هشدار وضعیت قرمز برای این استان ها | سیلاب شدید در راه است

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به لغزندگی معابر و جاده‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌ها در پی فعالیت سامانه بارشی در پنج استان‌ هشدار داد.

هشدار وضعیت قرمز برای این استان ها | سیلاب شدید در راه است
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

راساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خراسان رضوی،‌ خراسان جنوبی،‌ یزد، کرمان،‌ هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی شده است.

فردا پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و روز جمعه در گیلان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. شنبه و یکشنبه هفته آینده جو آرامی در کشور پیش‌بینی شده است.

از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد، همچنین خلیج فارس طی 2 روز آینده و غرب دریای خزر روز پنجشنبه مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف و باران و در نقاط مستعد رعدوبرق

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/10/07: خراسان جنوبی، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال غرب فارس، بوشهر و جنوب شرق خوزستان.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر عمومی، بارش برف و کولاک همراه با انسداد جاده‌ها و محورهای روستایی در نواحی سردسیر و کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در انتقال حامل‌های انرژی به‌ویژه صنعت برق و گازرسانی.

توصیه: آمادگی در خدمت‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل، لایروبی کانال‌ها و آبروها، عدم توقف و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول از جمله شهرداری‌ها و راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادرسان، پرهیز از رفت‌وآمدهای غیرضروری در سفرهای بین‌شهری و مدیریت مناسب در اراِئه حامل‌های انرژی.

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور در روز شنبه سوم دی ماه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم نسبت به لغزندگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها هشدار داد.

آبگرفتگی معابر عمومی، بارش برف همراه با لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری، اختلال در ترددهای داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها برخی از مخاطرات احتمالی است که سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است.

صدور هشدار سطح نارنجی به معنای آن است که «احتمال بروز خسارت گسترده زیاد است » و براین است نیز سازمان هواشناسی بر لزوم آمادگی ناوگان حمل ونقل و راهداری‌ها، عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، آمادگی سازمانهای مربوطه همچون شهرداری‌ها و راهداری‌ها ، پرهیز از رفت وآمدهای غیر ضروری در سطح شهرها و سفرهای بین شهری تاکید کرده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید