حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

پرداخت ماهانه ۱۷ هزار میلیارد تومان "حقوق" به بازنشستگان کشوری | چرا دولت نمی تواند هر سال حقوق بازنشستگان را زیاد کند؟

دنیای معدن: سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود که ۹۰ درصد یا بیشتر از آن را دولت تأمین می‌کند.

 پرداخت ماهانه ۱۷ هزار میلیارد تومان "حقوق" به بازنشستگان کشوری | چرا دولت نمی تواند هر سال حقوق بازنشستگان را زیاد کند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان

 نعمت‌الله ترکی بر اهمیت برنامه‌محوری در مجموعه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد و گفت: پتروشیمی جم یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دارایی‌های صندوق بازنشستگی کشوری است و حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای آن جهت افزایش سودآوری قابل بررسی و پیگیری است.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام تاکید و اظهار کرد: پروژه‌های فعلی باید با تلاش بیشتر، تأمین مالی، رفع موانع و دقت بالا، به سمت اجرایی شدن هدایت شوند.

ترکی تصریح کرد: درحال حاضر ماهانه بیش از 17 هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود که 90 درصد یا بیشتر از آن را دولت تأمین می‌کند. ضمن اینکه دولت نمی‌تواند هر ساله 10 درصد، 20 درصد یا بیشتر هم به آن اضافه کند، بنابراین صندوق باید در یک برنامه 5 ساله دقیق و کارشناسی در حوزه اقتصادی خود تحول ایجاد کند و سهم این بخش را از منابع حقوق بازنشستگان به شدت افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای آتی بازنشستگان باشد.

چرا دولت نمی تواند هر سال حقوق بازنشستگان را زیاد کند؟

به نقل از ایسنا؛ درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می شود که ۹۰درصد یا بیشتر از آن را دولت تامین می کند. ضمن اینکه دولت نمی تواند هر ساله ۱۰ درصد، ۲۰درصد یا بیشتر هم به آن اضافه کند. بنابراین صندوق باید در یک برنامه ۵ساله دقیق و کارشناسی در حوزه اقتصادی خود تحول ایجاد کند و سهم این بخش را از منابع حقوق بازنشستگان به شدت افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای آتی بازنشستگان باشد.

در این نشست، علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، بر اهمیت نگرش استراتژیک به پروژهای فعلی و آتی این هلدینگ تاکید کرد و گفت: تمام سرمایه‌گذاری‌های گروه و صندوق بر محور افزایش بازدهی و سودآوری پایدار استوار است و تنها از پروژه‌هایی حمایت می‌شود که سودآوری منطقی و قطعی برای سهامداران داشته باشند.

وی از تدوین برنامه‌ زمان‌بندی پروژه‌های فعلی شرکت‌های تابعه خبر داد و اظهار کرد: برنامه مجموعه و صندوق بر این است که با شیوه‌های مختلف از جمله تامین مالی، تسهیل‌گری، رایزنی‌ با نهادها وغیره مشکلات پیش‌روی پروژه‌ها برطرف شوند و در کمترین زمان ممکن پروژه‌های ناتمام به مرحله بهره‌برداری برسند.

مبلغ حقوق بازنشستگان در سال 1402

نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نوشته است: دولت به دنبال افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده است. با وضعیت فعلی جامعه و با توجه به تورم موافق افزایش ۲۰ درصد حقوق‌ها نیستیم. افزایش حقوق‌ها برای سال آینده باید بیش از ۲۰ درصد باشد. در حال رایزنی با دولت هستیم که با توجه به تورم حقوق‌ها بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

همچنین اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: با توجه به گرانی‌ها و افزایش تورم در کشور، بخش کارمندی مظلوم واقع شده است. کالاها بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد به حقوق‌ها اضافه شود جوابگوی تورمی که در جامعه وجود دارد، نیست. وی درباره اینکه به چه میزان حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ باید افزایش پیدا کند، گفت: حقوق کارمندان و بازنشستگان باید حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و ما به تفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت: جداول بودجه امسال دیر هنگام و در مردادماه به دولت ابلاغ شد و از این جهت، بررسی دو مرحله ای این لایحه در مجلس، یکپارچگی برنامه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند.

سیدمسعود میرکاظمی درباره طرح مجلس برای بررسی دو مرحله‌ای بودجه‌های سالانه کشور، گفت: وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود، ملزم به اجرا هستیم و باید تبعیت کنیم.

در ادامه نظر دولت را بر این دانست که نخست مجلس اجازه دهد تا دولت لایحه خود را برای اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

تکلیف باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را مشخص کنید!

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.

ایلنا نوشت: عیدعلی کریمی با ابراز تأسف از تبعیض‌هایی که بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان سایر صندوق‌ها صورت می‌گیرد، گفت: از آقایان وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر باقیمانده متاسب‌سازی بازنشستگان کارگری را اجرایی کنند.

او با بیان اینکه چرا باید بازنشستگان کارگری باید برای وصول تک تک مطالباتشان مطالبه‌گری کنند، افزود: در حالی  بازنشستگان کارگری از دو سال پیش در انتظار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی خود هستند که متناسب‌سازی بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.

کریمی با بیان اینکه تناسب‌سازی هر زمان اجرا شود، باید مابه‌التفاوت آن از ابتدای سال پرداخت شود، گفت: بنابراین ما بازنشستگان کارگری منتظر اجرای قانون هستیم تا جوابگوی بازنشستگانی باشیم که پیگیر باقیمانده متناسب‌سازی خود هستند. درخواست آنها مشخص شدن زمان دقیق اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی است.

این فعال کارگری با بیان اینکه اجرای کامل متناسب‌سازی و پرداخت معوقات آن، حق قانونی بازنشستگان است، گفت: این ۲۵درصد جدا از حقوق کارگران است و سازمان نباید با این تحلیل که یکبار حقوق‌ها افزایش پیدا کرده، از قید ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی بگذرد.

به گفته وی؛ با تورم امروز، حقوق‌های دریافتی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. اکثر کالاهای اساسی افزایش چند برابری داشته‌اند. در چنین وضعیتی انصاف نیست که بازنشستگان کارگری به دنبال افزایش حداقلی حقوق خود باشند.

کریمی تاکید کرد: مهمترین خواسته فعلی بازنشستگان درآمدن از بلاتکلیفی است چراکه اعمال ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی، حق مسلم بازنشستگان است.

دیدگاه خود را ارسال کنید