قرعه کشی خودرو | قرعه کشی خودرو 1401

برندگان قرعه کشی خودرو بشتابند |نتایج قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد

قرعه کشی فروش فوق العاده حمایت از خانواده ایران امروز پنجشنبه 2 دی 1401 انجام شد.

برندگان قرعه کشی خودرو بشتابند |نتایج قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قرعه کشی خودرو بعد از ثبت نام انجام می گیرد. قرعه کشی خودرو دارای شرایط خاصی است و اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام  می شود، اما با توجه به حقوق مصرف کننده، طی چند روز آینده لیست اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد. در ادامه جزییات نهایی از قرعه کشی خودرو طرح یک پارچه را بخوانید.

قرعه کشی فروش فوق العاده حمایت از خانواده ایران امروز پنجشنبه 2 دی 1401 انجام شد.

قرعه کشی فروش فوق العاده حمایت از خانواده و مرحله ششم جایگزینی خودروهای فرسوده با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد.

در این مرحله از فروش ایران خودرو متقاضیان مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و دارندگان خودروهای فرسوده شرکت کردند.

نتایج قرعه‌کشی پس از تایید از سوی نهادهای نظارتی از طریق سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اعلام خواهد شد و منتخبان سه روز مهلت دارند نسبت به پرداخت وجه خودرو اقدام کنند و در صورت عدم واریز وجه نفرات ذخیره جایگزین خواهند شد.

گفتنی است، در این مرحله از فروش فوق العاده سورن پلاس دو گانه سوز و پارس‌ای ال ایکس با موتور XU۷P با موعد تحویل سه ماه عرضه شد.

ایران خودرو از 26 تا 28 آذر ماه طرح فروش فوق‌العاده خودرو داشت که در آن به دو گروه از متقاضیان دو مدل خودرو عرضه می‌شود.

مادران دارای دو فرزند و بیشتر و مالکان خودروهای فرسوده، دو گروهی هستند که می‌توانند در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو شرکت کنند. همچنین در این طرح فروش فوق‌العاده، دو خودروی سورن پلاس دوگانه‌سوز و پارس ال ایکس عرضه می‌شود. مدت تحویل این خودروها سه ماهه است و این خودروهای ثبت نامی اسفند 1401 به برندگان تعلق می‌گیرد.

نکته مهمی که روزنامه دنیای اقتصاد به آن اشاره کرده حذف یک شرط مهم برای مادران زیر 18 سال دارای دو فرزند است. این افراد هم مانند سایر زنان می‌توانند در طرح یلدایی ایران خودرو شرکت کنند. اما برای خرید خودرو بر خلاف دیگر متقاضیان نیازی به داشتن گواهینامه ندارند!

به عبارتی در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو، این نکته مورد تاکید قرار گرفته که مادران زیر ۱۸سال که دارای دو فرزند یا بیشتر هستند، می‌توانند بدون گواهینامه برای خرید خودرو ثبت‌نام کنند. این در حالی است که دیگر متقاضیان همه باید بالای 18 سال باشند و گواهینامه داشته باشند.

شرایط ثبت نام ایران خودرو فروش فوق العاده

نکته مهمی که در طرح جدید ایران خودرو وجود دارد این است که همه افراد نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند. تنها دو گروه می‌توانند در فروش فوق‌العاده ۲۶ آذر حاضر شوند، یکی مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دیگری مالکان خودروهای فرسوده. البته ایران خودرو هنوز شرایط احراز مالکان خودروهای فرسوده را اعلام نکرده است.

در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو برای مادران، قیمت سورن پلاس و پارس اعلام شده است. اما در طرح مربوط به مالکان خودروهای فرسوده قیمت خودروها اعلام نشده است.

در طرح ویژه مادران،‌ قیمت کارخانه سورن پلاس ۲۸۱ میلیون تومان اعلام شده اما قیمت کارخانه این خودرو حدود ۴۶۷ میلیون تومان است. همچنین قیمت پارس ای ال ایکس ۲۰۹ میلیون تومان است اما قیمت بازار آزاد این خودرو حدود ۴۴۰ میلیون تومان است.

قیمت سورن پلاس و پارس در فروش فوق‌العاده مالکان خودروهای فرسوده اعلام نشده است و ایران خودرو در اطلاعیه خود به ذکر این نکته بسنده کرده که تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از اسقاط خودروی فرسوده ومجاز شدن مشتری برای ثبت نام اعلام می‌شود. یعنی حدود سه ماه دیگر.

قرعه کشی خودرونتایج پس از تایید فرآیند قرعه‌کشی توسط نهاد‌های نظارتی، از طریق وب‌سایت فروش ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام مدیرعامل ایران خودرو قرار است دو خودروی جدید از قرعه کشی خارج و وارد بورس کالا شوند. پای کدام خودروها به بورس باز می‌شود؟

چند وقتی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده و در مدت چند مدل خودرو و کامیون در بورس عرضه شدند که سرمایه‌گذاران از این عرضه‌ها استقبال بسیار خوبی کردند. حال قرار است دو خودروی تارا و ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شوند.

