگر فقط منوط به یک پلمب مقطعی بماند، یقینا موجب آسیب‌های بیشتری خواهد شد.

کسانی که در قبال امنیت کشور دچار توهم می‌شوند و به دلیل برخی سوابق فکر می‌کنند که با تعدادی شعار یا لایک می‌توانند در مقابل حکومت قانونی یک کشور قد علم کنند، در وهله اول باید به آن‌ها منطقا تفهیم شود که این فرایند غلط است و آن‌ها هم کوچکتر از این هستند که با «ارتش لایک‌ها و مشتریان یک رستوران» در مقابل عقلانیت قانون و سیاست بایستند. ضمن اینکه همه شهروندان و از جمله آقای دایی وظیفه دارند حافظ قانون، حکومت و کشوری باشند که آبرو و مایملک خود را مدیون آن هستند.

برداشتن این گام تبیینی برای فرد متخلف و توجیه او البته وظیفه نهادهای قضایی، امنیتی و صنفی است.

در وهله دوم و پس از آن تفهیم نیز بایستی به «پیوست‌های برخورد» توجه شود. پلمب کردن یک کار کوچک است که حتی شاهدیم در شبکه‌های اجتماعی هم با طعنه براندازان مواجه شده است!

بلکه پلمب کردن هنگامی مفید فایده و حاوی عبرت‌آموزی خواهد بود که با پیوست‌هایی مثل توضیحات امثال علی دایی در مقابل قانون و رسانه و مردم، در نظر گرفتن خسارت وارده به مردم، امنیت و اقتصاد از باب همراهی امثال دایی با دشمن و البته در نظر گرفتن مجازات‌های بازدارنده همراه باشد. تنها در این صورت است که می‌توان امید داشت پیگردهای قانونی، امنیتی و قضایی منشأ اثر شود و بتواند سرمایه‌ای مثل آقای دایی را متوجه اشتباهش کند.

علی دایی

تولد سوپر لاکچری دختر علی دایی در خارج از ایران!

بیوگرافی علی دایی

علی دایی (زادهٔ 14 بهمن 1348، شناسنامه: 1 فروردین 1348 در اردبیل) بازیکن سابق و مربی فوتبال، تجارت‌پیشه و کارآفرین ایرانی است. او مٶسس و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود. که در دوران حرفه‌ای فوتبال خود با زدن 109 گل در 149 بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان را به‌دست‌آورد.

علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد.

پدرش راننده کامیون بود و مادرش خانه دار؛ متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است.

در کودکی او را شهریار صدا می زنند، این نام هم اکنون لقب وی است.

تحصیلات علی دایی

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.ولی در ادامه فارغ التحصیل لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد و دانشجوی دکترای واحد علوم تحقیقات رشته جامعه‌ شناسی ورزش شد.

علی دایی

ازدواج علی دایی

علی دایی بعد از فوت پدرش در سال 81 با دختری بنام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد. دنیز به همراه مادرش سالهاست در آمریکا زندگی می کند.

علی دایی در اول بهمن ماه 1383 برای دومین بار ازدواج کرد و در سال 1384 در خصوص شیوه آشنایی با همسر علی دایی و خصوصیات شریک زندگیش گفت: همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

دومین فرزند علی دایی در سال 1388 به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد. 

علی دایی

افتخارات علی دایی

دو بار حضور در جام جهانی در سال‌ های 1998 و 2006

سه بار حضور در جام‌ ملت‌ های آسیا و کسب یک عنوان سومی در سال 1996

قهرمانی در بوندس لیگا 1998-99

قهرمانی در باشگاه‌ های ایران پرسپولیس 1995-96 سایپا 2006-2007

جام حذفی آلمان بایرن مونیخ 1998-1999

جام حذفی ایران صبا باتری 2004-2005

بهتریان بازیکن آسیا 1999

قهرمانی با نفت تهران در جام حذفی 95-96

دوران مربیگری علی دایی

علی دایی در تاریخ 12 اسفند 86(2 مارس) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و 9 فروردین سال 1388 در پاسخ به درخواست‌های مردم و به دلیل کوتاهی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در انجام وظایف و کسب نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، علی دایی از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد.

دایی ۷ دی سال ۱۳۸۸ به عنوان جانشین کرانچار سرمربی تیم پرسپولیس شد. ۲۸ آذر سال ۱۳۸۹ پس از ۵ باخت پیاپی، وی از سمت خود کناره‌گیری کرد اما مدیرعامل باشگاه نپذیرفت و از تصمیم خود منصرف شد.

او با اینکه در  31 خرداد سال 1390 تیم پرسپولیس را در جام حذفی به قهرمانی رساند از پرسپولیس رفت و جای خود را به حمید استیلی داد و سپس همان سال با تیم راه آهن به توافق رسید و قرارداد 2 ساله امضا کرد.

دایی اواخر اردیبهشت سال1392 مجددا با تیم پرسپولیس به توافق رسید و سکان هدایت این تیم را به دست گرفت. او در سال 93 در لیگ برتر چهاردهم از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شد و جایش را به حمید درخشان داد. علی دایی در تیرماه 94 سرمربی صبای قم و در تیر ماه 95 سرمربی نفت تهران و سپس سایپا البرز شد.

پس از کسب نتایج ضعیف تیم پرسپولیس در لیگ چهاردهم، علی دایی با رای هیئت مدیره در 19 شهریور 1393 از سمت خود برکنار شد و حمید درخشان جانشین او شد.

جنجال‌های علی دایی

علی دایی باوجود بازی‌های خوب در دوران جوانی، در سال‌های پایانی (مخصوصا در بازی‌های جام جهانی فوتبال 2006) مورد انتقاد برخی کارشناسان فوتبال، طرفداران و مطبوعات قرار گرفت. پافشاری برانکو ایوانکوویچ در استفاده مداوم از وی در تیم ملی از محبوبیت وی کاست. اما پس از چندی، موفقیت وی در باشگاه سایپا و قهرمانی او به عنوان بازیکن و سرمربی در لیگ برتر باعث شد تا دوباره توجه همگان را به خود جلب کند.

همچنین با آغاز سرمربی‌گری در تیم ملی، دایی بار دیگر آماج انتقادات قرار گرفت. او به دلیل دوشغله بودن (سرمربی همزمان تیم ملی و تیم سایپا) به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ارائه لیست تیم ملی یکی دیگر از دلایل انتقادات از دایی است. این دسته از منتقدان وجود 5 بازیکن از سایپا (که در رده‌های میانی جدول قرار دارد)، عدم حضور بازیکنی از تیم‌های خوزستانی (فولاد، استقلال اهواز، صنعت نفت) و عدم دعوت از برخی بازیکنان را از دلایل انتقادات خود برمی‌شمارند.

شکایت علی دایی از مایلی‌کهن

دایی در اعتراض به سخنان محمد مایلی‌کهن سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از وی شکایت کرد. دادگاه روز دوشنبه 9 اردیبهشت سال 1387 خورشیدی با حضور وکیل دایی و مایلی‌کهن بر‌گزار شد. مایلی‌کهن بر مواضع قبلی خود و انتقادات از دایی پافشاری کرد. دادگاه محمد مایلی کهن را بمدت یک سال از مصاحبه با رسانه‌ها محروم اعلام کرد.

تصادف رانندگی علی دایی

در یک حادثه رانندگی در شب آخرین شنبه سال 90 در محور اصفهان - کاشان خودروی تویوتا پرادو محمد دایی (برادر علی دایی) از مسیر جاده خارج و سپس واژگون شد و علی دایی که در کنار برادرش در خودرو حضور داشت به شدت زخمی شد. این حادثه تلفات جانی در بر نداشت او بعد از این حادثه از شرکت تویوتا به علت بازنشدن کیسه‌های هوا شکایت کرد،که نتیجه‌ای در بر نداشت .

علی دایی و محسن قهرمانی

پس از بازی پرسپولیس و سپاهان در نیم فصل اول 92-93 که به میزبانی سپاهان بر‌گزار شد و در طی آن داور مسابقه یعنی محسن قهرمانی با اشتباهی فاحش در دقیقه دوم بازی سید میثم حسینی را که توسط شجاع خلیل‌زاده به زمین انداخته شده بود را اخراج کرد و یک پنالتی به نفع سپاهان اعلام نمود، علی دایی در کنفرانس خبری گفت داور به سمت حریف غش کرده بود و یک سری اتهام به قهرمانی وارد کرد.در پی این اتهام و با توجه به مستنداتی که طرفین ارائه دادند پس از 4 ماه حکم پرونده اعلام شد که محسن قهرمانی به مدت 8 ماه از داوری محروم شد و علی دایی کتباً توبیخ گردید.

دیدگاه خود را ارسال کنید