رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان جدید | رتبه بندی معلمان 1401

خبر خوش دولت برای رتبه بندی معلمان | واریزی میلیونی جدید به حساب این معلمان

وزیر آموزش‌وپرورش طرح رتبه‌بندی معلمان را مربوط به ارتقای سطح سواد و کیفیت‌بخشی به آموزش معلمان و رقابت در این حوزه دانست و گفت: بحث اصلاح نظام حقوقی بعد از موضوع ارتقای شایستگی‌ها و توانمندسازی معلمان در اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است.

خبر خوش دولت برای رتبه بندی معلمان | واریزی میلیونی جدید به حساب این معلمان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رتبه بندی معلمان از دغدغه‌های مهم فرهنگیان است.رتبه بندی معلمان حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.رتبه بندی معلمان مدتهاست که قرار است اجرا شود.رتبه بندی معلمان برای معلمان اهمیت فوق العاده ای دارد.رتبه بندی معلمان با اما و اگرهای فراوان همراه است.

 وزیر آموزش‌وپرورش طرح رتبه‌بندی معلمان را مربوط به ارتقای سطح سواد و کیفیت‌بخشی به آموزش معلمان و رقابت در این حوزه دانست و گفت: بحث اصلاح نظام حقوقی بعد از موضوع ارتقای شایستگی‌ها و توانمندسازی معلمان در اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است.

 یوسف نوری شامگاه روز گذشته در نشست شورای آموزش‌وپرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری این استان با بیان اینکه مدارس کانکسی با جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز در استان سمنان باید جمع‌آوری شود اظهار داشت: اعتبار لازم به‌منظور جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان سمنان نیز اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش‌وپرورش در جامعه با توجه به گستردگی مخاطبان مستقیم و غیرمستقیمی که دارد بیان کرد: امروز همه نگاه‌ها معطوف به آموزش‌وپرورش است، همان‌طور که در اغتشاشات اخیر نقش بی‌بدیل آموزش‌وپرورش در ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه به‌خوبی نمایان شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نظام اسلامی مبنای توحیدی دارد و پایه‌های یک اجتماع بر مبانی فرهنگ و معنویت برنامه‌ریزی می‌شود ابراز داشت: این در حالی است که در نظام‌های مادی مبنای همه‌چیز مادیات است.

نوری طرح رتبه‌بندی معلمان را مربوط به ارتقای سطح سواد و کیفیت‌بخشی به آموزش معلمان و رقابت در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: بحث اصلاح نظام حقوقی بعد از موضوع ارتقای شایستگی‌ها و توانمندسازی معلمان در اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است.

وی با اشاره به نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم در امر توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی عنوان کرد: در این راستا پیگیری به جهت تخصیص اعتبارات‌ محرومیت‌زدایی، تجهیزات مناطق محروم، ملی استانی، سرمایشی گرمایشی،‌ تخریبی و ... استان انجام خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش تخصیص گریزی نیز به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش در استان سمنان زد و با اشاره به مطالبه مردم و مسئولان استان سمنان در خصوص اتمام عملیات اجرایی احداث ساختمان اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: اعتبار لازم به‌منظور تکمیل ساختمان در حال احداث ساختمان آموزش‌وپرورش استان در سال جاری و سال آینده تخصیص می‌یابد.

نوری با اشاره به رتبه مناسب سمنان و جایگاه آن در موضوع سوادآموزی در بین همه استان‌های کشور، بر لزوم ریشه‌کن شدن کامل بی‌سوادی در این استان تأکید و تصریح کرد: در این زمینه اعتبار لازم برای تهیه و تدوین اطلس بی‌سوادی و برنامه‌ جامع ریشه‌کنی بی‌سوادی استان سمنان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه در دوره ابتدایی به‌صورت آنی بیش از ۱۵ درصد است افزود: در آموزش ابتدایی باید شاکله‌های دانش‌آموزان ازنظر توانایی‌های شناختی، پژوهشی، آموزشی و ... به‌خوبی تقویت شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم توجه به آموزش مهارت‌های پایه برای دانش‌آموزان بیان کرد: مهارت پایه در دوره آموزش عمومی برای دانش‌آموزان ما به فرهنگ‌ برای آنان تبدیل نشده است و باید برای تقویت مهارت‌های پایه در دانش‌آموزان تلاش کنیم.

نوری با اشاره به بهره‌وری و بازدهی بالای آموزش‌وپرورش در بخش اقتصادی و "اقتصاد آموزش" ادعا کرد که آموزش‌وپرورش بعد از بخش معدن، نسبت به مصرف واسطه خود، بازدهی بیشتری دارد.

سمنان آماده میزبانی از اردوهای کشوری است

استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه استان ما ظرفیت برگزاری اردوهای کشوری را دارد گفت: بیش از ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در استان سمنان وجود دارد به همین منظور درصد افراد تحصیل‌کرده در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای استان سمنان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: بیش از ۹۴ پروژه در دست اجرا و در حال تکمیل است.

وی از وجود ۳۳۴ مدرسه تخریبی در استان سمنان خبر داد و با تأکید بر اینکه این مدارس برای بازسازی نیازمند حمایت خیرین است؛ نقش‌آفرینی هرچه بیشتر خیرین مدرسه‌ساز در این امر را خواستار شد.

استاندار سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: سمنان معین پایتخت به‌منظور طرح هدفمندی یارانه‌ها است و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استان و برگزاری اردوهای کشوری بهره برد.

هاشمی از وجود ۸۵۶ اثر میراث فرهنگی در استان خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این رویدادها فرصت خوبی برای شناسایی این آثار تاریخی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان به جهت پراکندگی جمعیت در توزیع عادلانه با مشکلات اعتباری مواجه است، گفت: اعتبار دانست و افزود: برای مثال برای رساندن مصالح ساختمانی به بیارجمند از مرکز استان نیاز است تا هزینه‌های هنگفتی لحاظ شود و این مسئله باید در بودجه استانی رد نظر گرفته شود

استاندار سمنان با اشاره به پهناور بودن این استان و تراکم بسیار پایین جمعیت و افزایش هزینه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم در این شرایط عنوان کرد: باید در توزیع اعتبارات آموزش‌وپرورش در سطح ملی، شاخص پراکندگی و وسعت استان نیز در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی این اداره کل از افتتاح ۱۱ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان سمنان خبر داد.

عادل خالقی ثمرین به وجود ۲۳ مدرسه دونوبته در استان سمنان اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این تعداد مدارس دونوبته در استان سمنان جمع‌آوری و ساماندهی شود.

رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پاداش معلمان، سازمان برنامه موظف است به تکلیف خود عمل کند، افزود: در خصوص نحوه پرداخت پاداش کارکنان دولت دچار ابهام هستیم درحالیکه هیات مدیره بانکها و برخی موسسات دولتی با سوء استفاده از خلاءهای قانونی یا اختیارات تفسیر نشده پاداش‌های آنچنانی و بلافاصله پس از دریافت حکم، بازنشستگی دریافت می‌کنند معلمان از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون منتظر دریافت پاداش پایان خدمت هستند.‌

وی با بیان کرد: اگر این مشکل حل نشود از ابزار نظارت خود استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه وزیر نیز باید در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کند.

سرمدی واله اضافه کرد:پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت معلمان را با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی اجحاف در خصوص معلمان می‌دانیم که امیدواریم به زودی پاداش پایان خدمت این عزیزان تامین و پرداخت شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره عدم الزام شرکت معلمان مهرآفرین در آزمون داخلی برای دریافت "کد شناسه" گفت: این موضوع در مجلس تصویب شده و باید به تایید شورای نگهبان برسد؛ هر زمان که مصوبه ابلاغ شود، مجری آن هستیم.

معلمان مهرآفرین از کی رتبه بندی می شوند؟

صادق ستاری‌فرد درباره مصوبه نمایندگان مجلس مبنی بر مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه اظهار کرد: مصوبه مذکور باید در شورای نگهبان مطرح و مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد. هر زمان که ابلاغ شود ما مجری قانون هستیم.

وی درباره طرح برخی انتقادات از سوی معلمانی که احکام آنها صادر شده و به جای عبارت «فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی» از عبارت «مزایای رتبه بندی» استفاده شده که برخی محرومیت‌ها را به دنبال دارد گفت: آن زمان رتبه‌بندی انجام نشده بود. در حقوق مهرماه به ۱۳ هزار و ۱۲۰ نفر از همکارانی که سوابقشان پایین بوده است، مزایای رتبه یک را پرداخت کرده‌ بودند ولی بلافاصله از شروع این ماه، نسبت به اظهار نظر و ارزیابی مشمولان اقدام شد.

جزئیات جدید رتبه بندی معلمان

صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: احکام رتبه «آموزشیار معلم» تعداد زیادی از معلمان با سابقه زیر ۳ سال صادر شد و در حقوق این ماه این گروه از معلمان اعمال شد.  

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، صدور احکام را از رتبه یک آغاز کرد چرا که حقوق پایه این معلمان پایین بود و نیاز بود که توجه بیشتری صورت گیرد.  

ستاری‌فرد با بیان اینکه صدور احکام سایر معلمان نیز در روزهای پیش رو ادامه دارد، افزود: هنوز بخش قابل توجهی از معلمان در سامانه رتبه‌بندی، تأیید نهایی را انجام ندادند و بعد از آن، بررسی مستندات و مدارک آغاز می‌شود.  

وی از معلمان خواست تا در سامانه رتبه‌بندی معلمان، بارگذاری مدارک و مستندات را تأیید نهایی کنند تا بتوان بررسی‌ها را انجام داده و احکام رتبه‌بندی را صادر کنند.  

هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید ۴۶۰ امتیاز، مربی معلم، ۵۳۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز کسب کند.

رتبه بندی معلمان

آن‌گونه که وزیر آموزش‌ و پرورش اعلام کرده است، مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان به اتمام رسیده است، اما فرصت دیگری برای کسانی که به دلایل موجه موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فراهم خواهد شد.

 سامانه رتبه‌بندی معلمان از روز چهارشنبه، ۲۶ مرداد، به صورت رسمی آغاز به کار کرد و فرهنگیان بر ‌اساس جدول زمان‌بندی و آخرین رقم کد ملی تا نهم شهریور نسبت به بارگذاری مدارک خواسته‌شده اقدام کردند. مهلت بارگذاری مدارک از آن زمان تاکنون چند مرتبه تمدید شد، اما ورود اطلاعات از سوی معلمان هنوز تکمیل نشده است.

وزیر آموزش و پرورش، ۳۱ شهریور درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چند بار از ما مهلت خواستند. اول مهر، مهلت تمام می‌شود، اما اگر افرادی جا مانده باشند و دلیل هم داشته باشند، برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیئت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شوند.

یوسف نوری اول مهرماه در مصاحبه دیگری اعلام کرد: تاکنون ۸۴۰ هزار نفر ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک در سامانه را انجام داده‌اند که وارد مرحله بعدی می‌شوند. هنوز تعدادی ثبت اطلاعات نکرده‌اند؛ ولی آنها که ثبت کرده‌اند، وارد مرحله بعدی می‌شوند. می‌خواستیم صدور احکام هم‌زمان باشد، اما قرار شد گروهی که بارگذاری انجام داده‌اند، وارد مرحله بعدی شوند. احتمالا تعدادی از احکام را در مهرماه بزنیم.

او افزود: اگر سرعت کار همکاران در بارگذاری مدارک بالا برود، ما هم در ستاد سرعت کار را بالاتر می‌بریم. تعدادی معلمان طرح مهرآفرین را داریم که برای آنها شناسه صادر نشده بود و در حال پیگیری هستیم تا به خیل معلمان بپیوندند. جلساتی به همین منظور برگزار شده؛ ولی هنوز به راهکار مشخص نرسیده‌اند، اما در تلاشیم به راهکار مشخصی برسیم که اینها هم مانند سایر معلمان مشمول رتبه‌بندی شوند.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه دو هفته گذشته عباس نجار، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری، خطاب به مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها، بازه زمانی دومی برای بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی اعلام شده که به این شرح است: «با عنایت به اینکه بازه زمانی اول برای ثبت اطلاعات معلمان گرامی شهریورماه به پایان رسید و در این مرحله برخی افراد به دلایل مختلف امکان ثبت و تکمیل اطلاعات را نداشته‌اند، مقرر شده است که

- برای افراد جامانده از بازه زمانی اول

- فوتی‌های شاغل و بازنشسته از تاریخ 31/۰۶/۱۴۰۰ به بعد

- نیروهای جدیدالاستخدام از تاریخ 31/۰۶/۱۴۰۰ به بعد

- و افراد مشمول تبصره ۴ ماده ۳ آیین‌نامه (مهرآفرین و...) از تاریخ 25/۰۷/۱۴۰۱ تا 13/۰۸/۱۴۰۱ دسترسی به سامانه رتبه‌بندی برای ثبت و تکمیل اطلاعات فراهم شود».

دیدگاه خود را ارسال کنید