قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ

کولاک جدید قیمت مرغ امروز 16 دی | قیمت مرغ به چند رسید؟

فرزاد طلاکش با اشاره به اینکه تولید متناسب با برنامه مصرف نیست مرغدارها در زیان هستند گفت: به نظر می رسد در ادامه به دلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا قیمت مرغ تا پایان سال در یک روند صعودی قرار بگیرد.

کولاک جدید قیمت مرغ امروز 16 دی | قیمت مرغ به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

دبیر کل فدراسیون طیور ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه قیمت مرغ احتمالا در یک روند کند صعودی شود، گفت: شرایط بد گذشته همچنان حاکم است و مرغداران گوشتی در زیان هستند، زیرا قیمت هر کیلو مرغ در مرغداری حدود ۳۴ هزار تومان است و این به معنای زیان ۱۰ هزار تومان در هر کیلو مرغ بوده و به دلیل اینکه تولید متناسب با برنامه مصرف نیست مرغدارها در زیان هستند، به نظر می رسد در ادامه قیمت مرغ یک روند صعودی داشته باشد.

فرزاد طلاکش با بیان اینکه در مغازها قیمت هر کیلو مرغ را ۵۳ هزار تومان می خرند، افزود: این عدد با نرخ مصوب ۶۳ هزار تومانی فاصله دارد، هرچند دولت از این نرخ خوشحال بوده، اما ادامه آن پایداری تولید را زیرسوال میبرد، از طرف دیگر قبل از اینکه نرخ ارز نیما تثبیت شود به مرغدارها گفته شد ۹۰ درصد ارز صادرات مرغ در بازار آزاد تزریق شود، اما بعد از تغییر رئیس کل بانک مرکزی هنوز وضعیت ارز صادرات در هاله ای از ابهام است و اگر نرخ ارز صادرات مرغ با نرخ کنونی نیما محاسبه شود صادرات مرغ متوقف می شود، اما اگر با نرخ نرخ نیمایی محاسبه نشود صادرات ادامه خواهد یافت.

طلاکش با تاکید بر اینکه صادرات مرغ در همان زمانی که ارز صادرات به بازار آزاد داده می شد هم زیاد نبود، تصریح کرد: در شرایط کنونی مرغداران ایرانی در بازار عراق رقیب ترکیه ای دارد و همین موضوع بازار صادرات این کشور را برای ایرانی ها ناپایدار کرده است.

او با تاکید بر اینکه در تخم مرغ هم مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی هر کیلو تخم مرغ در مرغداری حدود ۳۵ هزار تومان عرضه می شود و این نرخ با عدد قیمت تمام شده مرغدار حداقل ۱۰ هزار تومان فاصله دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: پس از اجرای موفق عرضه گوشت مرغ ازطریق سامانه ستکاوا، گوشت قرمز نیز وارد این سامانه شده است تا علاوه بر حذف دلالان، چرخه تامین تا توزیع این محصولات مورد رصد کامل قرار گیرد و با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اعلام توزیع بیش از ۳ هزار تُن گوشت قرمز منجمد در استان تهران با میانگین قیمت هرکیلوگرم ۱۵۰هزارتومان از طریق سامانه ستکاوا، گفت: با گذشت ۶ روز از اجرای این طرح تاکنون بیش از ۶۲ تن گوشت منجمد در بازار توزیع شده است.

به گزارش خبرآنلاین، جبرئیل برادری در این باره افزود: گوشت گوساله و گوسفند منجمد درسطح استان تهران در حال عرضه است و با جلسات متعدد با تیم فنی سامانه ستکاوا امکان استفاده تمامی کسانی که در سامانه ستکاوا ثبت نام کرده و احراز هویت شده اند، برای تهیه گوشت قرمز منجمد برای عرضه به بازار مصرف فراهم شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: پس از اجرای موفق عرضه گوشت مرغ ازطریق سامانه ستکاوا، گوشت قرمز نیز وارد این سامانه شده است تا علاوه بر حذف دلالان، چرخه تامین تا توزیع این محصولات مورد رصد کامل قرار گیرد و با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده برسد.

برادری درباره قیمت این کالای پروتئینی یادآور شد: قیمت مصرف کننده گوشت منجمد گوسفندی ران ۱۵۵ هزار تومان، کف دست ۱۴۵ هزار تومان، گردن ۱۳۵ هزار تومان، راسته ۱۴۰ هزار تومان، قلوه‌گاه ۱۳۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: همچنین قیمت مصرف کننده گوشت منجمد گوساله ران ۱۵۵ هزار تومان، سردست ۱۵۰ هزار تومان، گردن ۱۵۰ هزار تومان، قلوه‌گاه ۱۳۰ هزار تومان، راسته ۱۶۰ هزار تومان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: حمل رایگان از انبار‌ها و سردخانه‌ها به واحد‌های عرضه، بازاررسانی گسترده و تسهیل در دسترسی خریداران گوشت قرمز منجمد از مزایای این طرح است. در این مورد واحد‌های صنفی عضو ستکاوا بدون محدودیت می‌توانند نسبت به خرید اقدام و کالا را در واحد صنفی دریافت کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید