قیمت دلار | قیمت امروز دلار

قیمت شگفت انگیز امروز دلار بازار را لرزاند | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران ۳۷,۸۵۱ (سی و هفت هزار و هشتصد و پنجاه و یک تومان) اعلام شده است.

قیمت شگفت انگیز امروز دلار بازار را لرزاند | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد. براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۳۷,۴۷۲ (سی و هفت هزار و چهارصد و هفتاد و دو تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۳۷,۸۵۱ (سی و هفت هزار و هشتصد و پنجاه و یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۹,۹۵۳ (سی و نه هزار و نهصد و پنجاه و سه تومان) و قیمت فروش یورو ۴۰,۳۵۷ (چهل هزار و سیصد و پنجاه و هفت تومان) است.

دلار بازارهای موازی ریخت

دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی فرزین و راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی از قوی‌ترین سیگنال‌های بانک مرکزی برای بازار ارز است. امروز قیمت دلار بازار متشکل ۳۶ هزار و ۹۰۰ تومان از سوی نهاد پولی کشور اعلام شد و محدوده ۳۷ هزار تومانی روزهای گذشته را شکست.

قیمت دلار در بازارهای موازی نیز آلارم کاهش قیمت دلار را به تهران داد. اکنون دلار سلیمانیه نیز در محدوده قیمتی دلار تهران قرار دارد. دلار هرات که امروز در کف کانال ۴۰ هزار تومانی باز شد، در لحظه نگارش این گزارش به قیمت ۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

درهم امارات که در هفته گذشته به قیمت ۱۳ هزار تومانی نیز رسیده بود، از ابتدای این هفته روند کاهشی داشت و امروز با قیمت ۱۰ هزار و ۹۷۰ تومان در بازار معامله شد.

سیگنال قیمت دلار آزاد به بازارها چیست؟

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: انتظار برای کاهش تورم چندان معقول نیست چرا که دلار در نرخ‌های بالا در کانال سی هزار تومان در حال تثبیت است و روند حرکت تورم نیز افزایشی است.

بهنام ملکی در گفتگو با خبرگزاری خبرانلاین با اشاره به اینکه فاصله مهمی میان آمارهای ارائه شده از سوی مقامات و درک مردم از وضعیت تورمی ایجاد شده است، گفت: مقامات دولتی می‌گویند تورم بیست درصد کاهش یافته است اما این کاهش محسوس نیست و باید به این مساله بیش از پیش توجه شود.

رییس هیات علمی کانون دانش آموختگان اقتصاد گفت: واقعیت این است که تورم تار و پود زندگی مردم را درنوردیده و به صورت بسیار تازنده در حال حرکت است.

وی در توضیح این مطلب افزود: اگرچه تکنیکی نگریستن به مقوله تورم نیازمند اطلاعات ریزتر و بررسی تخصصی‌تر است اما در کلیات به نظر نمی‌رسد اتفاقی رخ داده باشد. بالاخره در یک سال اخیر بهای دلار از حدود ۲۴-۲۵ به سقف کانال سی هزار تومان یعنی محدوده سی و شت تا سی و نه هزار تومان رسیده و باید توجه داشت که همه کالاها و خدمات با نرخ دلار مرتبط هستند. به گفته وی بهای ارز در بازار آزاد سیگنال مهمی برای تعیین نرخ کالاها و خدمات است و قیمت‌ها با نرخ دلار آزاد تطبیق می‌یابد. در این مسیر قیمت ارز نیمایی تاثیری مشابه قیمت ارز آزاد را در برندارد. از این رو مهار بهای ارز در بازار ازاد مساله مهم و تاثیرگذاری است.

وی گفت: تثبیت نرخ ارز در کانالی خا و ... نمی‌تواند مشکل بنیادین اقتصاد ایران را رفع کند. در گذشته بارها این قبیل درستورات صادر شده است. مشکل اصلی تورم ایران این است که هزینه‌های غیرتوسعه‌ای کشور مداوم در حال افزایش است و اتفاقا این افزایش هزینه‌ها خود عامل بروز تورم در کشور است.

دیدگاه خود را ارسال کنید