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو شب گذشته گفت:  به دلیل اختلاف قیمت بازار و کارخانه، فروش خودرو برای ما با زیان است. با عرضه هایما در بورس از ضرر خارج شدیم.

وی تاکید کرد: به‌زودی تارا و ۲۰۷ از قرعه‌کشی خارج شده و در بورس کالا عرضه می‌شود.

مزیت عرضه خودرو در بورس چیست؟

بارها درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا صحبت شده است. اما اگر صحبت‌های شب گذشته مدیرعامل ایران خودرو را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که با عرضه خودرو در بورس کالا زیان کارخانه‌ها نیز کاهش می‌یابد. چرا که خودرو را بدون واسطه و با قیمت نزدیک کارخانه عرضه می‌شوند.

با عرضه خودرو در بورس کالا خریدار و فروشنده سود می‌کنند و دیگری دلالی در میان نیست. یعنی خریدار محصول خود را مستقیم از کارخانه می‌خرد و دیگر سود اضافه‌ای به دلال پرداخت نمی‌کند.

از سوی دیگر با عرضه خودور در بورس، بازار خودرو نیز به تعادل می‌رسد و به نوعی از دست دلالان خارج می‌شود. در حال حاضر نوسان قیمت خودرو در بازار آزاد با واسطه قیمت‌گذاری دلالان است و این افراد به دلخواه، قیمت خودرو را افزایش یا کاهش می‌دهند تا سود مطلوبی کسب‌ کنند.

ورود و جریان نقدینگی به بورس کالا نیز از دیگر مزیت‌های دیگر خودرو در بورس کالا است. به واسطه افزایش عرضه میزان ورود و جریان پول در بورس افزایش می‌یابد و این موضوع در بلند مدت می‌تواند به رشد بازار سرمایه کمک کند.

ثبات اقتصادی از مهم‌ترین مزیت‌ عرضه‌های بورس کالاست. خودرو یکی از محصولات مهم در اقتصاد کشور به حساب می‌آید و افزایش یا کاهش قیمت آن می‌تواند به طور مستقیم روی اقتصاد کشور اثرگذار باشد. به واسطه افزایش عرضه محصولات در بورس کالا، اقتصاد کشور نیز به نوعی به ثبات می‌رسد و کمتر دچار تحولات هفتگی و ماهانه می‌شود.

قرعه کشی طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ با حضور مراجع رسمی برگزار شد.

نتایج قرعه‌کشی دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش فروش محصولات ایران خودرو منتشر شد.

قرعه کشی طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو ساعت ۱۰ صبح دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ با حضور مراجع رسمی برگزار شد.

امروز سه شنبه نتایج پس از تایید فرآیند قرعه‌کشی توسط نهاد‌های نظارتی منتشر شد و از طریق سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir در دسترس است.

منتخبان سه روز مهلت دارند نسبت به واریز وجه خودرو طبق بخش‌نامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات ذخیره جایگزین می‌شود.

در سی و هشتمین مرحله از فروش فوق العاده چهار محصول سورن پلاس، پژو پارس سال، دنا پلاس توربوشارژ با گیربکس شش سرعته و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با موعد تحویل سه ماهه عرضه شد.

در طرح پیش فروش نیز محصولات تارا دستی، تارا اتوماتیک، دناپلاس توربوشارژ با گیربکس شش سرعته و فرمان برقی، رانا پلاس و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک عرضه شد.

قرعه کشی خودرو

جزئیات سومین قرعه کشی خودرو

سومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه به پایان رسید. بر اساس آمارها اعلامی بیش از ۶میلیون و ۶۸۵هزار نفر در این مرحله شرکت کرده بودند که از این تعداد ۹۷ درصد متقاضی محصولات ایران خودرو بودند و تنها ۱.۲ درصد از افراد، متقاضی خودروهای سایپا بودند.

۷۰ درصد ظرفیت به طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده رسید

همچنین آنگونه که سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد، تعداد خودروهای عرضه شده برابر با ۶۰ هزار دستگاه بود. ۵۰ درصد ظرفیت فروش معادل ۳۰ هزار دستگاه مربوط به طرح جوانی جمعیت بود. از مجموع تعداد متقاضیان،  ۳۶۴ هزار و ۸۲ نفر معادل ۵.۴ درصد در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده بودند. ۲۰ درصد ظرفیت معادل ۱۲ هزار دستگاه نیز مربوط به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بود که در این طرح  ۱۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۱.۹ درصد ثبت نام کردند. بنابراین ۳۰ درصدی ظرفیت معادل ۱۸ هزار دستگاه خودرو میان بیش از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار متقاضی تقسیم خواهد شد.

ایران خودرو در سومین مرحله از تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در فروش فوق العاده خود ۶ محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، رانا پلاس سقف شیشه ای و گیربکس ۶ سرعته، سورن پلاس جدید، پارس سال با موتور XUTP ، پارس TUS و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و در پیش فروش ۴ محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربور شارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک عرضه کرده است.

گروه خودروسازی سایپا، فروش فوق‌العاده ۵ محصول کوییک.اس، ساینا. اس، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک.آر و کوییک.آر با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل ۹۰ روزه را آغاز می‌کند و این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید